Stellerutiner

Delta Hotel

Flørter med forumet
Hva bruker dere ved stell? Tørrkluter? Våtservietter? Vanlig klut med vann? Bruker dere salve forebyggende eller kun ved sår rumpe? Hva består morgen og kveldsstell av? :)

Bruker tørre engangskluter med vann til stellet hjemme. Ikke noe ved tissebleier, med mindre de tas først når de er fulle, men er sjelden bare tiss. Bruker våtservietter når vi er ute, av rent praktiske grunner.

Siden vi ikke har innarbeidet noen gode rutiner enda har vi ikke noe typisk morgenstell og kveldsstell, men har begynt å gi D-vitamindråper ved en av kveldsstellene.

Bruker salve først når stumpen er rød.

Bruker helst klut med vann. Har engangskluter som vi bruker mye og, spesielt nå når vaskemaskinen var ute av drift en uke:p kun vann, bruker olje hvis jeg skifter bæsjebleier på rommet om natta. Salve hvis huden blir sår. Prøver å skifte til pysjamas når jeg tror det blir siste stell før natta:) og gi dvitamin da. Morgenstell finnes ikke. Tar av pysjen og skifter bleie:p merker jeg har en tendens til å være stille ved stellebordet. Må kanskje gjøre det mer koselig. Men ser han trives i alle fall:)

Bare våtservietter, ingen kremer eller noe annet.

Har en boks hvor jeg har tørre engangskluter i vann med litt olje i og tørker med vanlig klut.
Ute bruker vi våtservietter.

Bruker kun salve ved behov.

Ingenting fast morgenstell, vasker litt med en klut ved behov, skifter bleie og nye klær.
Kveldsstell er heller ikke noe fast, får ny bleie, vask om det trengs, dvitaminer og massere /strekker litt hvis han virker opp fra det siden han sover ofte bedre etterpå ☺️

Bruker tynne vaskekluter med vann. Potetmel om han er litt rød.
Bader han på kvelden noen gangeri uken, ellers så er det klutvask av ansikt og fingre

Driver forøvrig ikke med kveld eller morgenstell heller.
Han sover i det han har på seg, skifter klær ved behov (ca 2-3 gange me daglig).

Var helt nazi på det der med storesøster. Alltid pysj og kun sove i senga når det var natt.

Denne gangen er jeg veeellddiigg laidback og altfor sliten. Ungen forstår jo ikke noe uansett.

Her bruker jeg våtservietter som jeg skylder før jeg bruker de, men jeg slipper og kjøpe forskjellige. bruker de små gulpeklutene hans til å vaske han med. Bruker litt olje oå rompa innimellom og han har foreløpig ikke vært sår så har ikke trengt salve. Vi skifter til pysj mellom 9-11.

Back
Topp