Stelleprodukter

Hønipønii

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Hvordan stelleprodukter og merke har dere kjøpt til de små? Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe siden jeg ikke har noe erfaring med merker osv siden dette er min første :)
Samme med bleier, pads, våtservietter osv.
Tar gjerne imot tips :D :)

Til mine er de tingene jeg har bruk vært:
Weleda sinkkrem (fordi den er så myk og god å smøre ut, kjøpes på helsekost butikker)
Libero baby olje og babyshampo (antar det er vilkårlig hvilke av merkene man velger av disse produktene)
Libero våtservietter (fordi de har lukkbart lokk som blir tett, kan betjenes med en hånd, og fordi jeg synes lukten er grei men jeg synes mange andre merker stinker)
Inotyol salve dersom stumpen blir veldig sår, da går det ofte fort over.
Purelan til brystvortene og dersom babyen blir veldig tørr i huden i starten (har bare trengt litt på sykehuset, og da fikk jeg der)
Ellers har jeg brukt en del engangskluter med vann og litt babyolje i starten.

Av bleier har jeg i de minste størrelsene vekslet litt mellom libero og pampers, men har etter hvert gått over til rema bleiene fordi de er så greie, gutta mine liker dem best, og de er veldig billige.

Har kjøpt heile serien te Burt's bees. :) Bruke litt olja av den på meg sjøl og! Bleie har eg ikkje peiling på, og våtserviettar ska eg holda meg vekke fra:)

Aponti produkter har jeg kjøpt å skal prøve ut. Ellers så er det varierende

Har kjøpt heile serien te Burt's bees. :) Bruke litt olja av den på meg sjøl og! Bleie har eg ikkje peiling på, og våtserviettar ska eg holda meg vekke fra:)
Har tenkt litt på å teste ut Burt's bees :) får man kjøpt det bare på nett? Tenker å bare bruke våtserviettet om vi er borte og ikke har tilgang til vann og slikt.

Kjøpt den selv, men tenkte jeg skulle vente litt med å bruke det da det er litt parfymert. Starter med helt nøytrale ting i begynnelsen :) men det lukter sååå godt av produktene :D gleder meg til å prøve de!

Har tenkt litt på å teste ut Burt's bees :) får man kjøpt det bare på nett? Tenker å bare bruke våtserviettet om vi er borte og ikke har tilgang til vann og slikt.
Jeg kjøpte på feelunique.com. Babyshop selger også, men det er så himla dyrt der i forhold til nettet. Jeg kjøpte det starter kitet med små produkter (20mg- 50ml) for å se om han tåler det først :) betalte under to hundre, og da fulgte det med: body lotion, shampo og kroppsvask, rumpesalve, babyolje og en såpebar. Alt lukter himmelsk! :)

Kjøpt den selv, men tenkte jeg skulle vente litt med å bruke det da det er litt parfymert. Starter med helt nøytrale ting i begynnelsen :) men det lukter sååå godt av produktene :D gleder meg til å prøve de!
Ja lurt å sjå kor sensitive babyane e :) Nett som med ull klèr so kan di jo reagera på hudprodukt og, må bere prøva oss fram:)

Begge jentene mine har reagert litt på våtservietter, så vi brukte mesoftkompresser ( kjøpes på apoteket) og vann, evt litt olje. Kjøpte ammeinnlegg på Barnas hus. Libero sine hadde en tendens til å klistre seg fast til brystvortene, mener jeg å huske.

Sånn angående stelleprodukter, er det noen som kan anbefale noen gode oljer som kan brukes på baby? Har helst lyst å unngå babyolje og annet som innehold mineralolje, og har hørt at jordnøttolje kan gi allergiske reaksjoner.

Brukte veldig lite stelleprodukter på babyen sist, og går for det samme nå. Litt babyolje i badevannet, og ellers ingenting bortsett fra Inityol ved sår stump. :)

Når det kommer til bleier så foretrekker jeg Libero. Det er ikke lotion i de slik som i Pampers. Vil ikke ha noe parfyme mot babyhuden. Dessuten satt Pampers seg ofte fast ved bæsjbleier. Var på en måte et nett som lå i bleien innerst mot huden, og det satt seg fast på rompa til babyen. Så fort baby er stor nok går vi over til Coop. Det er de beste bleiene etter min erfaring. :)

Unngår våtservietter. Bruker mye heller enten Mesoft sine engangskluter eller Natusan sine. Libero har også, men de var dårlige.

Back
Topp