Stellekommode

Mrs. Flower

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Jeg har begynt å kikke på ulike løsninger for stellebord på badet. Dette er vårt første barn, så vi har ikke så mye erfaring på området ;)
Jeg tror vi blir nødt til å ha stellebord der vi i dag har en IKEA malm kommode. Jeg har sett noen setter en ekstra plate på toppen og bruker Malm som stellekommode, men vår kommode er noen år, så jeg tenker vi skal bytte den ut med noe nytt. Vi trenger altså en stellekommode og ikke bare stellebord, da vi i dag bruker plassen til klesoppbevaring. Noen som har gode tips til solide og fine stellekommoder, evt. andre kommoder som kan bygges om til solide stellekommoder? Vi har fliser på veggene, så det er ikke så enkelt å skru fast noe til vegg.

Jeg har begynt å kikke på ulike løsninger for stellebord på badet. Dette er vårt første barn, så vi har ikke så mye erfaring på området ;)
Jeg tror vi blir nødt til å ha stellebord der vi i dag har en IKEA malm kommode. Jeg har sett noen setter en ekstra plate på toppen og bruker Malm som stellekommode, men vår kommode er noen år, så jeg tenker vi skal bytte den ut med noe nytt. Vi trenger altså en stellekommode og ikke bare stellebord, da vi i dag bruker plassen til klesoppbevaring. Noen som har gode tips til solide og fine stellekommoder, evt. andre kommoder som kan bygges om til solide stellekommoder? Vi har fliser på veggene, så det er ikke så enkelt å skru fast noe til vegg.

Synes Stokke home sin er så fin! Men ganske dyr da! Der kan man ta av toppen etterhvert og bruke kun som kommode

Bruker bare helt vanlig hemnes kommode med en stellematte på toppen. Har noen kurver med ting (bleier, kluter) stående oppå kommoden, også er bodyer og slikt lett tilgjengelig i øverste skuffen. Hadde stellebord med innebygd badebalje til de to andre, mye brukt med første, med andre ble badebaljen aldri brukt. Da badet jeg hanne bare sammen med storesøster når jeg først tappa i vannet i det store badekaret liksom... Så solgte det og tenkte det får holde med kommode denne gangen. Det stellebordet jeg hadde var av plastikktypen, og mye mindre stødig enn en kommode også.

Har du sjekka ut de på Ikea? Synes de ser veldig fine ut. Husker ikke hva de heter da. Mulig hemnes har en slik type.

Vi bruker den fra ikea, med topp man kn vippe ned for å få større plass :-) i tillegg er det to skuffer på den hvor vi har hatt alt av babyklær i :-D vi har hatt alle klærne til frøkna i hus der som nå er 2,5 år, men når lille kommer i august blir det småklær igjen i skuffene der! Veldig godt å ha alt lett tilgjengelig.

Vi skal ha malm kommode med en stelmematte fra jysk oppå. Inmari praktisk med de skuffene :)
Hilsen hun som hater åpne hyller :D

Vi endte opp med å bestille Yappy stellekommode fra Jollyroom.
Håper den står til forventningene :happy:
upload_2022-4-5_15-8-20.png

Vi har forgjengeren til denne fra IKEA :)

https://www.ikea.com/no/no/p/smastad-stellebord-hvit-hvit-med-3-skuffer-s19392159/

Vi kjøpte vårt brukt på FINN, elsker kombinasjonen med litt åpen plass under stellebordet og skuffer til klær. Det er også plass til både stellematte og stellesaker ved siden av hverandre oppå. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe et mindre bord nå til andremann, meeeen vi velger å kaste ut mannen fra kontoret sitt og heller ha stellebordet der.

Er det noen som har tips til det minste stellebordet? Eller helst stellekommode!
Jeg har så lite bad, og med to andre på badet så blir det trangt om plassen…
Vegghengt er dessverre ikke et alternativ.

Er det noen som har tips til det minste stellebordet? Eller helst stellekommode!
Det minste stellebordet? Hmmm, toppen av vaskemaskinen? Må du ha stellebordet på badet? Jeg har stort bad, men vurderer å ha stellekommoden på rommet. Heller ha en liten skiftekurv på stua.

Det minste stellebordet? Hmmm, toppen av vaskemaskinen? Må du ha stellebordet på badet? Jeg har stort bad, men vurderer å ha stellekommoden på rommet. Heller ha en liten skiftekurv på stua.

vi har et lite vaskerom, med tørketrommel oppå:p
Føler det blir for kaldt å ha det på soverommet? Vi pleier sove med vinduet åpent. På badet har vi jo varmekabler!:)

Den billigste fra Ikea er vel den minste du finner?
Vi har heller ikke så stort bad. Tror rett og slett at vi dropper hele stellebordet denne gangen og legger matta på gulvet. Hadde stellebordet bare i 3-4 mnd før guttungen prøvde stupe utfor, mannen fikk noia og sa at det stellebordet skal ut :hilarious:
Om formen er ok går det fint å stelle på gulvet. Fordelen er at man kan legge ned baby, og så hente det man trenger
Og ombestemmer meg blir det heller en tur på IKEA ;)

vi har et lite vaskerom, med tørketrommel oppå:p
Føler det blir for kaldt å ha det på soverommet? Vi pleier sove med vinduet åpent. På badet har vi jo varmekabler!:)
Ettersom babyen sover på rommet vårt den første tiden har vi det varmere enn normalt, så temperatur er ikke noe problem.

Tror jeg gjør mer som Pikachuchu, stellematte på gulvet. Eller stuebordet/kjøkkenborder/ sofaen. Der det passer.

Back
Topp