Stelleveska.

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Rett og slett en liten stelleveske-tråd.
Jeg lurer på hva dere har/skal ha i stelleveska?
Bleier? Våtservietter? Smokk? Flaske?

Rams opp alt dere har i den, og hvorfor.

Jeg vil hvertfall gjerne vite, som ikke aner hva som er lurt å ha oppi :)

Vi hadde gulper sist og lærte fort at et ekstra klesskift er veldig kjekt å ha liggende i veska.. Og poser til å ha brukte bleier i om man bytter et sted man ikke får kastet.. Ellers våtservietter, bleier, små salvetuber (de man fikk i gratispakkene er perfekt å ha i veska), gulpekluter og skifteunderlag.. Pluss eventuelt ammeinnlegg/brystskjold osv, men det ser man jo an om det blir behov for..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Åjåj! Har ikke noen spesiell plan om hva som skal være med i stelleveska, men ser for meg at det blir: våtservietter, klut, boddy, smekke kanskje, tutt, bleie selvsagt, kanskje zinksalve, og ellers alt annet rols en finner forgodt... Har bestilt noen tøyposer med glidelås fra usa til "rent skift" "skittentøy" "tutt" og "treats" :)

Hadde gulpe-og flaskebaby sist, så da skulle jeg helst hatt en gigantisk flyttebag.
Utenom det som eventuelt trengs da blir det ett skift, bleier, tørkeservietter, ammeinnlegg, gulpeklut/stelleunderlag, puppesalve..

BVforum via HTC

Jeg tror jeg kommer til å ha bleier, våtservitter, små søppelposer, salve (fra gratispakkene), antibac, skift til babyen, evt ekstra smokk, ammeinnlegg og kanskje en singlett til meg selv (vet jo aldri når man blir gulpa eller bæsja på, evt lekker mye melk).

Til babyen så kommer jeg til å ha oppi:

et rent skift
smokk
våtservietter
bleier
sink salve
kuldekrem
klut
ammeinnlegg

Til babyen så kommer jeg til å ha oppi:

et rent skift
smokk
våtservietter
bleier
sink salve
kuldekrem
klut
ammeinnlegg
Kuldekrem var lurt! Det skal jeg putte oppi, vår fungerer også som fuktighetskem til meg så den må jo få bo i superstellevesken!

Kuldrekrem ja, det hadde jeg ikke tenkt på en gang! må noteres på handlelappen...

Jeg personlig liker ikke kuldekrem og bruker det ikke på mine barn! Prøvde selv å teste det en gang jeg skulle ut! Smurte meg en god halvtime før jeg fikk ut og enda da var kremen så feit og lå som ett tykt lag på huden! Sinnsykt kaldt og vont å være ute ! Smører heller ungene med feit fuktighetskrem når de kommer inn eller før de legger seg om nødvendig!

Jeg personlig liker ikke kuldekrem og bruker det ikke på mine barn! Prøvde selv å teste det en gang jeg skulle ut! Smurte meg en god halvtime før jeg fikk ut og enda da var kremen så feit og lå som ett tykt lag på huden! Sinnsykt kaldt og vont å være ute ! Smører heller ungene med feit fuktighetskrem når de kommer inn eller før de legger seg om nødvendig!
Hvilken type har du brukt da? Er mange forskjellige typer. Jeg har en sønn med veldig tørre og såre skinn, vi bruker Ceridal fra Apoteket. Smører han 30-60 min før vi skal ut og da har den trukket seg fint inn i huden. Det er den som er best for hans hudtype. Jeg har også brukt den på meg selv, og har overhode ikke samme opplevelse som deg :)

Æsj og fysj, høres ut som du har truffet på en ekkel en... Vi får alle finne vår måte, ikke alle trenger samme type krem!

Ceridal jeg også brukte! Men klart alle kan ha forskjellige erfaringer:) skal også sies at det aldri er vindstille her vi bor så kan jo ha noe med det å gjøre:)

Det blåser mye her også, og jeg har aldri opplevd det du nevner med ceridal. Høres nesten ut som den var gått ut på dato eller noe?

BVforum via HTC

Nei det var den nok ikke, var rimelig nyinnkjøpte! Men jentene mine har ikke hatt behov for så mye kildekritikk så har ikke orket og styre med å prøve andre merker:)

Kuldekrem skulle det stå! Må bli flinkere å sjekke autokorigeringen:)

Kuldekrem skulle det stå! Må bli flinkere å sjekke autokorigeringen:)
Hihi:) autokorrekt er gøy;) Har ikke hatt behov for kuldekrem her vi heller, og vi har bodd både på et kaldt sted med mye vind, og et enda kaldere sted uten vind;) Tror det er veldig forskjell fra barn til barn, og hudtype til hudtype.. Hun har nok min hudtype, som er veldig hardfør.. Jeg har aldri brukt kuldekrem på meg selv, og det er så vidt vi trenger solkrem også.. Kun bittelitt med svak faktor om vi skal til syden.. I Norge trenger vi ikke..

Nei det var den nok ikke, var rimelig nyinnkjøpte! Men jentene mine har ikke hatt behov for så mye kildekritikk så har ikke orket og styre med å prøve andre merker:)
Tenkte at den hadde ligget lenge på butikken. :)

Bruker ikke så mye selv, så den vi har burde nok vært kastet for år og dag siden. :p

BVforum via HTC

Back
Topp