stemmer dette og hvorfor?

simones mamma

Flørter med forumet
[:D]hei.. har hørt av flere at man ikke skal spise egg, jordbær eller skalldyr når man er gravid. hvilken skader skal disse gjøre med fosteret? syntes det er rart at legen ikke sa noe om dette når han informerte om rått kjøtt og katteavføringen!?
vet jo det er mye man ikke skal spise når man ammer...

du kan spise hva du vil - nesten. Ikke spis rått kjøtt eller fisk og vask grønnsaker og frukt godt - slik at det ikke er jord på det. Spis og nyt alt du kan [:D]

Du kan spsie både egg, jordbær og skalldyr. Egga bør være hardkokte og jorbæra bør vaskes først. Når det gjelder karbbe så skal en ikke spise det brune inne i skallet, men det hvite kjøttet kan en bare spsie. Reker er heller ikke noe farlig. Er usikker på blåskjell. Sambo og jeg var på en skalldyraften en kveld og da spsite jeg masse reker og hvitt krabbekjøtt. Men, det er viktig at skalldyerene er godt varmebehandlet først. 

har aldri hørt noe om jordbær, har bare hørt at barn ikke skal ha jordbær før de er et år!!

det er pga allergi dersom ein kjem frå ein belasta familie
ORIGINAL: Wibe^

har aldri hørt noe om jordbær, har bare hørt at barn ikke skal ha jordbær før de er et år!!

Jeg har hørt at druer, jordbær og skalldyr skal unngås når du ammer med hensyn til småens mage.... Men ikke at det er farlig under graviditeten. Skalldyr må være ferskt.

ORIGINAL: teba

det er pga allergi dersom ein kjem frå ein belasta familie
ORIGINAL: Wibe^

ja, spes for de som er belastet, men det står i bøker at det gjelder alle! :)

Mener å ha lest at de nylig har funnet ut at det ikke gjør noen forskjell på om ungen blir allergisk om man holder dem unna jordbær, så mulig den regelen ikke "gjelder" lenger...

Det skal ikke ha noe særlig å si om du spiser disse tingene når du er gravid.
Men du skal pga av allergi og kolikk være litt forsiktig med det når du ammer, tror jeg...

Ligger en kostholdsråd-tråd inne p nyttige linker øverst på siden,der står det masse om hva man kan og ikke kan spise!

Back
Topp