Stellebord

ToGo

Glad i forumet
Dette er det eneste vi ennå ikke har anskaffet oss. Er stellebord et must? Eller holder det med en slik stellemadrass man kan legge oppå en kommode eller på senga osv? Dere som har stellebord, står dette på bad eller soverom? Fortell gjerne om din erfaring [emoji1348]
 
Vi har stellebord på badet. Der har vi plass til alt vi trenger, hylle under med ekstra bleier og masse annet klart, og badebalje i bordet. Når det blir tomt i bleiepakken vi har oppe på bordet er det enkelt å ta frem nye. Det er plass oppe på siden av bordet lett tilgjengelig for mindre ting. Greit å ha rennende vann i nærheten også, og at det ikke gjør noe å om det blir søl rundt. Badet er lett å vaske med fliser og ingen tekstiler. Vi har allerede opplevd at bærsj kom som et prosjektil mens vi skifta på babyen. Så uansett ville jeg personlig ikke hatt stellinga noe annet sted enn badet. For sånne uhell skjer. Jeg er superfornøyd med vårt stellebord.
 
Det må ikke HETE stellebord nei. Kan like godt bruke en vanlig kommode (men kjekt om det er ca 1m høyt, da.).
Er også mulig å skifte på gulvet om du føler det er greit.
Her skal vi ha på badet. Skal ha klærne hans i den, og litt stelleutstyr.

Altså. Behovet for stellebord kommer jo an på hva du har lyst til. Jeg vil ha en stelleplass, på badet, der alt jeg trenger er tilgjengelig, og at det er kort vei til stellebord fra der jeg bader babyen. Badet er som regel også i fin temperatur til å ligge naken på, så derfor vil jeg heller ha det der enn på soverommet.
 
Vi har Hensvik kommode fra Ikea med en stellematte oppå [emoji4] hadde det til min første også og det funka helt supert [emoji2]
 
For oss med lite bad, noen tips til små stellebord? Ønsker ikke vegghengt stellebord :)
 
Vi har stellebord med badekar stående klart på ene badet, og kommode med stellematte på andre badet - en i hver etasje og siden soverommet er oppe ville jeg ha plass til å stelle der også.
Vi har digre bad (hadde ikke blitt så store om det var vi som hadde fått bestemme), så har ikke tips på til stellebord til små bad.

Evt om dere har badekar, så kan dere ha stellebord som dere setter oppå det.
Søsteren min hadde stelleplass på det som skulle bli barnerommet pga lite bad - hadde ei skål/boks som de tok med seg vann fra badet når de skulle bytte. Et vennepar hadde bare en stellematte på gulvet på badet pga plass.
 
Går helt fint med ei stellepute du bare legger oppå vaskemaskina, en kommode eller lignende. Eller rett og slett bare et håndkle du legger på senga/sofaen/bordet alt ettersom. Det gjorde vi med nr 2, da vi ikke hadde plass til noe annet.
:)
 
Vi har stellekommode på badet. Syns det virker helt topp, har da vask rett ved siden av og kan lett vaske stumpen til lille[emoji4] Jeg henger meg også på at det er supert med fliser rundt stelleplassen i tilfelle søl under stell, som tissestråle eller bæsjebombe[emoji85] Har selv grei plass på badet, men har hørt flere som er storfornøyd med stellematte på vaskemaskin f.eks. Så har de hatt vegghengte hyller over eller tøyposer med håndkler, bleier og diverse stelleutstyr[emoji4]

616b34dcebd91c8d7ed6d40c48202cee.jpg
 
Vi har en brettebenk over vaskemaskin og tørketrommel som på magisk vis har forandret seg til stellbenk nå [emoji3] så har vi balje til dusj og en sånn til å klappe sammen til starten! Kommode til klær, og en gammel potetkassa til å ha stelleartikler i [emoji3] ikke alt på være standard A4 for at d skal funke [emoji5]
 
Vi fikk arve et stellebord som vi har satt på badet. Hadde f.eks. vaskemaskinen hatt ledig plass hadde vi nok heller bare lagt en stellemadrass på den siden badet vårt ikke er så stort. Men vi ville uansett ha stelleplass på badet siden det er greiest å vaske ved uhell. Inntil babyen skal sove på eget rom, er soverommet hennes blanding av walk-in closet og barnevogngarasje[emoji14]
 
Vi har lite bad, men har kjøpt et lite stellebord fra babycare, tror det heter Lotte eller noe o_O Det har to hyller under og med hjul slik at vi kan lett flytte det hvis behov. Jeg vet for eksempel hvilken vei jeg foretrekker å stelle babyen, men samboer vet ikke hva han foretrekker, med hjulene kan vi lett bytte vei hvis vi foretrekker ulike måter :happy: Ønsket å ha stellebord på badet nærme vask og varmen, er en fin varme der lille. I hyllene under blir det bleier, stelleutstyr og et par skift i tilfelle alt må byttes :happy:
 
Vi har stellematte oppå ikeas malm kommode med fire skuffer, og det er en fin stellehøyde. Slik kommoden står kan vi enten stelle henne fra siden eller fotenden. Alt vi bruker til vanlig stelling ligger i øverste skuff, så har vi håndklær, ekstra bleier ++ i skuffene under. Har pose til brukte bleier på veggen og når vannkranen fra kommoden. Har litt plass til å sette ting ved siden av madrassen, men skulle gjerne hatt mer plass der.

Har badebalje fra ikea som vi setter oppå kommoden ved vask, og pakker henne i håndkle på gulvet. Kommer til å ha baljen i badekaret når hun blir større.
 
Om man trenger ekstra plass til ting og tang er et stellebord greit å ha. Og så er det veldig praktisk å ha alt helt i nærheten når man steller. Ellers fungerer stellematte like bra[emoji1360] Jeg har stellebord med badekar (som kan tas utav når man ikke vil ha det lenger) med hjul på som jeg er veldig fornøyd med[emoji4] Alle tre barna har hver sin skuff til sine ting [emoji1362] Den kan også gjøres om til en vanlig kommode når man ikke trenger stellekommode lenger!
 
Vi har stellekommode på badet. Syns det virker helt topp, har da vask rett ved siden av og kan lett vaske stumpen til lille[emoji4] Jeg henger meg også på at det er supert med fliser rundt stelleplassen i tilfelle søl under stell, som tissestråle eller bæsjebombe[emoji85] Har selv grei plass på badet, men har hørt flere som er storfornøyd med stellematte på vaskemaskin f.eks. Så har de hatt vegghengte hyller over eller tøyposer med håndkler, bleier og diverse stelleutstyr[emoji4]

616b34dcebd91c8d7ed6d40c48202cee.jpg

Akkorat dette har vi også, mye plass,storfornøyd:)
 
Med første hadde vi stellebord med badekar, det ble aldri brukt og den samlet bare støv. Jeg brukte stort sett sofaen, og badet på kvelden. Nå har jeg malm kommode fra ikea med matte oppå...mye mer praktisk for oss. Også sikkert mer brukt siden badet er i hovedetg[emoji6]
 
Vi har Sundvik stellekommode, men tatt av den ene Delen, funker bra, mye plass:)
 
Hva tenker du at er best løsning for dere a? [emoji3]

Vi har et lite bad, så vi kjøpte det minste stellebordet på Ikea. Vi har god plass på barnerommet og har egentlig plass til å legge stellematten oppå en stor kommode vi har der. Eller så er det lett å flytte stellebordet inn på barnerommet hvis det ikke blir brukt på badet, men der har vi jo vann. Så vi mulighet til å stelle baby i begge rom. Vi finner vel fort ut hva som er mest praktisk for oss. Er kun 5 skritt fra barnerom til bad, så dette løser seg nok. Vi har et større bad i en annen etasje, men jeg vil helst ha alt på en flate hvis det løser seg. Vi får nå se [emoji5]
 
Vi har vaskerom innenfor badet som vi har gjort om til stellerom[emoji4] Har bare lagt ei stellematte oppå benkplata og skrudd opp ett par hyller ekstra.
Så ville jeg ha kjolene hennes opphengt og da kjøpte vi ei dusjstang[emoji6] Kjolene blir jo ikke skitne etter en dags bruk og så vil jeg heller ikke legge de i skuffa igjen når de er brukt. Så da ble det den løsningen[emoji2]
505387b6b961a67f441cbc17f33e64bb.jpg
 
Back
Topp