Stellebord

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
Noen som har tenkt på stellebord enda? Vi hadde egentlig tenkt at det enkleste fra ikea passer bra, men så kikket vi litt på det også da vi så på vogn her om dagen. Og mannen syns det så lurt ut med de med balje integrert. Jeg tenker at de vel ikke kan brukes særlig lenge, og så blir baljen bare i veien? Noen som har erfaringer?

Kjekt med baljen :) ofte kan den bare taes ut også brukes det rommet som en skuffe istede. Det er det i allefall på den vi har kikka på.

Sent from my iPhone using BV Forum

Pga. Ombygging og nytt bad har vi brukt den til gutten vår leeeenge. Når han ble stor nok til å sitte gjorde han det. Veldig greit :)

Bruker bare det gamle etter storesøster :) Forutsatt at vi finner skruene for innsatstingen. Er en fra IKEA, der man kan bruke den som vanlig kommode etterpå.

Jeg brukte stellekommode da junior var liten og var veldig fornøyd med det. Hadde klærne hans og alt vi trengte for stelling i skuffene og dermed innenfor rekkevidde mens vi stelte og det synes jeg er en stor fordel. Den sto også så nærme vasken at vi bare strakk ut en hånd og fuktet vaskekluter o.l. Utrolig praktisk og greit!! :-D Badekaret som fulgte med brukte vi kanskje de første 1,5 -2 mnd før vi følte det ble for lite og heller fikk tak i en større balje på stativ i dusjen, så akkurat det ble ikke så praktisk som jeg hadde sett for meg gitt. (men å ta vekk badekaret ga jo en ekstra skuff til alt annet da, så var fornøyd likevel jeg altså.....)

Stellekommoden står på badet enda (har tatt av puta da), men vi blir sannsynligvis ikke å bruke den denne gangen. Vi har nemlig bestemt oss for å sette inn badekar og da blir det vel trangt i "stellekroken" og vanskelig å nå vasken. Vi vurderer derfor å lage en eller annen anordning så vi får stellebord oppå badekaret. De finnes å få kjøpt ferdige, men siden vi sannsynligvis ender med et badekar som er en del høyere enn standardmål må vi nok lage noe selv om den lille mammaen skal nå opp til å stelle.... :p Jeg har vært skeptisk siden jeg har tungt for å gi slipp på de skuffene, men har kommet fram til at vi kan sette et skap eller en smalere kommode ved siden av badekaret og dermed ha alt innenfor rekkevidde der også, så tror nok dette blir løsningen her i huset. Så får stellekommoden bli oppussingsprosjekt for oppbevaring av leker på barnerommet i stedet.... (JIPPI!! ;) )

vi må ha et eller annet som går oppå badekaret. Håper hun slutter fort med bleie, for jeg må bruke krakk for å stelle på så høyt stellebord

Her står stellebordet på badet ennå. Har kluter og undertøy til minstemann der. Har vært veldig praktisk å ha der som komode. Har tatt vekk matta oppå, men den ligger klar på boden, siden vi i blandt har besøk av småfolk.
Badebalja som fulgte med tok vi ut og satte inn i dusjen. Syns det var greiest å sitte på kne å bade ungene når de var babyer. Men måtte fort kjøpe ny badebalje, siden den ble for liten.
Har planer om å kjøpe oss badekar. Men da får vi ikke plass til stellebordet.. så jeg tror vi venter til veslejenta blir større med å kjøpe.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi blir nok å gå for en stellekommode med skuffer til klær pga. plass, er MANGE billige varianter på finn som er pent brukt :) Badebalje blir det på IKEA, tror den koster ca 79kr i tillegg til at vi ikke har plass til å ha stellebord på badet likevel så lan den være grei å "stue vekk".. :)

vi må ha et eller annet som går oppå badekaret. Håper hun slutter fort med bleie, for jeg må bruke krakk for å stelle på så høyt stellebord

Forrige sted jeg bodde hadde vi bare en stellematte oppå vaskemaskinen. de er kjekke og ha oppå ting.
Ble litt nysgjerrig på badekaret ditt? ;)

Stellebord e faktisk det eg syns e vanskeligst å bestemme meg for... :eek:

Kan måle når jeg kommer hjem. Vi er på campingvogna:) men alt er høyt når jeg er under 160

Vi har vegghengt, og elsker det :) Har lite plass på badet, så veldig kjekt med et stellebord som tar ca.ikke no plass når det er slått sammen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har rett og slett en ikea kommode med ekstra plate oppå,iden jeg ville ha en kommode med store, romslige skuffer og jeg ville stelle barnet liggende med beina mot meg:-)
Så dvs si at plata oppå er så brei at det er plass til kurver med kluter og bleier og div ved siden av stellematta:-) veldig fornøyd med denne løsningen. Mye billigere enn mange av de stellekomodene som selges også:-)

Blir vegghengt stelleskap på oss. Har lite bad, men vil fremdeles ha stelleplassen på badet :)

Back
Topp