Stelleveske

Jeg tenker ha følgende:

Skiftetøy (2 hele sett)
Varm lue + votter
Ekstra overdel til meg
Ammeinnlegg + krem
Bleier, våtservietter, kremer, bleieposer
Paracet, saltvannsdråper
En sterilisert flaske (i tilfelle behov)
Noen ekstra smokker
Gulpekluter/stelleunderlag
Powerbank lader (typisk meg å ikke ha strøm)
Noe småsnacks til meg og vannflaske

Bleier
Våt og tørr servietter
Stelleark til underlaget
2-3 Skift
En liten leke til å distrahere ungen under bleieskift
Smoothie/vannflaske
Smokk

Det har endret seg litt ettersom om ungen er 2uker eller 6md eller 1år. Og hva vi skal.

Stort sett alltid med:
2-4 Bleier
Bleieposer
1-2 skift til ungen
Våtservietter
Stelleunderlag(engangs +matte fra stelleveska)
Liten kremtube
Nøttepose/bar/eple til meg
Vannflaske til meg(men denne sto noen ganger i vogna)
Nødlader
Paracet til meg
Saltvannsdråper
Lommebok

Utifra alder:
Bind/ob
Flaske/ferdig mme
Ny ammetopp til meg
Smoothie/middagsglass+smekke+skje
Maisgodt/cheerios i liten boks
Matboks med brødskive
Leker
Smokk
Gulpeklut (viktig i starten hos oss)

Vi har med 2 bleier, kluter, en liten tube med salve, ekstra klær, gulpekluter, ammeinnlegg, stelleunderlag, smokker og en leke. Brukte å ha med en ekstra topp til meg selv de første ukene, men ikke nå lenger. Baby er snart 5 måneder :) Hvis vi skal på helsestasjonen eller på besøk til noen tar jeg også med et teppe til baby :)

Bleier
Våtservietter - men ikke for babystell men til å vaske hender med
Babyolje og tørre kluter til stell
Stelleunderlag
Bæsjeposer
Ekstra skift
Tube med salve
Eventuelt en leke

Foruten det andre har skrevet er antibac noe som jeg alltid har i stelleveska. Man vet aldri hvor/når man må skifte bleie (og heller ikke på innholdet i bleia....:p)

Bleie, noe og vaske med og evt et skift.

Ellers så er resten individuelt tenker jeg og ut i fra hva man skal og hvor lenge man er avgårde og alder på baby.

Ikke "must have" alt vi har oppi, men dette er hvertfall det som alltid er oppi vår (baby er nå 11 måneder):
2 klesskift (når hun var mindre hadde jeg alltid med en ekstra topp til meg selv også pga gulping) , bleier, våtservietter, tørrservietter og babyolje, sårsalve (inotyol), stelleunderlag, gulpeklut, antibac, paracet stikkpiller, nesedråper, bitering, 1 leke eller 2. Før hadde vi med smokk, men hun sluttet å bruke ved 9 måneder. Har alltid med en spisesmikke, skje og en smoothiepose eller annen mat alt ettersom hvor lenge vi er vekke, maispinner, vannflaske. Også noen småting til mamsen: nødlader, paracet, bind og ob :)

Skift
bleier
våtservietter
bleieposer(til evnt uttissa/bæsja klær)
sammenleggbar stellematte(tinkafu kommer straks med en kjekk)

Noen som vet ca str på en standard stelleveske er? Tenker ift hvilken str på ryggsekk jeg skal kjøpe(måles vel i L). Tenker vi skal investere i en Fjällräven sekk, da flere har anbefalt dette:) Andre med positive erfaringer med bruk av denne typen sekk eller annen type?[emoji51]

Back
Topp