Stellebord

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er det noen som har anbefaling til stellebord?

Ønsker meg i grunn en kommode som er høy og bred nok til å legge en stellematte over og man ikke står krokrygga (er rett under 170cm)
Kommoden skal være med skuffer, ikke åpen løsning - og i fargen hvit eller svart...

Har ikke mulighet til å kikke på møbel forretninger helt enda, så lurer på om noen kan komme med inspirasjon og erfaring...

Tror kanskje Amahel hadde kjøpt en fin kommode så hu sko bruka te stellebord :)

Vi har bare en vanlig stellekommode fra en babybutikk vi. Den er passe høy med 4 skuffer (ene er det badekar i for de første ukene, men dette tas ut etterhvert og blir vanlig skuffe) og plass til stellematte oppå.

Vi kjøpte denne på ikea
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60190139/
Kan ta et bilde av den med stellematte på om du ønsker.

Den er helt perfekt høyde, og skuffene er kjempe store og gode.
Jeg kjøpte også disse til å ha oppi, lettere å ha tingene skilt fra hverandre da ;)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60207026/

Så morsomt....for jeg så på denne;
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80200613/
men var usikker på om en stellematte fikk plass oppå....
Denne er jo 112 cm i høyde, mens din er 91 cm... blir den jeg hadde sett på for høy da?

Det står også at den skal forankres til vegg... går det på flisevegg mon tro?

Her er bilde av min med stellematta på ;)
Jeg tok også bilde oppi skuffen så du får se hvor stor den er og hvordan jeg bruker de boksene også :)
1362917766322.jpg
1362917783252.jpg

Vi har bare en vanlig stellekommode fra en babybutikk vi. Den er passe høy med 4 skuffer (ene er det badekar i for de første ukene, men dette tas ut etterhvert og blir vanlig skuffe) og plass til stellematte oppå.

Jeg kikka på en slik kommode først, men fant ut jeg heller ville ha en "ren" kommode. (leste et sted at barnet vokste fort ut av baljen, så da hadde det vært nødvendig å kjøpe en ny balje etter kort tid... Student-økonomi har desverre ikke råd til slike "bom-kjøp")

Så morsomt....for jeg så på denne;
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80200613/
men var usikker på om en stellematte fikk plass oppå....
Denne er jo 112 cm i høyde, mens din er 91 cm... blir den jeg hadde sett på for høy da?

Det står også at den skal forankres til vegg... går det på flisevegg mon tro?
Det kommer jo an på hvor høy du er, men min på 91 cm høy er passe til meg. jeg er 164 cm høy.
Mannen var også fornøyd med den høyden ;)

Det går fint å forankre til vegg med fliser, men det er litt mer puttel tuttel.
Men det er bare en forsikring på at den ikke velter om unger skulle finne på å klatre på dem.
Jeg har aldri skrudd mine fast i veggen.
Gjorde det med denne da, men den er veldig stødig selv uten å ha festet den i veggen også ;)

Jeg kikka på en slik kommode først, men fant ut jeg heller ville ha en "ren" kommode. (leste et sted at barnet vokste fort ut av baljen, så da hadde det vært nødvendig å kjøpe en ny balje etter kort tid... Student-økonomi har desverre ikke råd til slike "bom-kjøp")
Det var akkurat slik vi tenkte også.
Denne kommoden kan brukes i mange mange år fremmover selv etter ungen er for stor til å bade i en balje ;)

Jeg kommer nok helt sikkert til å flytte på tingene etterhvert når alt er på plass.
Tenkte at bleier, kluter og undertøy, det det går mest av skal ha plass i første skuff.
Så kommer plaggene og div etter hvor mye brukt det er i skuffene under ;)
Nederste skuff tenkte jeg å ha tepper, håndklær og sengtøy :)
Du flytter hit du til Haugesund i mai, var det ikke så?
Da kunne du jo fått sett og prøvd høyden hos meg før dere drar til Ikea ;)

Jeg kommer nok helt sikkert til å flytte på tingene etterhvert når alt er på plass.
Tenkte at bleier, kluter og undertøy, det det går mest av skal ha plass i første skuff.
Så kommer plaggene og div etter hvor mye brukt det er i skuffene under ;)
Nederste skuff tenkte jeg å ha tepper, håndklær og sengtøy :)
Du flytter hit du til Haugesund i mai, var det ikke så?
Da kunne du jo fått sett og prøvd høyden hos meg før dere drar til Ikea ;)

Typen bor i Bergen for øyeblikket, så han kan i grunn bare gå innom ikea og prøve den selv for så å ta den med flyttelasset til Haugesund.
Kan i grunn gå innom Ikea her jeg bor også og prøve den ut (liker at Ikea er å finne i mange europeiske byer ;-) )

Men takk for tilbudet!

Ja det kan dere gjøre ;)
Vi var bestemt på denne kommoden før vi kom til Ikea, men var likevel llitt usikre på høyden, men når vi fikk prøvd den i butikken så var vi ikke i tvil :)
Gå og prøv den ut ;)

Vi hadde malm kommode til storesøster, la bare stellematte oppå. Men kunne ikke plassere det ved siden av vasken, endte da opp med å,stelle henne på gulvet...... Tror nok denne babyen og blir stelt på stellematte på gulvet. Funket fint for oss, men kommoden ble/blir brukt til klær så var jo ikke noe bom kjøp heldigvis

Her blir det bare matte på vaskemaskin,og noen hyller/skuffer i nærheten. Lite bad :-)

Her blir det nok også matte på vaskemaskin, og en badebalje. Lite bad ja :)

Jeg ser dere er mange av dere som velger en vanlig kommode med stellematte på... Dette kunne gjerne vært en løsning for oss også, siden jeg ikke ønsker stellebord/kommode med badekar.... MEN, savner dere ikke hjul på kommoden? Har dere den så tett inntil vasken at dere rekker uansett? Jeg har ikke mulighet til å plassere den slik at jeg rekker vasken, og er dermed veldig usikker...! Noen gode tips som kan gjøre valget enklere? ;)

Back
Topp