Stemningsstabiliserende?

Lillesnille

Forumet er livet
Noen her som har gått på det?? 

Evt hvilken type?
 
Før jeg ble gravid gikk jeg på lamictal. Fungerte greit syntes jeg. Nå går jeg ikke på noe
 


Alvepike skrev:
Før jeg ble gravid gikk jeg på lamictal. Fungerte greit syntes jeg. Nå går jeg ikke på noe


jeg går på lamictal nå... Syns kanskje det virker litt.. men føler meg så rar av den... vet ikke helt hvordan det kan beskrives.. men føler meg kanskje litt ut av meg selv.. litt overfladisk..
 


Lillesnille skrev:


Alvepike skrev:
Før jeg ble gravid gikk jeg på lamictal. Fungerte greit syntes jeg. Nå går jeg ikke på noe


jeg går på lamictal nå... Syns kanskje det virker litt.. men føler meg så rar av den... vet ikke helt hvordan det kan beskrives.. men føler meg kanskje litt ut av meg selv.. litt overfladisk..


det kan bare være en bivirkning som forsvinner av segselv, men selv følte jeg ingenting da jeg begynte på de , annet at ting ble litt bedre... Lykke til videre , det er ikke lett å finne de medisinene som er rett for en selv..
 
Jeg har gått på lamictal noen år nå og funker veldig bra for min del i hvertfall. Slet litt med bivirkninger i startfasen (under økningen). Men få uker etter jeg var oppe på riktig dose forsvant de. Bortsett fra litt kviseproblemer, men går fint å kontrollere :)

Så hvis du ikke har gått så lenge på lamictal ville jeg gitt det litt mer tid ang bivirkninger. De pleier å forsvinne og lamictal er en av de snilleste medikamenter for stemningsstabillisering.
 
Går på disse tablettene ennå.. null virkning.. hatt skikkelig dårlig oppfølging med tanke på doseøkning og sånn.. gått på samme dose i evigheter.. er bare opp i 200 mg .. og har gått på de fra først på juni...
 
Du er nok på for lav dose. Rart du ikke har fått tettere oppfølging. Be om en blodprøve for å måle "speilet". Er det på under 10 har dosen for lav effekt og du må opp i dose. Du må ligge mellom 10 og 30 for å få effekt.

Går du på p-piller i tillegg vil de redusere effekten av lamictal sånn at du må opp på en høyere dose enn du normalt hadde trengt.
 
Har tatt speil 3 ganger... det ligger på 10.5.... fremdeles ingen virkning men får ikke slutte.... gleder meg til de innser at det ikke funker..... har bare 250 mg enda... Men har brukt 8 mnd på å komme opp dit.... det er så lite tak i legen .. virker som hun glemmer...
 
Jeg har tidligere brukt Lamictal men den smaker dritt så takler den ikke, selvom den funker veldig bra! Også i svangerskap. Så prøvde Cisordinol og det gikk helt alldeles grusomt! Hadde mareritt som minner om vrangforestillinger og sov i et sett. Nå bruker jeg Quitiapin Sequel og den funker bra bortsett fra at man sov mye om natta til formiddagen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp