Stemmer dette?

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg står på venteliste for brystreduksjon...
Jeg fikk brev i posten, om at de ville gi meg dato for innkalling innen 14 april 2012.
Da har jeg ventet et halvt år...
Og det er jo bare 10 dager til!!!!!!

Så sier en ansatt i barnehagen til meg at hvis man er på venteliste, og ikke hører noe innen den datoen, og man ikke ringer å "maser", så blir man automatisk satt bakerst i køen igjen...
Stemmer dette???! Vil ikke vente et halvt år til....!!

Nei selvsagt ikke. Dersom du har en garanti som blir brutt kan du derimot ha krav på hjelp via det private, dekket av staten. 

LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Nei selvsagt ikke. Dersom du har en garanti som blir brutt kan du derimot ha krav på hjelp via det private, dekket av staten. 

Åh, det var godt å høre!
Syns det hørtes veldig rart ut.. Var ei dame på over 60 år som sa dette, og ho snakka mye rundt det, så virka som om ho visste hva ho snakka om..

Ja det er heldigvis lovregulert, men noen behandlingssteder kan vel finne på å forsøke å snike seg unna garantiene de har satt. Dersom du ikke hører noe innen fristen ringer du og purrer først, så kontakter du fritt sykehusvalg-kontoret (finnes på nett), og jobber videre. Kjenner flere som har fått utført inngrep privat, fortsatt uten å betale, fordi sykehuset har overtrådt tidsfrister. 

Jeg ville ventet til fristen er gått ut, så kontaktet helfo. Da får du, hvis ikke sykehuset har mulighet til å kalle deg inn umiddelbart, operasjon et annet sted, eller ved en privat klinikk. 

LisseUmmaNuddeAteJam skrev:

sign

vet om flere som har fått gjort enkelte ting på private klinikken siden de ofentlige har brutt ventelisteregelen
Så med en gang det har gått over datoen du er lovet så ringer du å sier de har brutt ventetiden

Står i brevet at jeg ikke er førsteprioritert, og det skjønner jeg..
Hadde puppene mine vært 0.8 cm mindre, hadde jeg ikke fått dekket operasjon.
Hehe, snakk om flaks!

Da venter jeg til etter påske, for nå får jeg hvertfall ikke brev før fristen, siden det er vanlig dag igjen 10 april..  Så får jeg mase litt da:)

Nei det stemmer overhodet ikke. 

Kan jeg spørre om hva du veier og bh størrelse? Hva må til for å få dekt? Jeg sliter veldig med rygg og nakke, pluss at ingen klær passer meg pga de altfor store puppene mine

Nå vet jeg ikke hvordan brystreduksjon er, men når jeg skulle slankeopereres var det sånn. 
Det var garantitid på 1 år, da skulle man være i behandling. Så nøyaktig 1 år etter mottatt søknad, skulle jeg inn til første samtale. Da var jeg "i behandling" i følge dem. I realiteten tok det enda 6 mnd før det skjedde noe mer og 10 mnd før operasjonen. Men, det var sykehusets "smutthull"... 

har du vært på konsultasjon??

Jeg står selv på venteliste. Eller, dvs har ikke kommet lenger enn at legen har sendt henvisning. Men gikk inn på fritt sykehusvalg på nettet og søkte brystreduksjon på "mitt" sykehus, og det er 40(!!!) uker venteliste bare for å komme inn til konsultasjon. Så om man får innvilget det, er det nye 36(!!!) uker før innleggelse.. tar tid dette.. :(

Frk.Cupcake skrev:
Kan jeg spørre om hva du veier og bh størrelse? Hva må til for å få dekt? Jeg sliter veldig med rygg og nakke, pluss at ingen klær passer meg pga de altfor store puppene mine

Jeg veier 59 kg, og bruker 75DD.
Jeg får det dekt av helsemessige grunner.
Jeg sliter så med leddsmerter, og puppene er for store for meg, og sliter på nakke og skuldre.
Legen og fysioterapaut skreiv et skriv, som er sendt inn til sykehuset.

2x 24November skrev:

Jeg står selv på venteliste. Eller, dvs har ikke kommet lenger enn at legen har sendt henvisning. Men gikk inn på fritt sykehusvalg på nettet og søkte brystreduksjon på "mitt" sykehus, og det er 40(!!!) uker venteliste bare for å komme inn til konsultasjon. Så om man får innvilget det, er det nye 36(!!!) uker før innleggelse.. tar tid dette.. :(

Det er konsultasjonen som skal skje innen 14 april, men det skjer nok ikke..
Men det må vel være like rundt hjørnet..
Jeg har hørt at etter konsultasjonen, så tar det bare et par uker før operasjonen er gjort..
Men jeg aner ikke.. Kommer kanskje ann på hvor man bor?

smash skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Jeg sliter så med leddsmerter, og puppene er for store for meg, og sliter på nakke og skuldre.

Takk for svar Da må jo jeg også kunne få det dekt, har 65i i bh størrelse og jeg veier bare 54 kilo og er 170 høy. Har hatt betennelse i musklene flere ganger pga det, men legen min er så tafatt og treig, orker ikke snakke om det når jeg spør. Sier bare at det er negative sider med både for store og små pupper...

Men man kan vel ikke amme etter en slik operasjon, eller?

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Takk for svar Da må jo jeg også kunne få det dekt, har 65i i bh størrelse og jeg veier bare 54 kilo og er 170 høy. Har hatt betennelse i musklene flere ganger pga det, men legen min er så tafatt og treig, orker ikke snakke om det når jeg spør. Sier bare at det er negative sider med både for store og små pupper...

hadde 65e før jeg ble gravid.. puppene mine var for små :(

satser på at i e stort nok.. å nei de ambefalte ikke man kan ammer etterpå.

fru Tronrud skrev:

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

Frk.Cupcake skrev:

hadde 65e før jeg ble gravid.. puppene mine var for små :(

satser på at i e stort nok.. å nei de ambefalte ikke man kan ammer etterpå.

Men i er jo 4 cup størrelser større enn e, håper hvertfall jeg kan få det dekt for jeg har ikke sjangs til å betale selv. Puppene passer rett og slett ikke på kroppen min, de fleste som ikke kjenner meg tror jeg har mega silikonpupper da. For jeg er ganske tynn ellers, så det ser jo ikke akkurat naturlig ut..

smash skrev:

2x 24November skrev:

Det er konsultasjonen som skal skje innen 14 april, men det skjer nok ikke..
Men det må vel være like rundt hjørnet..
Jeg har hørt at etter konsultasjonen, så tar det bare et par uker før operasjonen er gjort..
Men jeg aner ikke.. Kommer kanskje ann på hvor man bor?

I følge hovedinnlegget ditt er det ikke konsultasjonen som skal skje før 14. april, men du skal ha fått innkalling til konsultasjon. ??
Håper du får time kjapt!!

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Da hadde jeg reist til en fysioterapaut, og bedt h*n se på  musklene dine, og det har en sammenheng med at du har vondt, og størrelsen på puppene dine..
Ang amming, så vet jeg ikke.. Jeg er ferdig med å få barn:'(

Back
Topp