Stelleplassen

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Heisann.

Jeg har et veldig smalt og lite bad, sliter derfor litt med å bestemme meg for hvordan jeg skal lage til stelle løsning.

1. Har ingen steder jeg kan legge stellematte oppå.
2. Ønsker å ha plass til stelleutstyr og babyklær i stelleløsningen første tiden i hvert fall.
3. Må være praktisk å bruke.
4. Ikke ta for mye plass og ikke stilke for mue ut i rommet.
5. Er ikke aktuelt med stelleløsning andre steder enn på badet.

Ser at vi må ha en løsning hvor vi steller barnet fra siden, vurderer en liten kommode eller et lite stellebord, men føler jeg har sett meg litt blind på utvalget.

Noen som har gjort en slik løsning selv, eller som har tips?

Legg gjerne med bilde av din stelleløsning:-) jeg trenger inspirasjon!

Er det mulig med vegghengt stellebord?

Eller sammenleggbart stellebord?

Vi har en stellekomode, den ser ut som en vanlig kommode med skuffer, du kan åpne toppn, der er det badebalje. Også har vi stellematta på toppen.

Da vi bodde i leilighet med lite bad hadde vi stellebord på soverommet. Fungerte utmerket. Vi vætet mange tørre kluter med vann før vi skiftet på henne.

Nå bor vi i hus og har et kjempestort bad så da skal vi ha stellebord på badet. Men kunne liksågodt hatt det på soverommet :)

Er det mulig med vegghengt stellebord?

Eller sammenleggbart stellebord?

Hadde vært det mest praktiske, men vi ønsker ikke å ødelegge veggene på badet som er helt nyoppusset så da får vi heller leve oitt trangt en stund ;-)

Vi har også et lite bad og må eventuelt skru ned et skap og flytte litt på ting for å få plass til et stellebord.. da blir det «overfylt» på badet. Så lurer rett og slett på å ha det på soverommet.. og en ekstra stellematte på badet (som vi legger på gulvet) etter bading osv.

Da vi bodde i leilighet med lite bad hadde vi stellebord på soverommet. Fungerte utmerket. Vi vætet mange tørre kluter med vann før vi skiftet på henne.

Nå bor vi i hus og har et kjempestort bad så da skal vi ha stellebord på badet. Men kunne liksågodt hatt det på soverommet :)

Vi har smalt soverom også:hilarious: og har ikke plass til stellebord på soverummet, det er knapt plass til babysengen:shifty:

Skikkelig teit planløsning egentlig, men vi har ikke tenkt at det har vært noe problem før nå som vi skal ha plass til alle babytingene.

Men det er plass på badet, så lenge vi finner en løsning som ikke stikker for mye ut i rommet, har ca 1,5 m med plass langs veggen mellom toalettet og vasken, er bare det at det er så smalt som er litt dumt, det blir ganske trangt men det går:-) vi ønsker helst å ha stelleoppmåde på badet med tanke på varme og lett tilgang til vann:-)

Hadde vært det mest praktiske, men vi ønsker ikke å ødelegge veggene på badet som er helt nyoppusset så da får vi heller leve oitt trangt en stund ;-)

Skjønner.:) Hva med stellebord i dusjen? Et slikt som kan klemmes sammen og lett tas ut og inn? Det vurderte vi en stund.

Ellers finnes det jo ulike størrelser på stellebord/kommoder som er smalere enn standardstørrelsen, som flere skriver om:)

Vi har smalt soverom også:hilarious: og har ikke plass til stellebord på soverummet, det er knapt plass til babysengen:shifty:

Skikkelig teit planløsning egentlig, men vi har ikke tenkt at det har vært noe problem før nå som vi skal ha plass til alle babytingene.

Men det er plass på badet, så lenge vi finner en løsning som ikke stikker for mye ut i rommet, har ca 1,5 m med plass langs veggen mellom toalettet og vasken, er bare det at det er så smalt som er litt dumt, det blir ganske trangt men det går:) vi ønsker helst å ha stelleoppmåde på badet med tanke på varme og lett tilgang til vann:)
Om dere har sprinkelseng får man kjøpt universale stelletopper man kan legge oppå senga :)
Men om dere har litt plass på badet er stellebordet Sniglar fra Ikea noe av det minste man finner :)

Skjønner.:) Hva med stellebord i dusjen? Et slikt som kan klemmes sammen og lett tas ut og inn? Det vurderte vi en stund.

Ellers finnes det jo ulike størrelser på stellebord/kommoder som er smalere enn standardstørrelsen, som flere skriver om:)

Hmm, vi har dusjkabinet, da er kanskje ikke det så lett å få til. Men god tanke da:-)

Ja jeg tenker den beste løsningen for oss er nok stellebord/kommoder som er smale. Men sliter litt med å finne de. Har du sett noe slikt på noen spesielle butikker? Noen nettbutikker kanskje jeg ikke har tenkt på å søke på?

Hmm, vi har dusjkabinet, da er kanskje ikke det så lett å få til. Men god tanke da:)

Ja jeg tenker den beste løsningen for oss er nok stellebord/kommoder som er smale. Men sliter litt med å finne de. Har du sett noe slikt på noen spesielle butikker? Noen nettbutikker kanskje jeg ikke har tenkt på å søke på?

Dessverre, fant ikke slikt selv. Men vet flere som i likhet med oss bruker arbeidsbord/trillebord, de er smalere som regel. Og klipper opp madrass fra Jysk og tilpasser. De er gjerne litt lave da, det er det eneste.

Om dere har sprinkelseng får man kjøpt universale stelletopper man kan legge oppå senga :)
Men om dere har litt plass på badet er stellebordet Sniglar fra Ikea noe av det minste man finner :)

Har ikke plass til sprinkelseng på soverommet, så vi har kjøpt troll bedside crib, den går akuratt slik at vi klarer å åpne klesskapet:happy:

Men det skal gå greit å ha det på badet altså, må bare finne riktige bordet/komoden/løsningen i den utstyrsjungelen:nailbiting:

Holder en knapp på sniglar stellebordet fra Ikea, men det irriterer meg skikkelig at det bare er en hylle under, synes det virker veldig upraktisk med tanke på oppbevaring, mener Ikea hadde en lignende variant tidligere med to hyller under. Men den har vist utgått av sortementet deres:(

Har også sett på gulliver stellebordet fra ikea men den ble kanskje litt bred, + den ikke selges over nett og da blir det vanskelig for oss å få tak i. Bor 8 timer med bil fra nærmeste ikea varehus.

Back
Topp