Stellebord

Haha ja den dyna er sikkert digg! :D fine klær med gode minner er alltid koselig, men kasse på kasse med halvslitte, blasse og umoderne er ikke så moro. Dette er første, så har jo gleda meg i noen år til å kikke, ønske og handle! :) men en tripp trapp med newbornseat hadde jeg ikke sagt nei takk til! :D
Tror vi tenker veldig likt ;) Har endel av de blasse, slitte klærene jeg også. Skal gå gjennom det etterhvert og returnere det fæle til mor hehe.. Men jeg har spart på endel etter niesen min (søsteren min kvittet seg med ALT), som jeg gjerne vil bruke om det blir jente :) Ellers er jo basisklær gull og arve.

Eg har den type stellebord etter guttungen. Hadde lite bad, så den var veldig plass besparende. Stod inne i dusjen når den ikke var i bruk, og rullet den nærme vasken ved stell. God lagring i den også.

Jeg synes sanne stellekommode virket så dyr, iforhold til oppbevaringsplass osv. Så vi endte opp med å kjøpe en vanlig balje til å bade i, og en kommode fra jysk( lik de fra IKEA) som vi har stellematten på og klær i skuffene samt bleier osv i øverste skuff, når mini vokser fra bleier så har han fremdeles en kommode han kan bruke fremover, rimlig var de også :)

Selv etter bleietid er det greit å ha et stelleunderlag. Frøkna er 7, og enda bruker vi stelleunderlaget av og til hvis hun klør i rompa fordi hun slurver med tørking, og vil vaskes ordentlig og smøres.

Er veldig greit å ha det åpent og lett tilgjengelig. No hadde vi badebalje innebygd i stellebordet, litt samme opplegget utseebdemessig. Men her var det sluk i bunnen. Når vi åpnet den med bøtte under. Ble det alltid vått på klærne. Mye enklere å bade de minste stående, men vi gikk over til stokkeflexi bath, siden hele badet ble vått. Så er ikke alltid så mye bedre å ha badekar i stellebordet..

Er veldig greit å ha det åpent og lett tilgjengelig. No hadde vi badebalje innebygd i stellebordet, litt samme opplegget utseebdemessig. Men her var det sluk i bunnen. Når vi åpnet den med bøtte under. Ble det alltid vått på klærne. Mye enklere å bade de minste stående, men vi gikk over til stokkeflexi bath, siden hele badet ble vått. Så er ikke alltid så mye bedre å ha badekar i stellebordet..

Husker de stellebordene fra nittitallet, sånn stålramme med duk-badekar under! Fantes vel en variant til å feste på badekaret også? Tror det var det vi hadde til småbrødrene mine. :D

Hei,

Er det noen erfarne småbarnsmødre her inne som kan si meg hva de tenker om dette stellebordet?:) (Vedlagt bilde)

Vi ønsker et stellebord med badebalje til å ha på badet, og tenker at det da kan være veldig praktisk å ha det i plastikk med tanke på vannsøl?
Noen som har erfaring med et slik stellebord eller lignende, kontra de som er mer som en kommode?
Har du link til denne ? ☺️

Husker de stellebordene fra nittitallet, sånn stålramme med duk-badekar under! Fantes vel en variant til å feste på badekaret også? Tror det var det vi hadde til småbrødrene mine. :D
Klarer ikke helt å se det for meg :p jeg var født på nittitallet XD

Vi har en kommode med skuffer og badebalje da vi har veldig lite bad. Den baljen syns jeg var ganske upraktisk (og tømme spesielt) og tok mye plass som kunne brukes til oppbevaring. Så bi kjøpte en sammenleggbar balje istede, og er mye mer fornøyd med det, den kan vi stelle hvor som helst. Er ellers veldig fornøyd med stellekommode med skuffer som ikke samler støv og drit!

Vi har dette stellebordet. Brukte det de første seks månedene. Kjekt med balja den første tiden, men gikk over til større balje når han kunne sitte selv. Det som er lurt, og som vi synes var veldig praktisk, er at man kan rulle det rundt på badet. Du kan stå ved vasken og ha tilgang på rennende vann, samtidig som man kan sette det litt unna når det ikke brukes.

Hei, takk for tilbakemelding:happy: Opplever du stellebordet som stødig og greit, selv om det er plastikk? (Antar at hjulene også kan låses)

De mener jo bare godt, men når de fortsatte mase selv etter jeg har sagt nei i 7 forskjellige settinger kapitukerte jeg. Har kommet meg unna en alt for tung og klumpete barnevogn og en vippestol etter å ha nektet i 3/4 år, fordi ei annen ble gravid. Men hadde kjelleren full av babyklær, en bæremeis fra 70-tallet, ammeinnlegg og gamle amme-bher allerede før vi begynte å prøve :p eneste jeg tenker vi kommer til å bruke er sprinkelsenga. Den gleder jeg meg faktisk til! :)

Huuff, dette hørtes jo vel påtrengende ut! Selv om det bare er godt ment blir det jo fort litt slitsomt og jeg skjønner godt at du har gitt opp her :p Ikke alle som tar nei for et nei skjønner jeg ;p

Hei, takk for tilbakemelding:happy: Opplever du stellebordet som stødig og greit, selv om det er plastikk? (Antar at hjulene også kan låses)
Det er stødig og greit. Hjulene kan låses, og du kjenner når du setter det sammen at de store, men enkle delene gjør at det ikke er raklete. Guttungen på et og et halvt klatret inn i nederste hylle her om dagen, og det gikk helt fint. Så passe solid er det faktisk..

Back
Topp