Stemor -dine mine våre..

Vi faller jo ikke inn i den tradisjonelle familien. Så jeg føler vi må gå den veien opp ganske sakte. Uansett løsning.

Saken er sendt inn nå. Så usikker på når den starter? Det kan vel ta en stund...?

Jeg vil gjerne flytte sammen snarest - men vi vet at barna vil få den hardeste straffen oppi dette. Tror ikke det er lett for min kjære - eller for min del heller.

Det er det som er så trist. Vi har det strålende sammen! Akkurat nå lener jeg meg mot å bo hos meg og så kan de bo hos meg når det passer og når han ikke har barna. Iallefall til ting roer seg.

Jeg skal absolutt snakke med familievernkontoret! Fagfolk har som regel en annen måte å se ting på og kan hjelpe deg å se ting anderledes.

Vi faller jo ikke inn i den tradisjonelle familien. Så jeg føler vi må gå den veien opp ganske sakte. Uansett løsning.

Saken er sendt inn nå. Så usikker på når den starter? Det kan vel ta en stund...?

Jeg vil gjerne flytte sammen snarest - men vi vet at barna vil få den hardeste straffen oppi dette. Tror ikke det er lett for min kjære - eller for min del heller.

Det er det som er så trist. Vi har det strålende sammen! Akkurat nå lener jeg meg mot å bo hos meg og så kan de bo hos meg når det passer og når han ikke har barna. Iallefall til ting roer seg.

Jeg skal absolutt snakke med familievernkontoret! Fagfolk har som regel en annen måte å se ting på og kan hjelpe deg å se ting anderledes.
Det er ulik ventetid i forskjellige deler av landet, men advokaten til kjæresten din har mulig en formening om dette. Det kan likevel ta flere måneder fra start til slutt, særlig om man skal ha sakkyndig utredning i tillegg. Noe som er vanlig i mange saker.

Denne artikkelen gir en god oversikt over saksgangen i en barnefordelingssak;

http://www.juridiskabc.no/guider/saksgangen-en-barnefordelingssak/

Så bra at du vil kontakte familievernkontoret :) Håper de har kort ventetid! :)

I barnefordelingssaker er det som regel kort ventetid pga at det er prioriterte saker. Det fikk vi vite iallefall :) Og det stemte for vår del, og vi hadde også sakkyndige. Fra hun gikk til sak og til dom, så tok det to mnd. Det som er dumt i slike saker er at saksomkostningene blir delt, da det ikke heter at noen taper eller vinner i slike saker. Så selv om vi "vant" alt og mer til, så kostet det oss dyrt.

Huff, det høres ut som du er i en vanskelig situasjon. Men du må være klar på at mannen må ha litt ben i nesen. Exen kan true med mye og mangt (det gjorde hun her også), men de får sjelden eller aldri slike påstander gjennom i retten så lenge det ikke er hold i dem.

Last edited:
Hei Damer!

da har jeg og min kjære virkelig fått snakket sammen og han er veldig klar over at dette er en belastning for meg - så han sier jeg skal selv få styre dette med flytting og tiden rundt det. Så det lettet litt.

Vi må også få orden på sysakene før vi flytter sammen.

Håper det går veldig fort, og at det da ikke trenger å koste ekstremt mye.

Hei Damer!

da har jeg og min kjære virkelig fått snakket sammen og han er veldig klar over at dette er en belastning for meg - så han sier jeg skal selv få styre dette med flytting og tiden rundt det. Så det lettet litt.

Vi må også få orden på sysakene før vi flytter sammen.

Håper det går veldig fort, og at det da ikke trenger å koste ekstremt mye.
Det hørtes veldig fornuftig ut!

Ønsker dere masse lykke til med å få orden i sysakene :) Godt for både dere og barna!

Håper du oppdaterer oss av og til om hvordan det går :)

Back
Topp