Stemmer dette?

Bare Kari

Forumet er livet
"EUs fattigdomsgrense tilsier at en familie på to vokse og to barn må ha mer å rutte med enn 350.000 kroner etter skatt."

Hentet fra: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10028138

Nå er vi bare to voksne og ett barn da, men vi har ikke så mye penger.. Tilsammen har vi ca 270000, kanskje litt mer, i året og det er da hans lønn + lånet mitt fra lånekassen og barnetrygd. Hadde ikke blitt så mye mer om vi hadde fått et barn til heller. Nå får vi heldigvis god hjelp fra foreldre da..

Det er riktig, så mine tre barn lever godt under fattigdomsgrensa... [;)]

Synes det var et overraskende høyt beløp.. Det er jo ikke mye penger, det vet jeg alt om, men guri så mye bedre vi hadde fått det dersom vi hadde hatt så mye penger.

hæ?? SÅ mye?
da kjenner jeg mange som lever under[:-]
vi levde på halparten av det i fjor

ORIGINAL: Sha

hæ?? SÅ mye?

Ja, ikke sant! Det var min reaksjon også! Da er det søren meg mange som lever under fattigdomsgrensen og som får avslag på sosialsøknader hos nav..

Syntes egentlig det beløpet var ganske høyt[:-]

Men syntes det er tåpelig att de sitter en sum i det hele tatt.... mange andre faktorer som spiller inn på økonomien...
Husleie, barnehageplass osv. er jo summer som er forskjellig fra sted til sted.. og dermed kan noen leve rimelig godt på den årssummen mens andre virkelig sliter...

ORIGINAL: Bare Kari

ORIGINAL: Sha

hæ?? SÅ mye?

Ja, ikke sant! Det var min reaksjon også! Da er det søren meg mange som lever under fattigdomsgrensen og som får avslag på sosialsøknader hos nav..

JAA!! som sagt.. vi levde på halvparten og vi fikk IKKE ett øre selv om vi søkte og søkte og søkte

Syns og dette var kjemperart.. Er ikke rart det er mange som lever under fattigdomsgrensa da.. [8|] Har ikke så mye vi heller.. Evt kanskje omtrent det der, og jeg tjener i grunn greit, men sambo er arbeidsledig.. Syns vi har det greit jeg..!

Norges fattigdomsgrense er vel ikke den samme som EU sin tror jeg?

ORIGINAL: funny_bunny

Syntes egentlig det beløpet var ganske høyt[:-]

Men syntes det er tåpelig att de sitter en sum i det hele tatt.... mange andre faktorer som spiller inn på økonomien...
Husleie, barnehageplass osv. er jo summer som er forskjellig fra sted til sted.. og dermed kan noen leve rimelig godt på den årssummen mens andre virkelig sliter...

Det er jeg forsåvidt enig i. Bare husleie er det jo STORE forskjeller på.

ORIGINAL: Babelle

Norges fattigdomsgrense er vel ikke den samme som EU sin tror jeg?

Sjekka nå: Den er på ca 196 000 kr i året. Det hørtes mer riktig ut! Det var igjen veldig lite[X(]

Her i Oslo så hadde man ikke hatt akkurat god råd hvis en hel familie skulle levd på den summen da... Men fattig?

Back
Topp