Stemmer det ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Stemmer det at man skal bytte smokker hver 2-3 mnd pga bakterier ? Det sa noen til meg. Vi har Aldri bytta ut noen, å heller kjøpt flere til samlinga. Vi har alle smokkene i en skål, så vi bare tar en. Har 7 stykk til sammen. Så vil jo si at alle er like mye brukt da.

Burde jeg hive de å kjøpe nye ?

Ikke hørt at man skal det pga av bakterier men at ma skal bytte de ut etter noen mnd fordi de kan bli svake i feste mellom plasten og selve smokken, står blant annet i infohefte som følger med mam smokkene :)

Ikke hørt at man skal det pga av bakterier men at ma skal bytte de ut etter noen mnd fordi de kan bli svake i feste mellom plasten og selve smokken, står blant annet i infohefte som følger med mam smokkene :)
Aldri lest :p haha men har nå kastet de og bestilt nye

ja de skal kokes iallfall noen ganger i uka (spørs på alder på barnet) man skal alltid dra i de for å sjekke at de er i orden før man gir de, og bytte de ut (samt smokkene/tuttene på flasker ol) hver 2-3 mnd.

Var hos lege med mini for noe engang, og da sa han også at alt av smokker, tannbørste ol skal byttes pga bakterier, ellers vil man kunne smitte seg selv igjen.

ja de skal kokes iallfall noen ganger i uka (spørs på alder på barnet) man skal alltid dra i de for å sjekke at de er i orden før man gir de, og bytte de ut (samt smokkene/tuttene på flasker ol) hver 2-3 mnd.

Var hos lege med mini for noe engang, og da sa han også at alt av smokker, tannbørste ol skal byttes pga bakterier, ellers vil man kunne smitte seg selv igjen.
Det har jeg aldri gjort :p har kokt smokkene nå og da og etter sykdom, men ikke bytta ut noe

Tenker at så lenge de kokes jevnlig, så skal vel ikke det være grunn til å bytte ut så ofte..trodde jeg da:p

Jeg har byttet ut smokker med jevne mellomrom ettersom jeg har opplevd at noen blir dårlige i feste (sjekker selvsagt med jevne mellomrom). Har hatt en smokkesamling på 7-10 smokker hele tiden, og byttet ut litt og litt.

Jeg har bytta noen som har blitt veldig myke i gummien. Litt paranoid når det kommer til smukkene da, så de var sikkert egentlig helt fine :-p

Har naturlig måttet kjøpe nye jevnlig for det hos oss blir smokker borte :)
Så det har aldri vært tema :)

Smokkene blir aldri helt rene inni, fordi man ikke får tørket dem på innsiden. Derfor holder det ikke å koke ofte, man må bytte innimellom. ;)

Bytter sjeldent smokker. Men så bor det en smokkenisse her. De bare forsvinner og vi finner dem aldri igjen. Så ingen av barna har gamle smokker. Er vel ca 1 mnd siden det måtte kjøpes på nye smokker her. Men sjekker smokkene siden vi også har ett sted vi oppbevarer dem og finner ny hvis en er borte. Har kastet en del som ble liggende der og ikke brukt på en stund for nissen hadde tatt seg ferie i 6 mnd. De blir lange inne i munnen. Prøvde dem på meg selv. Hehe

Back
Topp