Stelleveske

Oktobersol

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg leser så mange plasser at alle skal ha så store stellevesker som mulig.

-hvorfor vil man at stellevesken skal være så stor? Har man med seg så mye?
- hvilke skal dere ha?
-hva er praktisk med å bruke stelleveske og ikke vanlig veske?

Følger siden jeg ikke selv har kjøpt stelleveske enda.. tenker jo at jo større veske, jo mer unødvendig.. det som er bedre med en stelleveske er at den ofte har beregnede rom for diverse, trekket kan vaskes lett, det følger med stellematte og de kan ofte enkelt festes på vogna..! Jeg vurderer emmaljunga sport veska som passer til vogna vi har kjøpt :-)

Vi har en stelleveske som hører til simo-vogna vi kjøpte til førstemann! En helt enkel brun stelleveske! Av erfaring med førstemann blir det endel man må ha med seg :p Måtte ha med to skift da det kunne lekke litt da han hadde bæsjet, i tillegg gulpet han mye!! Så måtte ha med gulpefiller også. Ekstra smokk, biteleker (klør mye i tenna etterhvert), bleier, våtservietter, poser til bæsjebleier, stelleunderlag og ammeinnlegg til mor :p I førsten måtte jeg også ha med en ekstra topp da jeg plutselig lakk så mye fra puppene at det hadde gått gjennom alt :p
Men hva man trenger finner man jo fort ut når babyen kommer :)

Vi har en stelleveske som hører til simo-vogna vi kjøpte til førstemann! En helt enkel brun stelleveske! Av erfaring med førstemann blir det endel man må ha med seg :p Måtte ha med to skift da det kunne lekke litt da han hadde bæsjet, i tillegg gulpet han mye!! Så måtte ha med gulpefiller også. Ekstra smokk, biteleker (klør mye i tenna etterhvert), bleier, våtservietter, poser til bæsjebleier, stelleunderlag og ammeinnlegg til mor :p I førsten måtte jeg også ha med en ekstra topp da jeg plutselig lakk så mye fra puppene at det hadde gått gjennom alt :p
Men hva man trenger finner man jo fort ut når babyen kommer :)

Enig i det. Bare morsomt å se hva forskjellige tenker :) og ikke minst hva andre har valgt og hvorfor ☺️

Jeg har kjøpt stelleveske brukt. En Oioi ettellerannet som er sort utenpå og roooooosa inni
Min erfaring er som nevnt over; man pakker endel mer i begynnelsen, til man blir kjent med barnet og hva man trenger. For meg er det viktig å ha plass til "mine" ting også; lommebok, tlf, babyens helsekort, o.l for jeg går ikke med 2 vesker. I tillegg er det viktig for meg å ha skulderstropp og ikke bare hekter til vogna, da jeg bærer i sjal og ikke alltid har med vogna...

Jeg tok den vesken som fulgte med vognen. Har ikke så mye å si for meg om den er stor, så lenge den har plass til noen bleier, skift og annet smått man kan få bruk for :)

Vi valgte en passe stor stelleveske ;-)
Med egen lomme til smokken, termolomme til flaske :-)
Følger også med en stelle matte, ytterlommen har masse små rom til bleier ol, hovedlommen rommer det jeg eller skulle trenge å ha med!
Vil også slippe og bruke to vesker, så syntes det er greit at det er plass til mine ting også :-)
Ingen spesiell merke, men ganske så fornøyd :-D

Også er det ingen selvfølge at man får til ammingen, og da må man evt ta med MME, flasker og kanskje en termos til vannet, da er det greit at det er ei romslig stelleveske når du i tillegg vil ha med kleskift, gulpekluter, bleier, våtservietter o.l

Til førstemann har jeg brukt den som fulgte med Emmaljungavognen. Den har vært passe stor og brukes fortsatt (han er 22 mnd) I den har jeg hatt bleier, våtservietter, stelleunderlag, 1-2skift, gulpekluter, solkrem/zinksalve, smokker og kanskje en liten leke. I tillegg har den måtte romme mine ting. Siden den har blitt så flittig brukt og så å si vært min eneste veske de siste 22 mnd, falt jeg for fristelsen til å kjøpe en storksak stelleveske denne gangen :-)

Hadde alt for liten stelleveske sist. Det er MYE og ha meg seg altså..

Vi kjøpte en Simo stelleveske som kunne følge med vogna. Mange rom med mye plass i :D

Vi valgte en passe stor stelleveske ;-)
Med egen lomme til smokken, termolomme til flaske :-)
Følger også med en stelle matte, ytterlommen har masse små rom til bleier ol, hovedlommen rommer det jeg eller skulle trenge å ha med!
Vil også slippe og bruke to vesker, så syntes det er greit at det er plass til mine ting også :-)
Ingen spesiell merke, men ganske så fornøyd :-D
sniker fra mai hvor har du kjøpt denne og hva heter den. pris? :)

Med tvillingene brukte jeg en vanlig svart stelleveske fra emmaljunga. Skal bruke den samme nå. Den er mer enn stor nok, til og med for to stk babyer. Og jeg drasset rundt flasker, pumpe osv siden jeg pumpet og ga morsmelk på flaske. I tillegg til skift, bleier osv.

Vi kjøpte en Stokke nå, til vår første. Mannen valgte :) Ikke veldig stor, men tror vi får plass til det meste av det som nevnes her.

Back
Topp