Stelleprodukter til baby

vårmamma89

Flørter med forumet
Noen som vet om gode stelleprodukter til baby? Har lest litt om Burt's bees og lykkelig som liten, noen med erfaringer om desse? :)

Har brukt Shampoo til burts bee på storebror og elsker lukten av den :) lukter deilig honning :) nå trenger ikke nyfødte Shampoo da. Men har hvertfall hørt mye bra om de produktene og tror jeg vil ha de selv :)

Jeg har kjøpt Sophie la girafe produktene. De er økologiske og lukter nyfødt baby. Helt herlig!
De er på tilbud hos mimmis. no :-D

Man skal helst ikke bruke så mye stelle produkter på små barn. Det kan ødelegge den naturlige balansen i huden og føre til eksem og slikt senere i livet. Huden ordner opp selv, også når den er tørr som små barn ofte kan få! La det være så ordner naturen opp selv! Hvis barnet får eksem må du heller kontakte lege før du smører med noe.

Det eneste jeg har brukt til min gutt på snart 3 år er babyolje i badevannet, zink salve til sår rumpe og kuldekrem hvis det er kjempe kaldt ute! Det er egentlig ikke mer du trenger :)

Vi bruker Dr.Greve sin olje. Når storebror var helt Liten brukte vi sjeldent såpe, hvis vi gjorde det var det kun ved skikkelige bæsj bleier. Olje tar bort mye der og:)

Ellers har vi brukt bephanten som forebyggende mot sår rumpe. Og Inityol som behandlende sår rumpe. Og babytalkum. Når han ble litt større så bruker vi natusan som man kjøper på butikken, slik pumpeflaske.

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke de fra libero, men trur jeg skal gå for burt's bees

Jeg har kjøpt inn Burts Bees produkter, shampo og bleiekrem, bruker mye Burts selv. Var i statene for fire mnd siden, kjøpte inn da :-) Men tenkte å kjøpe inn babyolje og zinksalve, vet ikke hvilke merker som er bra.

Her blir det bare en dråpe olje i badevannet. Er ikke noe fan av zink til sår stump da det ofte blir brukt feil og får motsatt effekt dersom det ikke er helt rent og tørt der det blir påført. Stoler mer på hyppig lufting, skift og bruk av tøybleier! :)

Jeg fikk et sett med miniutgaver av Baby bee produktene til Burts Bees. Så blir spennende å prøve de ut :) Ellers har jeg hørt mye bra om salven bepanthen og inotyol :)

Tenker jeg også går for burt's bees produktene når det er nødvendig å bruke noe, selvsagt skal man ikke pøse på med produkter dersom det ikke er behov for det ;) inotyolsalven er virkelig god, jeg er sykepleier så bruker den på jobb til ulike ting. sophie la giraffe er sikkert også bra, og giraffen må jeg ha til min lille :-)

Tenker jeg også går for burt's bees produktene når det er nødvendig å bruke noe, selvsagt skal man ikke pøse på med produkter dersom det ikke er behov for det ;) inotyolsalven er virkelig god, jeg er sykepleier så bruker den på jobb til ulike ting. sophie la giraffe er sikkert også bra, og giraffen må jeg ha til min lille :-)
Fikk vite av flere mødre at inotyol var tingen :-)

Back
Topp