Stellebord

Septemberspire2020

Flørter med forumet
Hei,

Er det noen erfarne småbarnsmødre her inne som kan si meg hva de tenker om dette stellebordet?:) (Vedlagt bilde)

Vi ønsker et stellebord med badebalje til å ha på badet, og tenker at det da kan være veldig praktisk å ha det i plastikk med tanke på vannsøl?
Noen som har erfaring med et slik stellebord eller lignende, kontra de som er mer som en kommode?

Vedlegg

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    23,1 KB · Visninger: 87
Jeg har ikke erfaring med det, men med en slik kommode i heltre. Superfin, praktisk og dyr. Jeg skulle plent ha en med badebalje oppi. Den ble brukt en gang, mye mer praktisk å bade minien i badekaret eller i balje på gulvet. Men kommoden vi hadde ble brukt i mange år, veldig god plass til alt av klær jeg trengte i det daglige de første årene, men så ble den slitt ut, haha. Så lenge det er stødig, tenker jeg at det er bra :)

Vi skulle og ha stellebord med badebalje forrige gang, aldri hatt et mer bortkasta kjøp.. Brukt maks 3-4 ganger, så ble det kjøpt en enkel badebalje for å ha i dusjen eller på gulvet, mye enklere..

Jeg har ikke erfaring med det, men med en slik kommode i heltre. Superfin, praktisk og dyr. Jeg skulle plent ha en med badebalje oppi. Den ble brukt en gang, mye mer praktisk å bade minien i badekaret eller i balje på gulvet. Men kommoden vi hadde ble brukt i mange år, veldig god plass til alt av klær jeg trengte i det daglige de første årene, men så ble den slitt ut, haha. Så lenge det er stødig, tenker jeg at det er bra :)

Jeg har også sett at de kommodene er relativt dyre når man skal ha med badebalje:happy:
Vi har ikke badekar, men skal aboslutt revurdere om det ikke er enklere med en balje på gulvet.

Jeg er litt redd for at dette stellebordet er ustødig også, syns kommode versjonene/de i som er i "tre" ser mer solide ut.

Vi skulle og ha stellebord med badebalje forrige gang, aldri hatt et mer bortkasta kjøp.. Brukt maks 3-4 ganger, så ble det kjøpt en enkel badebalje for å ha i dusjen eller på gulvet, mye enklere..

Takk for tilbakemelding, ser at jeg kanskje bør revurdere å heller ha en badebalje utenom stellebordet:happy:

Jeg har også sett at de kommodene er relativt dyre når man skal ha med badebalje:happy:
Vi har ikke badekar, men skal aboslutt revurdere om det ikke er enklere med en balje på gulvet.

Jeg er litt redd for at dette stellebordet er ustødig også, syns kommode versjonene/de i som er i "tre" ser mer solide ut.
En badebalje får du under 100-lappen på IKEA, og når minien er blitt for stor til den (og det kan ta sin tid, for de fleste elsker jo å sitte å plaske i en liten pytt i badekaret i en evighet, hehe) så kan du bruke den til klesbalje etterpå ;-)

Ellers er det masse stellebord på Finn.no, både som selges og som gis bort. Her kan du få en kommode for en billig penge. Evnt kan du egentlig bruke en hvilken som helst kommode og bare legge ei stellematte oppå. Du sparer enormt mye bare med at kommoden ikke heter stellekommode ;-)

Av alle jeg kjenner som har barn (det er maange da jeg har ca 200 søskenbarn) av familie og venner så har jeg ikke hørt av 1 forelder at de har vært fornøyde med sånn! Så kjenner ingen som har det.. Jeg kommer til å gjøre som alle andre jeg kjenner, bare kjøpe en balje og bade ungen på benken eller gulvet eller ha balja i badekaret. Får se an hva som er best for ryggen :)

Vi hadde kommodestellebord med badekar, fikk arvet. Ville aldri brukt den, både fordi det var upraktisk og tyngvindt. Vi steller heller på gulvet (slipper tenke på fall, og så kan vi sitte på potte-krakken vi har på badet fra før, greit for sliten mammarygg), bader i egen stamp og har en vanlig kommode kun til klær og stellesaker.

De jeg arvet fra brukte den også veldig lite.

Last edited:
http://www.barnashus.no/stokker-flexi-bathtm-blue-40706.html

Denne er utrolig snedig om dere har lite oppbevaringsplass på badet ;) vi har badekar. Minsten elsker når jeg fylte bittelitt og han bare fikk ligge å sprelle rundt før vi faktisk vasket :)

Denne har vi også, er helt fantastisk:D

Har aldri savnet stellebord med innebygd balje, hadde balja på benken i begynnelsen senere på gulvet, selve stellebordet er jeg derimot helt avhengig av til toåringen fortsatt:)

Vi har dette stellebordet. Brukte det de første seks månedene. Kjekt med balja den første tiden, men gikk over til større balje når han kunne sitte selv. Det som er lurt, og som vi synes var veldig praktisk, er at man kan rulle det rundt på badet. Du kan stå ved vasken og ha tilgang på rennende vann, samtidig som man kan sette det litt unna når det ikke brukes.

Vi har arva stellebord med badekar, men har mer lyst på kommode og balje på gulvet! Er ikke bare gøy å arve altså. Kan liksom ikke velge selv... jeg burde sikkert vært mer takknemlig, men er ikke noe gøy når man blir presset på alt fra a til å :/

Vi har arva stellebord med badekar, men har mer lyst på kommode og balje på gulvet! Er ikke bare gøy å arve altså. Kan liksom ikke velge selv... jeg burde sikkert vært mer takknemlig, men er ikke noe gøy når man blir presset på alt fra a til å :/
Men du må jo ikke takke ja :) Skjønner du kan føle det presset, men kanskje forsøke å si på en pen måte at dere ønsker en annen variant?

Viktig og ikke ta i mot bare for å være snill også. Jeg sliter litt med det selv enda men har blitt mye flinkere til å si at "takk for tanken men vi har ikke behov for..." Du ender jo bare opp med å fylle huset med ting du senere må stresse med å kaste, i stedet for at de som vil gi kan gi til noen andre eller selge på finn ;)

Viktig og ikke ta i mot bare for å være snill også. Jeg sliter litt med det selv enda men har blitt mye flinkere til å si at "takk for tanken men vi har ikke behov for..." Du ender jo bare opp med å fylle huset med ting du senere må stresse med å kaste, i stedet for at de som vil gi kan gi til noen andre eller selge på finn ;)
Men du må jo ikke takke ja :) Skjønner du kan føle det presset, men kanskje forsøke å si på en pen måte at dere ønsker en annen variant?

De mener jo bare godt, men når de fortsatte mase selv etter jeg har sagt nei i 7 forskjellige settinger kapitukerte jeg. Har kommet meg unna en alt for tung og klumpete barnevogn og en vippestol etter å ha nektet i 3/4 år, fordi ei annen ble gravid. Men hadde kjelleren full av babyklær, en bæremeis fra 70-tallet, ammeinnlegg og gamle amme-bher allerede før vi begynte å prøve :p eneste jeg tenker vi kommer til å bruke er sprinkelsenga. Den gleder jeg meg faktisk til! :)

De mener jo bare godt, men når de fortsatte mase selv etter jeg har sagt nei i 7 forskjellige settinger kapitukerte jeg. Har kommet meg unna en alt for tung og klumpete barnevogn og en vippestol etter å ha nektet i 3/4 år, fordi ei annen ble gravid. Men hadde kjelleren full av babyklær, en bæremeis fra 70-tallet, ammeinnlegg og gamle amme-bher allerede før vi begynte å prøve :p eneste jeg tenker vi kommer til å bruke er sprinkelsenga. Den gleder jeg meg faktisk til! :)
Huff nei da skjønner jeg godt at du kapitulerer! Gamle ammebher? Fantastisk haha... Mamma begynte å prate om at hun hadde en dyne liggende fra jeg var liten. Da satte pappa helsigvis ned foten før jeg fikk åpnet munnen. Nesten 30år gammel dyne haha... Mamma sparer på ALT. Litt klær er jo alltid hyggelig og seng! Men ellers er jo halve morroa å finne ting selv :)

Huff nei da skjønner jeg godt at du kapitulerer! Gamle ammebher? Fantastisk haha... Mamma begynte å prate om at hun hadde en dyne liggende fra jeg var liten. Da satte pappa helsigvis ned foten før jeg fikk åpnet munnen. Nesten 30år gammel dyne haha... Mamma sparer på ALT. Litt klær er jo alltid hyggelig og seng! Men ellers er jo halve morroa å finne ting selv :)

Haha ja den dyna er sikkert digg! :D fine klær med gode minner er alltid koselig, men kasse på kasse med halvslitte, blasse og umoderne er ikke så moro. Dette er første, så har jo gleda meg i noen år til å kikke, ønske og handle! :) men en tripp trapp med newbornseat hadde jeg ikke sagt nei takk til! :D

Jeg synes sanne stellekommode virket så dyr, iforhold til oppbevaringsplass osv. Så vi endte opp med å kjøpe en vanlig balje til å bade i, og en kommode fra jysk( lik de fra IKEA) som vi har stellematten på og klær i skuffene samt bleier osv i øverste skuff, når mini vokser fra bleier så har han fremdeles en kommode han kan bruke fremover, rimlig var de også :)

Back
Topp