Stellebordserfaringer?

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Har så vidt begynt å tenke på stellebord, men siden jeg ikke har noen barn fra før, sliter jeg litt med å tenke ut hva som er mest praktisk..

Er det feks bra med badebalje i stellebordet (type under lokket) eller er det like greit å bade i vasken/balje på badet?
Er det fint med de som har et brett som stikker ut mot deg, slik at du står i fotenden av barnet, eller heller der barnet ligger på langs?
Hva opplever dere er viktigst ved deres stellebord?

Hos oss vil stellebordet stå på barnerommet, men badet er vegg-i-vegg.
 
Vi har balje ved siden av og godt fornøyd med det!

Slik stellebordet vårt står på badet kommer vi til på både langsiden og kortsida og synes det er veldig greit :)
 
Vi har stellebord fra Ikea, står på langsiden. Det funker kjempebra:) Har fire store kurver i hyllene under med bleier, stelleprodukter, klær etc.

Har badebalje ved siden av:)
 
Jeg har Stokke badekar og et stellebord fra Ikea. Er veldig glad jeg valgte det og ikke kommode med badebalje i.
Stokke slår man sammen og det blir helt flatt, og det står under stellebordet, på gulvet, mellom stellebord og vegg. Meget praktisk.

Trenger ikke så mye til stellebord. En hylle til å legge barnet på, og en hylle under til å ha bleier og stelleting på, samt et skift til babyen :) Jeg kjøpte mitt brukt, ellers hadde jeg gått for det billigste på Ikea og malt det.
 
Vi står ved fotenden pga plasseringen. Syns det er veldig greit. Har kurver med klær og utstyr under. Badebalje har vi ved siden av. Har hørt at mange av de kommoder med balje blir fort for små
 
Jeg har mange av de samme tingene jeg lurer på.
Har hørt mye både positivt og negativt med å ha badebalje inkludert i stellebordert, men tror at jeg selv har bestemt meg for å ikke ha det inkludert. Kommer nok til å kjøpe stokke sitt sammenleggbare.
 
Takk for alle tilbakemeldinger! Tror jeg også kommer til å kjøpe en billig variant fra IKEA (har sett på den som kan bli skrivebord når barnet vokser til) og en sånn Stokke balje ved siden av :)
 
Vi hadde stellebord med balje under men syns det var upraktisk å fylle i det. Så vi brukte bare balje ved sin av. Og nå bruker vi stellematte på gulvet, helt genialt:)
 
Vi har vært veldig fornøyd med det billigste fra IKEA. Får plass til det man trenger :)
 
Vi har stellekommode. Bruker egen balje på gulvet likevel da. Synes jeg hadde mer kontroll på badegulvet da hun var mindre. Etter at hun lærte å sitte selv var det best med balje med flat bunn. Jeg synes det er praktisk med stellekommode uansett da, veldig greit å ha skuffer til klærne hennes.
 
Vi kjøpte to kommoder fra jysk, og kjøpte en stellematte som vi har oppå :) åsså har vi en liten balje vi fyller med vann når vi skal skifte bleie, funker veldig gret for oss siden badet er på rommet ved siden av :) og når vi ikke skal bruke stellebord lenger så har mini to kommoder til å ha klær i :)
 
Jeg har stellebord med badebalje i og syntes det var topp i begynnelsen.. Hadde da baljen i rett høyde så jeg slapp å bøye meg så mye.. Men så var jo plutselig baljen blitt for liten når jenta mi var 2,5 mnd så da er det like så greit med stellebord uten :)
 
Vi har stellebord fra IKEA på rommet, og badebalje på badet. Er redd balje på rommet kan bli litt mye søl :)
 
Back
Topp