Stemmer dette? *Permisjon*

Dramadama

Gift med forumet
Jeg er ikke så god på sånn permisjonsutregning, men gidder ikke spørre nav for med forrige baby så ble det feil og jeg sto en mnd uten lønn eller jobb :-S

Jeg har termin 4.januar, og skal vel ut i permisjon minimum tre uker før fødsel. Det blir da 14.desember. Jeg skal ha 100% dekningsgrad, og det er 47uker. (I følge nav sine sider)
Det blir da til 7.november 2012, men siden far skal ha 12uker så blir det istedet 15.august.

Det blir da 35uker som jeg skal ha. Stemmer dette?

Det var sånn vi regnet da vi skulle ordne permisjonen vår og det stemte ihvertfall :)

Stemmer. Av de 47 ukene, så er 12 forbeholdt far, så du har 35.

ikke glem at du har 4-5 uker ferie også. Fikk vite at de IKKE lå inni der  

Devina skrev:

Tror ikke jeg har ferie jeg... Hehe. Har aldri tatt den ut før, men kanskje jeg skal gjøre det? Men kan jeg ta ut den ETTER at permisjonen er avsluttet? Altså bare si ifra på jobben senere at jeg vil ha ferie i august og september? 
Mannen her skal ikke ha pappaperm nemlig, så hvis jeg kan surre hjemme litt lenger så er jo det gull!

Dramadama skrev:

Devina skrev:

Tror ikke jeg har ferie jeg... Hehe. Har aldri tatt den ut før, men kanskje jeg skal gjøre det? Men kan jeg ta ut den ETTER at permisjonen er avsluttet? Altså bare si ifra på jobben senere at jeg vil ha ferie i august og september? 
Mannen her skal ikke ha pappaperm nemlig, så hvis jeg kan surre hjemme litt lenger så er jo det gull!

Ta ut ferien din! De ligger ikke i permisjonsukene.

Men hvis ikke far skal ha permisjon, har dere søkt om å flytte de ukene over til deg? For hvis søknaden går gjennom, så får jo du 47 uker.

Dramadama skrev:

Devina skrev:

Du kan fint ta ut ferie i permisjonen din, da blir permisjonen forlenget (satt på pause mens du tar ut ferie)

Hvis du har jobbet fullt i 2011, så har du opptjent 25 feriedager i 2012 (de aller fleste har i hvert fall 5 ferieuker!). Disse er ikke medberegnt i permisjonen din, så de kan du søke ut når du vil, enten innimellom permisjonen (da utsetter du permisjonen tilsvarende), eller du kan ta de etter endt permisjon. Da trenger du ikke involvere NAV (annet enn hvis dere utsetter fedrekvota pga ferie). Husk også at NAV bare godkjenner 21 dager ferie i løpet av permisjonen.

Back
Topp