Stellematte

Perleonske_94

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Skal ha malm kommode som stellebord pga plass på badet. Blir helt blind på utvalget av stellematter. Kunne tenkt meg en som passer lengst mulig.

Tips?
Hvilken skal du ha og hvorfor?
 
Skal ha malm kommode som stellebord pga plass på badet. Blir helt blind på utvalget av stellematter. Kunne tenkt meg en som passer lengst mulig.

Tips?
Hvilken skal du ha og hvorfor?
Se på størrelsen på mattene. Noen er lengre enn andre. Også er det lurt å være klar over at stellematter med stoff trekk er vanskelig å vaske. Har man et vannavvisende stoff kan man vaske over matten uten å hive den i maskin. Sikkert lurt å ha noe under matten for å prøve å hindre at matten sklir når du vasker babyen. Vi har hatt stellebord med stellematte integrert , hos mine foreldre har vi hatt en oppblåsbar en fra IKEA, vi har en stellematte i stoff som vi kjøpte når eldste nektet å ligge i ro på stellebordet. Brukt minimalt, men vi har måtte vaske stoffet flere ganger. Ulempen med disse mattene som er vannavvisende er st det lettere blir slitt og får hull i sidene, spesielt om matten er festet fast.
 
Enig med Eliz.
Prøv å styr unna de med tekstil ytterst. De er vanskeligere å vaske.
Få heller tak i en som har ordentlig glatt/vanntett trekk ytterst og bruk gasskluter eller noe oppå som er lette å skifte og vaske mens selve matta bare kan vaskes over.

har en fra färg og form (jollyroom) selv. Vet ikke helt hvordan vi gjør det med stelleplass denne gangen
 
Jeg fikk en stellematte av en venninne, så tenkte jeg skulle sy nytt trekk. Noen som har erfaring med det? Hvilket stoff er lurt å sy trekket i?
 
Har sett den. Nesten 1000 kr? :wideyed:
Hva er så bra med den enn f.eks ikea sin? Hvis jeg husker riktig så er Leander den som virker veldig hard ut?

Jeg har egentlig bare lest at folk generelt er veldig fornøyd med den og at den er myk selv om den ikke ser sånn ut. Inntrykk av at den er lett å rengjøre og ikke noe trekker inn i trekket. Men om den er verdt prisen er jo et godt spørsmål. Kjøper den nok ikke om den ikke skulle kommet på tilbud.
 
Vi hadde en med plastoverflate til nr. 1, hun er nesten 3 år nå og den må nå byttes ut fordi den har fått endel hull. Vi har vært veldig fornøyd med den fordi den kan vaskes av veldig enkelt. Denne gangen har jeg veldig lyst til å kjøpe den fra Leander. Jeg har ikke testet den, men ser for meg at den har bedre kvalitet enn de som er billigere. Hvis noen har erfaring med den så si gjerne ifra :happy:
 
Vi har ei sånn med tekstiltrekk ytterst. Selve matta er myk, veldig stor og god, og passer fortsatt selv om storesøster er nesten 2,5 år. Ulempen, som mange over nevner, er at den er tungvin å vaske ved uhell. Vi bruker libero sine engangs stellematter oppå, og et håndkle over der igjen. Bytter håndkle jevnlig, og liberounderlag ved behov.
 
Jeg har kjøpt stellematte på stoff og stil, det er den lengste jeg har sett (68 cm) har leita lenge pga jeg ville den skulle passe akkurat til stellebordet. Jeg har sydd trekk selv (tisselaken trekk som er 100% vanntett, satt inn en glidelås også, så jeg kan vaske det.. Orker ikke tanken på urin og søl ned i den skumgummien..;)
 
Med førstemann kjøpte jeg stellematte fra Kid, den var veldig god og myk og har holdt seg bra. Men den er det stoff på ytterst, så måtte kjøpe tisselaken som beskyttelse utenpå. Ser lik ut etter tre år, men vurderer å kjøpe nytt samtidig som nytt stellebord.
 
Altså stellematte,så mener dere den som ligger oppå stellebordet? Tipper d blir en fra Ikea i plast som man kjøper trekk til. Lurer på om den va oppblåsbar :rolleyes:
 
Last edited:
Altså stellematte så mener dere den som ligger oppå stellebordet? Tipper d blir en fra Ikea i plas som man kjøper trekk til. Lurer på om den va oppblåsbar :rolleyes:

Det jeg mente ja :) den som ungen ligger mykt/behagelig på:p
 
Det jeg mente ja :) den som ungen ligger mykt/behagelig på:p
Mulig d er jeg som er fjern men har aldri tenkt at d var en stor greie å et vanskelig valg å ta på lik linje som en vogn. Men flott at vi er forskjellige! :) Dette er jo tredje mann i rekka og som alle vet så blir tredje mann kun kattvasket nå og da iforhold til førstemann :hilarious::hilarious:
 
Mulig d er jeg som er fjern men har aldri tenkt at d var en stor greie å et vanskelig valg å ta på lik linje som en vogn. Men flott at vi er forskjellige! :) Dette er jo tredje mann i rekka og som alle vet så blir tredje mann kun kattvasket nå og da iforhold til førstemann :hilarious::hilarious:

De har som du nevner den med oppblåsbare kanter på ikea. Kan forsåvidt bare ha en så enkel. Men så blir jeg nysgjerrig på hva som er bedre eller ikke med mange av de andre :)
 
De har som du nevner den med oppblåsbare kanter på ikea. Kan forsåvidt bare ha en så enkel. Men så blir jeg nysgjerrig på hva som er bedre eller ikke med mange av de andre :)
Tror det er som med mye annet mest smak og behag.
 
Har siklet på Leander Matty en stund, og nå var den på salg både på babybanden og mimmis, så den er bestilt! :D Synes den var skikkelig fin, og virker greit at den er helstøpt og lett å rengjøre :)
 
De har som du nevner den med oppblåsbare kanter på ikea. Kan forsåvidt bare ha en så enkel. Men så blir jeg nysgjerrig på hva som er bedre eller ikke med mange av de andre :)
Vi har kjøpt den andre fra IKEA, ikke oppblåsbar. Den har plastoverflate som er lett å tørke av, og ikea selger egne trekk til den også, så vi kjøpte noen av de også. Fungerer vel helt greit vil jeg tro, har ikke fått testet ennå.
 
Sniker.

Den er av ekstremt god kvalitet, da. Har brukt vår i to år og den er som ny. Kan sikkert bruke den til nr. 2, og det er fortsatt mye bruk igjen.

Ja den er kanskje verdt prisen da :) får se om den kommer på tilbud i morgen, ellers får jeg prøve å overtale samboeren om å kjøpe den til 1000 :D
 
Back
Topp