stemmer dette?

preggysue

Blir kjent med forumet
Stemmer det at om en blir syk mens man er gravid så tar det lang tid å bli frisk? Har vært syk i en uke, men fremdeles vært på jobb. Endelig litt over en uke med ferie nå. Men har hørt at man kan være syk flere uker eller tom mnd om en først blir syk.

Jeg har tålt mindre i begge svangerskapene så det er godt mulig at det stemmer. Kroppen har jo en ekstrabelastning så det kan sikkert medføre at vi trenger lengre tid for å bli friske igjen.

Jeg fikk en forkjølelse på besøk for mer enn 1 mnd siden, og den slipper IKKE taket her. Jeg er ikke syk lenger altså, men blir aldri frisk, hoster og snørrer uten bedring liksom...

Man er nok mer mottakelig for ting når man er gravid, og ting tar lenger tid enn vanlig, selv har jeg fått en streptokokk infeksjon i halsen og må gå på antibiotika. Jeg er aldri syk ellers, nesten aldri forkjølet heller.

Ja, jeg tror immunforsvaret vårt er nedsatt. Er vel kanskje derfor vi blir anbefalt å ta influensavaksina også?

Jeg tok influensavaksinen fordi JM anbefalte det, for hun sa at det tar lenger tid for en gravid å bli frisk igjen. Satser på at det stemmer.

Ja, jeg har liksom tenkt å ta den jeg også, men ikke kommet meg helt dit enda...men nå sa mamma at hun hadde lest i avisa at influensaen kommer til å florere over nyttår så det blir vel til at jeg tar den i romjula eller like over nyttår.

Hvis du er forskjølet, hoster mye, er tungpustet og veldig sliten kan det hende du har lungebetennelse, det hadde jeg og ble ikke klar over det før den var i retur, det er en smittsom sak som går og som man ikke får feber av. :-(

Hei igjen, er fremdeles dårlig. Det er ikke slik at jeg ligger influensasyk hele tiden. Er slapp, hoster og er tett. Fikk øyekatarr og bihulebetennelse. Gikk til legen og hadde høy crp, fikk dermed antibiotika. Føler meg fortsatt dårlig og nå ligger jeg her med kjempesår hals. Er ikke mye syk til vanlig så dette begynner å tære på både humør og krefter. Beklager klagingen, men er godt å få luftet det her så jeg ikke klager for mye til de rundt meg. Godt nytt år fra sykesengen!

Under første fikk jeg fortalt at jeg  fikk sterkere imunforsvar av å være gravid.

Influensa vaksine tør jeg ihvertfall ikke ta med liten snuppe i magen... 
men så har jeg aldri tatt influensa vaksiner verken for svineflu eller fugle flu:) 

Back
Topp