Stelleveske - who cares?

Aboffa

Glad i forumet
*MIA*
Julibarna 2019
Jeg lurer på om jeg er den eneste som ikke bryr meg spesielt om stellevesker?
Det fulgte med en billig sak med vogna jeg kjøpte som matcher i fargen og stoffet, og jeg regner med den burde funke supert!

Men jeg leser så mye om folk som ikke klarer bestemme seg og snakker om stelleveske som om de egentlig er på tur å kjøpe en personlig veske fra Louis Vuitton ;)

Jeg klarer ikke helt se poenget med en stelleveske til over 1000kr (med mindre det er akkurat den som matcher vogna)
Er det bare meg? :)

Vi har kjøpt emmaljunga sin i samme farge som vognen. Hadde aldri brukt mangfoldige tusen på en stelleveske. I så fall hadde jeg kjøpt en veske jeg kunne brukt etter "stelleperioden" også. ;)

Sniker litt her ;) Tja, det skal jo være håndvesken min i ganske lang tid fremover, uansett om jeg har vognen med eller bare bæresele/bilsete så jeg syntes det var kjekt å se litt rundt for å finne en jeg liker og trives med på armen :) Men at den skal koste så mye skjønner jeg ikke i såfall..

Jeg bryr meg heller ikke. Vi har en nøytral, funksjonell, svart en som gjør nytta ;)

Ikke jeg. Sist hadde jeg bare en vanlig skulderveske (sånn unisex sak) som jeg fikk til bursdagen et par år før.
Var plass til det jeg trengte i den.
Denne gangen har jeg ei stellevæske fra storksak i svart skinn som jeg fikk til jul.
Kan ikke se at den er mer praktisk, og hadde aldri gitt så mye for den selv. Veske er ikke det jeg bryr meg mest om. Bruker det aldri.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Med førstemann brydde jeg meg ikke så veldig, da kjøpte jeg en ganske rimelig en som var liten og praktisk. Men nå som vi får to bleiebarn samtidig en god stund er den rett og slett for liten blitt. Gidder ikke å dra med to kolli rundt. Så nå har jeg brukt litt tid for å finne noe større som er praktisk, ikke for stort og som er såpass fin at jeg kan bruke den som jobbveske etterpå. Mao. må det være en skikkelig veske som er god å bære siden jeg skal ha laptop i den. Det er uansett et behov jeg har hatt over lengre tid og da kan jeg forsvare kjøpet litt bedre, synes jeg. Men Louis Vutton?? No way :p Ble en storksak.

Sist gang kjøpte vi bare den som hørte til vogna og tenkte som deg, men etter å ha brukt den nå i halvannet år irriterer både jeg og mannen min oss over den. Den er slapp i stoffet, og er bare et stort rom med små inner/ytterlommer. Fryktelig slitsomt når man må tømme hele innholdet for å finne det man skal ha. Så nå har vi funnet en ny og bedre til 1100. Har ingen problemer med å bruke det når jeg skal bruke den hver dag i over to år :)

Jeg lurer på om jeg er den eneste som ikke bryr meg spesielt om stellevesker?
Det fulgte med en billig sak med vogna jeg kjøpte som matcher i fargen og stoffet, og jeg regner med den burde funke supert!

Men jeg leser så mye om folk som ikke klarer bestemme seg og snakker om stelleveske som om de egentlig er på tur å kjøpe en personlig veske fra Louis Vuitton ;)

Jeg klarer ikke helt se poenget med en stelleveske til over 1000kr (med mindre det er akkurat den som matcher vogna)
Er det bare meg? :)

Jeg skal kjøpe en veske som jeg skal bruke som vanlig veske etter stelleperioden. Den koster ca 1800 kr, og jeg syns den er fin som veske uansett bruk. Derfor kommer jeg til å velge den. Heller det enn en veske jeg ikke liker som i tillegg ikke kan brukes til annet enn som stelleveske og som jeg kaster eller gir bort etterpå.

Her er den jeg skal kjøpe http://www.babyloftet.no/produkt/nyheter/lin-leo-babybag-tan

Sist gang kjøpte vi bare den som hørte til vogna og tenkte som deg, men etter å ha brukt den nå i halvannet år irriterer både jeg og mannen min oss over den. Den er slapp i stoffet, og er bare et stort rom med små inner/ytterlommer. Fryktelig slitsomt når man må tømme hele innholdet for å finne det man skal ha. Så nå har vi funnet en ny og bedre til 1100. Har ingen problemer med å bruke det når jeg skal bruke den hver dag i over to år :)

Hihi ja det er jo en viss sjanse for at jeg ender opp med samme holdningen etter hvert :) er første ungen her i hus så jeg tenker ikke over at stellevesken gjerne er med selv om ikke vognen er med og sånt ;)

Vi har en fra emmaljunga, som passer til vognen:).. Akkurat det var litt viktig for meg, at de skulle passe sammen.. Men jeg bruker jo samme stelleveska, hvis vi bruker andre vogna (MB) også da, så var visst ikke så viktig når alt kom til alt:p..
Jeg er ikke et veskemenneske, hadde jeg gått rundt med ei fancy håndveske, eller veske av noe slag, uten baby&vogn, hadde nok folk rundt meg prøvd å få meg tvangsinnlagt på psyk., da det er noe av det siste jeg ville gjort.. :p
Viktigste er at stelleveska er praktisk, med de lommer man har behov for, og har plass til alt man trenger å ha med seg når man er på farten med baby:)..
Stellevesker til tusenvis av kroner er for meg galskap..

Jeg elsker vesker, så for meg er det viktig at jeg føler meg vel med en veske som må brukes såpass mye. Den har jo noen krav som må oppfylles når det kommer til det praktiske også, så da kommer jeg nok til å bruke mer penger på den enn jeg gjør til vanlig.
Men jeg gidder fortsatt ikke bruke sinsykt masse på den. Får da være måte på, det er fortsatt bare en veske :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har en svart Brio stellevæske som fungerer helt fint. Har andre ting å bruke penger på enn en dyr stellevæske.
Ser ikke poenget med dyre stellevæsker heller så veldig enig med deg. Men man er jo forskjellige...

Hehehe med førstemann brydde jeg meg fælt men tar det helt med ro - har en el annen stor veske som nok blir brukt som stelleveske denne gangen ;) litt mer avslappa ifht det meste nå ;)

Hehe, jeg er motsatt. Jeg skjønner ikke dem som ikke bryr seg! :p Det er jo noe man skal drasse på hver dag det kommende året, og flere år framover. Jeg synes det er litt ok at det matcher vogna, men liker ikke stellevesker som går i ett med vogna heller. Den skal være funksjonell, henge fint på vogna og også være noe jeg kan sende min kjære avgåde med. Men tusenvis av kroner bruker jeg ikke. Under 1000-lappen. :)

ikke jeg.. :) Fikk ei slapp fis som fulgte med vogna jeg arva av svigermor :) Kjempegrei.. Et stort rom og mørkeblå.. Skal jo bare slenge i bilen til noen har driti på seg.. haha :) Er til vanlig lommemenneske, så når jeg må ha med babywipes og bleier måtte jeg ha en bag, men kunne sikkert hatt en vanlig pose fra kiwi også.. Litt greit med glidelås skal jeg innrømme..

Har brukt alt mulig som stelleveske, bare det er plass nok. Har alltid bare hatt den under vogna:) fikk en dyr svart og kjedelig en av svigermor til forrigemann, men byttet i vognpose. Trenger ikke matche vogna for min del! Men er glad i vesker, så bruker jo noe jeg synes er fint!

Kjøpte fjellreven ryggsekk jeg. En som det er plass til pc i/eget rom til pc. Der tenkte jeg at stellematte eller bleier kan gå. Så har den også store "tåteflaskelommer" på sidene, og en glidlåslomme foran til det som må være tilgjengelig. Og refleks. Og valgfri farge. Greit å bære på med bæresjal. Jeg kan bruke den senere når bleiearbeidet er over. Samt at jeg kjøpte over nett på januarsalg + rabattkode, så betalte 500kr for den, istedet for 999kr her i Norge. Win! (håper jeg. har aldri hatt barn før, så vet ikke hva jeg trenger, I'm just guessing)

Jeg synes det er stas med en fin stelleveske på lik linje med at jeg synes det er fint med andre pene "babyting". Jeg trives med det som er estetisk pent og harmonisk å se på. Jeg kjøper ikke louis vuitton og jeg er ikke den som eier dyre ting. Stellevesken må være av kvalitet og da koster den gjerne litt ekstra. Det viktigste er jo at den fylle funksjonen sin såklart men jeg blir veldig glad hvis den da er pen i tillegg. Så ja jeg bryr meg nok om det både av praktiske og estetiske årsaker :-) det er gøy å bruke noe som gjør en glad :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjøpte en Skiphop Studio her i høst, og selv om den er liten så har den plass til masse. Blir å ha to bleiebarn selv, så da er det kjekt med masse lommer. Valgte en som passer like mye til dame som herre fordi gubben skal jo også bruke den ;)

Sist kjøpte jeg en heilt enkel, plain, sort stellebag. Ikke noe fancy merke, til 400kr. Den funker jammen med ennå. Stor nok til at vi i april har to bleiebarn. Jeg ser heller ikke vitsen med å bruke maaange hundrelapper/femhundrelapper på stelleveske/bag. I tillegg kan min samboer også bruke stellebagen uten å føle seg feminin og utilpass. ;)

Back
Topp