Stelleprodukter

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg er førstegangsfødende og føler Jeg må ha alt på stell til prinsessa kommer :-/ er av den personen som må vita at alt det viktigste e på plass før hun melder sin ankomst
Det som mangler nå er:
Salver og lignende til baby
Stelleprodukter til baby
Hva er lurt å ha av sånne ting til meg selv?
Har dere noe dere vil anbefale?

Hent apotek1 sin babybox, der får du en prøve på Bepanthen, tørre engangskluter, bleier og våtservietter. Jeg brukte purelan salve til såre bryst med førstemann.
Ammekluter/gulpekluter er gull, samt ammeinnlegg.
Ikke handle masse såper og kremer osv, de blir mest sannsynlig bare liggende!

Hent apotek1 sin babybox, der får du en prøve på Bepanthen, tørre engangskluter, bleier og våtservietter. Jeg brukte purelan salve til såre bryst med førstemann.
Ammekluter/gulpekluter er gull, samt ammeinnlegg.
Ikke handle masse såper og kremer osv, de blir mest sannsynlig bare liggende!

Helt enig med deg!! Engangskluter, baby olje, sink salve, såpe uten parfyme (fra apoteket. Kan brukes på hår og kropp) og en god fuktighets krem (blir lite brukt da barnet helst ikke skal smøres).

Det vi har i hus;

Tørre engangskluter til stumpen.
Mye vaskekluter til resten av stellet.

Våtservietter bruker jeg aldri før barnet er mye større, synes det svir på min egen hud, så det er kun et alternativ om ingenting annet er tilgjengelig.

En god babyolje (ikke mineral). Vi bruker olje på kluten ved seig avføring/for å fjerne salverester, og litt innimellom til massasje etter bad. Aldri i badebaljen, den blir så ekkel av det.

Dr. Greve sinksalve. Denne oppdaget jeg med fjerdemann, og det er by far den beste salven mot sår stump jeg noensinne har prøvd. Inneholder blant annet ringblomst, og behandler i tillegg til å beskytte.

Bruker verken såpe eller sjampo før barnet er større (seks/åtte måneder kanskje).

Det vi har i hus;

Tørre engangskluter til stumpen.
Mye vaskekluter til resten av stellet.

Våtservietter bruker jeg aldri før barnet er mye større, synes det svir på min egen hud, så det er kun et alternativ om ingenting annet er tilgjengelig.

En god babyolje (ikke mineral). Vi bruker olje på kluten ved seig avføring/for å fjerne salverester, og litt innimellom til massasje etter bad. Aldri i badebaljen, den blir så ekkel av det.

Dr. Greve sinksalve. Denne oppdaget jeg med fjerdemann, og det er by far den beste salven mot sår stump jeg noensinne har prøvd. Inneholder blant annet ringblomst, og behandler i tillegg til å beskytte.

Bruker verken såpe eller sjampo før barnet er større (seks/åtte måneder kanskje).
Babyolje å anbefale? :)

Helt ærlig, så har vi bare en søt liten glassflaske med skrukork, som vi fyller med kaldpresset rapsolje fra kjøkkenet. Mer enn godt nok altså! Den trenger dessuten ikke å vaskes av etterpå, fordi den er helt ufarlig å innta.

Vi brukte burts bees babyolje med førstemann og skal bruke det denne ganga og, den lukter så godt. Mini elsker den enda og er fem år, har den i badekaret. Mange som bruker Kokosolje også.

Helt ærlig, så har vi bare en søt liten glassflaske med skrukork, som vi fyller med kaldpresset rapsolje fra kjøkkenet. Mer enn godt nok altså! Den trenger dessuten ikke å vaskes av etterpå, fordi den er helt ufarlig å innta.
Så smart!! Er veldig for å bruke matoljer. Rapsolje er jo genialt

Vi brukte burts bees babyolje med førstemann og skal bruke det denne ganga og, den lukter så godt. Mini elsker den enda og er fem år, har den i badekaret. Mange som bruker Kokosolje også.

Enig! Burts bees er fantastisk!
Mirakel salven bruker vi mye også, til absolutt alt.

Enig med alle tipsene her inne, og at man ikke skal overdrive. Jeg har fortsatt ikke brukt shampoo, såpe eller kremer (utover på stumpen) på min 1,5 åring - vann og evt litt olje holder lenge!

Men i tillegg til det som er nevnt her sverger jeg til inotyol for sår stump! Bepanthen er super for rød og tørr hud, og jeg bruker den ofte selv, men inotyol gjør underverker om stumpen skulle være sår. Smører et tynt lag om kvelden og huden er god som ny morgenen etter. Verdt sin vekt i gull! :)

Enig! Burts bees er fantastisk!
Mirakel salven bruker vi mye også, til absolutt alt.
Vi og. Bruker den selv også. Har brukt shampoen innimellom til mini, men han er så hysterisk på hårvask at jeg heller kjøper en av de änglamark sine, den varer leeeeenge ;) har ikke testa Mama Bee-produktene da, men har lyst.

Enig i Inotyol, den er god hvis det er skikkelig sårt.

Back
Topp