Sterilisering av flasker, smokker o.l

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Må det gjøres rett før bruk eller kan det gjøres nå? Hvordan oppbevares det i mellomtiden, eventuelt? Og må det vaskes før det steriliseres når det aldri er brukt?

Hilsen frk. godtmedaltsomerunnagjort :hilarious:

Jeg kommer til å vaske og steriliserer det når han er født og jeg kommer hjem fra sykehuset. Vil la det stå minst mulig. Smukken tar jeg når riene starter.

Det er lurt å alltid vaske og sterilisere før førstegangsbruk, bl.a. pga produktrester. Men det kan vel ikke stå for lenge etter å ha vært sterilisert, for da blir det «ødelagt» igjen....?

kan jo koke det nå og koke det igjen før bruk.

Det er lurt å alltid vaske og sterilisere før førstegangsbruk, bl.a. pga produktrester. Men det kan vel ikke stå for lenge etter å ha vært sterilisert, for da blir det «ødelagt» igjen....?

Ja, det var det jeg tenkte. Men hvor lenge kan det stå og hvordan bør det oppbevares?

De holder nok lenge. For det er jo melkebakteriene som er farlig. Det er jo pga disse at flaskene skal vaskes og steriliseres. For at alt av melkebakterier blir drept.

Jeg har vasket og sterilisert for lenge sida, men steriliserer sikkert igjen før første gangs bruk. Må jo bare bli vant til å vaske og sterilisere hele tida uansett

Sniker fra november her.
Flasker bør jo vaskes/steriliserer før først gangs bruk, MEN... de er kun sterile i 48 timer, så de må steriliserer rett før bruk igjen :)

Sniker fra november her.
Flasker bør jo vaskes/steriliserer før først gangs bruk, MEN... de er kun sterile i 48 timer, så de må steriliserer rett før bruk igjen :)

Ok, takk :) Da er det jo egentlig ingen vits i å vaske eller sterilisere noe nå.

Back
Topp