Sterilisering av vann?

Førstegangs19

Forelsket i forumet
Hei!
  Jeg begynner sakte men sikkert nå å få mindre melk, og har planer om å begynne med mme om ikke lenge, men jeg føler at dette med flasker er ett skikkelig slit..:O Jeg synes det tar utrolig lang tid å lage mme når jeg først må koke opp vann for så å vente til det har kjølt seg ned til 37,5 grader før jeg kan lage det. Så leste jeg her inne for noen dager siden om noen som hadde hatt med seg en form for sterilisator til vann når de dro til syden, og jeg lurer veldig på hvor du har fått tak i denne?! :O
    Jeg har vært på ett par elbutikker og spurt, og de sier at det finnes en sterilisator som steriliserer vann og kjøler det ned etterpå, men de vet ikke helt hvor man kan få tak i det.. Husker ikke hvem som hadde skrevet dette med innlegget, men hvis du ser det, eller noen andre her inne vet hvor man kan få tak i noe sånn, så hyl gjerne ut! :D

    Takk på forhånd! :)
 
jeg bare koker vannet å heller det i flaskene jeg.. har i malt om det skal i, og setter dem i kjøleskapet. tar ut en når jeg skal lage mat, og varmer den i microen, har sånn posjons boks med 3 rom i som jeg har så mange skjeer med nan i som det skal i , å da går det fort å lage mat :)
 
ORIGINAL: TilslørtBondePike

Du koker bare vann, som du setter kaldt i kjøleskapet. Det kan stå i 24 timer så lenge det står kaldt! Så tar du bare å varmer i mikro til hvert måltid..
Lettvint og greit!!


Men skal jeg blande i mme før jeg varmer opp vannet, eller etter vannet er varmet opp? ;O
 
ORIGINAL: Førstegangs19

ORIGINAL: TilslørtBondePike

Du koker bare vann, som du setter kaldt i kjøleskapet. Det kan stå i 24 timer så lenge det står kaldt! Så tar du bare å varmer i mikro til hvert måltid..
Lettvint og greit!!


Men skal jeg blande i mme før jeg varmer opp vannet, eller etter vannet er varmet opp? ;O


Varm vannet i microen først så heller du i pulveret..  eller om du skal lage flasker ferdig med mme så tar du i pulveret i kokt/kaldt vann (rist melka ut først) og setter det i kjøleskap til da småen skal ha mat, og tar den ut av skapet å varmer den i microen
 
ORIGINAL: mammaanne

ORIGINAL: Førstegangs19

ORIGINAL: TilslørtBondePike

Du koker bare vann, som du setter kaldt i kjøleskapet. Det kan stå i 24 timer så lenge det står kaldt! Så tar du bare å varmer i mikro til hvert måltid..
Lettvint og greit!!


Men skal jeg blande i mme før jeg varmer opp vannet, eller etter vannet er varmet opp? ;O


Varm vannet i microen først så heller du i pulveret..  eller om du skal lage flasker ferdig med mme så tar du i pulveret i kokt/kaldt vann (rist melka ut først) og setter det i kjøleskap til da småen skal ha mat, og tar den ut av skapet å varmer den i microen



Thanks! Nå virket det mye mer lettvint iallefall :)
 
Vi har kokt vann i kjøleskapet og blander det 50/50 med varmt vann kokt i vannkoker. Så har du 2 alternativer å velge [:)] Da blir det grei temperatur og så blander man i pulveret... er det alikvel litt varmt så kjøler jeg bare flaska litt under kaldt vann i springen. Funker veldig bra her [:)]
 
eller så kan det være denne her?
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/diverse/iiamo-go-flaske.html
 
Vi har kokt vann i kjøleskapet og blander det 50/50 med varmt vann kokt i vannkoker. Så har du 2 alternativer å velge [:)] Da blir det grei temperatur og så blander man i pulveret... er det alikvel litt varmt så kjøler jeg bare flaska litt under kaldt vann i springen. Funker veldig bra her [:)]

Ikke for å være veldig negativ men vann kokt i vannkoker er ikke helt sterilt og da ødelegger du jo grunnen til å kome vannet i første omgang. Da bør du i alle fall blande det ferdig kokte vannet i vann kokt ordentlig opp i kjele.
 
Ikke for å være veldig negativ men vann kokt i vannkoker er ikke helt sterilt og da ødelegger du jo grunnen til å kome vannet i første omgang. Da bør du i alle fall blande det ferdig kokte vannet i vann kokt ordentlig opp i kjele.

Siden tråden er TI år gammel, tror jeg uansett denne brukeren er ferdig med å sterilisere vannet sitt :hilarious:
 
Siden tråden er TI år gammel, tror jeg uansett denne brukeren er ferdig med å sterilisere vannet sitt :hilarious:

Du mener det er trygt å slutte å koke vannet til elleveåringen min altså? :p
 
Back
Topp