Sterilisering... :S

*Hera*

Glad i forumet
Litt rart tema kanskje? Hehe :)
Men altså... Vi har snart tre barn og skal ikke ha flere. Dette blir også det tredje keisersnittet og det er vel ikke anbefalt med særlig mange flere. Så jeg har valget om jeg vil sterilisere meg eller ikke under dette keisersnittet. Jeg syns det er skikkelig skummelt for det er jo så endelig. Gjør jeg det kan jeg faktisk ikke få barn lenger. ALDRI! Vi sier at vi ikke vil ha flere, men tenk om... Jeg er "bare" 29, så jeg har jo mange fruktbare år foran meg. Samtidig så har vi jo da tre barn og det er mange nok det. Slipper jo også å tenke på prevensjon resten av livet.

Hva ville dere gjort? Har du noen argumenter for/imot som jeg ikke har tenkt på?

WÆÆ!! det er jo vanskelig valg da!! nei , jeg ville ikke gjort det! det er så mye mer komplikasjoner ved at en dame gjør det enn en mann. og hvis en mann gjør det så kan det fikses tilbake hvis man angrer og.

Eg hadde nok ikke turd å gjøre det nei.

Jeg ville ikke gjort det...

ei venninne av meg ble til etter at mora hadde sterilisert seg! Hun var litt av et mirakel.. Og en kollega av min mann ble også far igjen etter sterilisering, og nei, det var ikke postmannen som hadde vært på besøk...

Det blir sterilisering for min del etter fødselen. Har en mindre kjekk arv fra kvinner i slekten, som går på enorme blødninger, syster, muskelknuter og smerter. Jeg skal til gyn etter 6 ukers kontroll for å drøfte metode. Syns det er helt greit og har vert forberedt på det i mange år.

Eg hadde ikkje gjort da! Domt om du skulle angra i framtiden... No høyres eg sikkert slem ut, men tenk om du og mannen din skulle gå ifrå kvarandre om nokre år f.eks. Og du møter ein ny mann som kanskje ikkje har ungar eller at de uansett vil ha barn ilag... Eg hadde ikkje gjort da uansett... Men da e jo opp til kvar enkelt, eg tenke ikkje berre "worst case scenario" ;-) Eg føle meg ferdig no, men eg veit jo ikkje.. Kjenne da at sjølv om eg no får dei tre eg har ønska meg vi, eg ha mulegheiten seinare og;-)

Jeg hadde nok ikke gjort det. Jeg var egentlig ferdig med to og nå er tredjemann på vei til tross for p-piller men sterilisering er uaktuelt for meg. Forslo at mannen kunne gjør det :p hahaha, det v\blei fort nedtsemt 8-) Er jo dette at det er så ENDELIG. Og en vet aldri hva fremtiden bringer ;)

Takk for svar alle sammen! Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Rett og slett fordi man vet jo aldri og steriliserer jeg meg er det jo endelig.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ALDRI gjort det. Ikke fordi det innebærer at jeg ikke kan få flerebarn...men pga alt det andre som skjer med kroppen din. Du mister jo lysten på sex fullstendig for alle hormonene blir borte...Mannen min og jeg har snakket om det og kommet frem til at når tiden er inne så er det han som treriliserer seg, for det er et ubetydelig inngrep hos menn faktisk. I tillegg så kan det reverseres hos menn...vanskelig å gjøre det på kvinner ;)

Ville ha ventet! De fleste kommer i overgangsalderen ved et slikt inngrep, å det er ikke særlig hyggelig i en alder av 29 kan jeg tro :s

Jeg hadde ikke gjort det. Gubben får klippe strengene! :) Hadde jeg hatt plager som cyster, heftige blødninger eller andre plager ville jeg kanskje vurdert det. 

Back
Topp