Stelleprodukter

Banana

Glad i forumet
Har dere tenkt på hva slags pleieprodukter/stelleprodukter dere vil ha? Det er jo så mye å velge mellom[&:] vi vil i hvertfall ha noe naturlig uten parabener og parfymer, men vi har ikke funnet et merke enda. Noen som har tips, anbefalinger eller råd?[:)]
Lurer også på hva man trenger av stelleprodukter...må vel sjampo/kroppssåpe, sinksalve, babyolje(eller er det nødvendig?) og fuktighetskrem. Er det noe jeg har glemt?[8|]

Det samme lurer jeg på [8|] Som om ikke det var nok med en barnevogn-jungel der ute, så er det jaggu meg en
stelleprodukter-jungeø også [8D]

jeg har bare handlet inn sjampo, zinksalve,talkum(tror at det d heter, sånn pudder greier) babyolje, fuktighetskrem og kropps såpe.[:)]
har sikkert glemt noe men er jo ikke krise det da.. det går jo på libro sine merker og natusan og de får du kjøpt over allt i butikkene. det finnes jo utolig mange andre anternativer på apoteket.
men brukte bare de "vanlige" merkene sist og var fornøyd me det [:)]

ORIGINAL: chanottisa

jeg har bare handlet inn sjampo, zinksalve,talkum(tror at det d heter, sånn pudder greier) babyolje, fuktighetskrem og kropps såpe.[:)]
har sikkert glemt noe men er jo ikke krise det da.. det går jo på libro sine merker og natusan og de får du kjøpt over allt i butikkene. det finnes jo utolig mange andre anternativer på apoteket.
men brukte bare de "vanlige" merkene sist og var fornøyd me det [:)]

Shampo er ikke nødvendig til en nyfødt unge..men sinksalve,olje til badevannet(brukes i håret,istede for shampo også),pudder,en god fuktighetskrem..gjerne a-krem..godt å smøre noe i ansiktet på ungen en stund før en skal ut viss det er kaldt ute[:)]
Har brukt mye forskjellige merker..så ikke noe spesielle å annbefale..Snuppa her har mye eksem,så de fleste kremer her er på resept for tiden[:)]

Med førstemann kjøpte jeg alt mulig sånne stelleprodukter som ble anbefalt...det meste sto lenge og noe til og med uåpnet.
Det jeg fant ut at JEG trengte var shampo, en god babyolje (brukte både til bading og smøring av tørr hud) og en god "rompekrem"- inotyol var den som funket best på mine. Er sjelden en trenger kroppssåpe til de små.
Men er jo mye forskjellige produkter der ute, og kan jo hende andre vil trenge mer enn det jeg har gjort[:)]

ORIGINAL: Tonjeoglillegutt

ORIGINAL: *Høna*

Jeg har tittet litt her: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

Der står det hvilke produkter som er "bra" og ikke, hvilke som er med/uten parfyme, parabener, hvilke som er minst allergifremkallende, miljøbelastende og hormonforstyrrende!

Coop Anglamark får hvertfall toppkarakter på alle produktene sine [:)]

OH herlig[;)]

Fant den inne på viktigste trådene til juli jentene, hvis jeg ikke husker feil [:)]

Brukte babyline bad på min første og var kjempe fornøyd. Hadde bare en dråpe i badevannet.
Brukte ikke olje, likte ikke den, brukte blå apo base istedet, og bruker det fortsatt.
Sink salve og inotyol (hvis stumpen ble veldig sår).
Prøvd Neutrall merke produkter, men jenta mi fikk utslett av de , så vi sluttet helt med de.

Søstra mi bruker mye av coop anglemark til lillegutten sin, og er fornøyd[;)] Så tenkte jeg skulle prøve de. [:)]

Bruker forresten nå dusjsåpen på meg nå, for jeg begynte plutslig å få utslett på kroppen. Utslettene ble borte de, men på en selv syns jeg det er kjedelig med dusjsåpe som ikke lukter noe. Føler meg lissom ikke like ren[;)]

Har lest et eller annet sted at Babyline scorer bra på tester.. Brukte Natusan til mine to, men får se hva det blir til nå. Sinksalve, fuktighetskrem og såpe til badevannet blir det i alle fall. Og Inotyol (kjøpes på apoteket) er et must for veldig såre romper [;)] 

Eneste du trenger i begynnelsen er babyolje og sinksalve[:)]
Vi kjøpte en tube med sinsalve på apoteket som har blå kork. Husker ikke hva den heter. Men er veldig fornøyd med den[:D]

Shampoo og kropssåpe trengs ikke enda. Det er ikke bra for babyhuda[;)] Og en baby trenger ikke fuktighetskrem. Med mindre du får en med eksem da. Men slikt går ann å vente til babyen er født[:)]

Silulen sinksalve var det vi hadde, den skiller seg ikke som mange andte gjør[8D]

ORIGINAL: GitteLen

Eneste du trenger i begynnelsen er babyolje og sinksalve[:)]
Vi kjøpte en tube med sinsalve på apoteket som har blå kork. Husker ikke hva den heter. Men er veldig fornøyd med den[:D]

Shampoo og kropssåpe trengs ikke enda. Det er ikke bra for babyhuda[;)] Og en baby trenger ikke fuktighetskrem. Med mindre du får en med eksem da. Men slikt går ann å vente til babyen er født[:)]

Silulen sinksalve var det vi hadde, den skiller seg ikke som mange andte gjør[8D]

Det jeg også tenkte på når jeg ser alle som har kjøpt det allerede nå..Er med å tørke ut huden til de små..

Men fuktighetskrem er bra å bruke i ansiktet en stund før en skal ut i kulden..men som du skriver,trengs ikke helt enda da[;)][:)]Siden de små ikke akkuratt skal være så mye ute av vogna når vi er ute,med det første[:)]

Bare ikke kjøp BOOTH sine produkter... Jeg handla dem, for ei venninne av meg, sa di var så bra. Rett etterpå fikk jeg se en artikkel, om at dette var VERSTINGEN innen slike produkter... Inneholder bare gifter... [:'(] Heldigvis var det billig, så om ikke denne venninna mi vill ha dem, så går di nok i søppelen...

Shampoo og kropssåpe trengs ikke enda. Det er ikke bra for babyhuda[;)]

På mine små brukte jeg A-crem, den virka veldig bra syns jeg. Brukte den til det meste..

[:)]

ORIGINAL: mumm

Shampoo og kropssåpe trengs ikke enda. Det er ikke bra for babyhuda[;)]

På mine små brukte jeg A-crem, den virka veldig bra syns jeg. Brukte den til det meste..

[:)]

A-crem kjøpte vi for noen mnd siden, så bruker den hvis han blir tørr[;)] Men vi bruker ofte bare olje enda[:)]
Men babyer har ofte slik skurv i hodebunnen, og shampoo gjør det ikke bedre, da er olje best[:)]

Kjekt med så mange tips[:D] takk!
Jeg lurte på en annen ting også, har dere tenkt å bruke våtservietter?[8|]

babyline brukte vi mest i starten sist =)  veldig glad i dem =)

Back
Topp