Stemme til høsten?

mamila

Glad i forumet
Hvilket parti stemmer dere på? Og på hvilket grunnlag?

Høyre :)

Jeg er mest enig i det de står for... ikke alt (er ikke enig i alt med noen partier)

ooooooog, jeg vil ha vekk løgnmakeren Jens stoltenberg

Har ikke helt bestemt meg enda, for jeg var veldig på vippen sist. Må sette meg inn i årets partiprogrammer...
Prioriterer skolepolitikk, familiepolitikk, holdning til oljeboring i Lofoten/Vesterålen og ellers...

Jeg har faktisk ikke bestemt meg ennå. For min del er jeg opptatt av familie- og eldrepolitikk, barnehage, miljø/dyrevern og kultur, så jeg må først sette meg godt nok inn i hva de forskjellige partiene lover denne gangen, hva disse sakene angår. Har alltid stemt rødgrønt tidligere.

Eg har eit parti eg har pleid å stemme, men no er eg veldig usikker. Må sette meg inn i dei ulike partiprogramma når valet nærma seg.

Ja må jo det :) Litt usikker på partier, men helt klart ikke Høyre (som velger økt klasseskille og kutting av velferdsgoder) og FRP (som fortsatt er helt på bærtur :P )

Ellers er jeg ganske åpen, må lese litt nærmere mot valget :)

Syns det er vanskelig å gi min stemme til noen av de større partiene vi har per i dag, kanskje jeg stemmer blankt eller på noen av de mindre og ukjente partiene hvis de har brukende politikk..

Skal stemme, men har ikke bestemt meg for hva enda, må sette meg mer inn i det:)

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Skal stemme, men har ikke bestemt meg for hva enda, må sette meg mer inn i det:)

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Har ikke bestemt meg. Meget godt mulig det ikke blir et av de store partiene. Har stemt på person før (altså toppkandidat jeg gjerne ville ha inn på stortinget), men nå har vi flytta og kjenner ikke til representantene fra dette fylket. Men stemme skal jeg :)

Stemmer ap, da jeg mener at vi lever i verdens beste land, og vil beholde alle mine goder. Pluss at samferdsel er viktig for meg ;)

Stemmer det jeg alltid har stemt. Da de fremdeles er de som har den politikken jeg kan stå inne for på de aller fleste punkter. Det jeg ikke er enig i, er for meg små filleting, som ikke er like viktig.

Så i år, som alle andre år går stemmen min til Rødt. (Eller, før var det jo RV jeg stemte.... Rød Valgallianse).

Da jeg føler de har den politikken AP en gang hadde, som har gjort Norge til den nasjonen vi er i dag.

Årets valg vil vel i stor grad bli et taktisk valg, ettersom de som tilhører småpartier på den rødgrønne siden må stemme AP for å ha det minste håp om en regjering med et menneskesyn som er noenlunde på deres side.

Back
Topp