stelleprodukter

triinee

Elsker forumet
Hvilke stelleprodukter trenger man? Er jo en jungel der ute med oljer og lotioner og merker [:)]

Jeg brute BARE

-badeolje uten parfyme
-Purelan salve (til rompe og mine pupper)
-Q-tips (til mellom valkene)
-Baby q-tips til ørene
-og avmagnetisert potetmel om det var varm og barnet var klamt og fikk rødhet mellom valkene

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Jeg brute BARE

-badeolje uten parfyme
-Baby q-tips til ørene
-og avmagnetisert potetmel om det var varm og barnet var klamt og fikk rødhet mellom valkene

ehm.. hæ?! [:D] 

Vi satser på at det holder med:

-badeolje fra BABYLINE
-A-CREME ved veldig tørr hud (og ojle i badevannet ikke hjelper)
-INOTYL for sår babystump

Ihvertfall i første omgang [:D]

ORIGINAL: TrineBallerine

Jeg brute BARE

-badeolje uten parfyme
-Baby q-tips til ørene

Lærte det av min bestemor.. satte plata på 1 på komfyren og hadde et t-fat med potetmel oppå. rørte litt i den og lot den varmes i 5 minutter for å avmagnetisere potetmelet. Hun brukte å sette den på vedovnen da, men vi har ikke en slik som vi kan ha noe oppå, derfor ble det komfyren..

ORIGINAL: TrineBallerine

Jeg brute BARE

-badeolje uten parfyme
-Baby q-tips til ørene

Lærte det av min bestemor.. satte plata på 1 på komfyren og hadde et t-fat med potetmel oppå. rørte litt i den og lot den varmes i 5 minutter for å avmagnetisere potetmelet. Hun brukte å sette den på vedovnen da, men vi har ikke en slik som vi kan ha noe oppå, derfor ble det komfyren..

Ah. Hvorfor bør man gjøre det?

Man trenger bare:

En god babyolje som ikke er basert på mineraloljer.
En god stellesalve som ikke er ren sinksalve.
Babypudder til å bruke mellom valkene deres for å unngå fuktgnag.
Kanskje litt babyshampo hvis babyen har masse hår.

Babyer har mye mer sensitiv hud enn oss. De blir ikke skitne i den forstand og de har ikke den naturlige syrekappen, så å bruke minst mulig produkter er veldig lurt. Til daglig trenger man bare klut og rent vann. Også ved bleieskift. Av og til litt olje i badevannet eller på kluten.

Her er en oversikt over hvilke produkter som er trygge å bruke:
http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

Som dere kan se her, så er det ikke noen garanti for trygge produkter at de kommer fra apotek.

ORIGINAL: Sicily

Man trenger bare:

En god babyolje som ikke er basert på mineraloljer.
En god stellesalve som ikke er ren sinksalve.
Babypudder til å bruke mellom valkene deres for å unngå fuktgnag.
Kanskje litt babyshampo hvis babyen har masse hår.

Babyer har mye mer sensitiv hud enn oss. De blir ikke skitne i den forstand og de har ikke den naturlige syrekappen, så å bruke minst mulig produkter er veldig lurt. Til daglig trenger man bare klut og rent vann. Også ved bleieskift. Av og til litt olje i badevannet eller på kluten.

Her er en oversikt over hvilke produkter som er trygge å bruke:
http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

Som dere kan se her, så er det ikke noen garanti for trygge produkter at de kommer fra apotek.

[:)]

å, så flott med en sånn testoversikt! godt å se at det lille jeg har kjøpt inn er på anbefalt lista også : ) Godt med alt man slipper å bekymre seg for!

ORIGINAL: happybaby

Noen som vet hvordan dr. greve pharma er?
jeg personlig klør av natusan, babyline, nøytral og libero sine.

Dr greve er bra! Sønnen min bruker Dr greve håndsåpe, kuldekrem og Dusj & bad. Men bruker mest mulig bare badeolje, og a-crem. [:)]

jeg har akkurat vert å kjøpt inn nytt av seba med sine stelleprodukter. har brukt det hele veien med første mann og har vert kjempe fornøyd.

Dette står i min legebok pluss at jordmor har sagt det så jeg velger å tro det, (dessuten fikk søstern min samme beskjed på sykehuset):
Du skal unngå å bruke for mye produkter. Lotion til baby vil kun ødelegge for hudens naturlige evne til å fuktgjøre. Det er greit å bruke babyolje til bading og evt babymassasje. Du kan bruke baby shampoo innimellom, men ikke ved vanlig bading, da skal det kun være vann og evt litt olje. Du skal kun bruke zinksalve hvis babyen har sår hud og da kun et tynt lag. Ellers er brystmelk veldig bra og kan brukes til sår hud, tørr hud, hovne øyne, tett nese og siden det er heeeelt naturlig trenger man ikke være redd for å ødelegge kroppens naturlige egenskap til å fuktgjøre og ordne[:D]

ORIGINAL: carinasverden

Dette står i min legebok pluss at jordmor har sagt det så jeg velger å tro det, (dessuten fikk søstern min samme beskjed på sykehuset):
Du skal unngå å bruke for mye produkter. Lotion til baby vil kun ødelegge for hudens naturlige evne til å fuktgjøre. Det er greit å bruke babyolje til bading og evt babymassasje. Du kan bruke baby shampoo innimellom, men ikke ved vanlig bading, da skal det kun være vann og evt litt olje. Du skal kun bruke zinksalve hvis babyen har sår hud og da kun et tynt lag. Ellers er brystmelk veldig bra og kan brukes til sår hud, tørr hud, hovne øyne, tett nese og siden det er heeeelt naturlig trenger man ikke være redd for å ødelegge kroppens naturlige egenskap til å fuktgjøre og ordne[:D]

Se innlegget mitt litt lengre opp.. [;)] De fleste erfarne mammaer har også fått med seg at ren zinksalve er en dårlig idé uansett tykkelse på laget. Fins mange andre bedre stellesalver og kjerringråd. [:)]

Back
Topp