Stellebord???

Septembertwins

Forelsket i forumet
Vi tenker på å bruke en malm kommode med 4 skuffer som stellekommode. Men denne er 1 meter høy, så kommer stellematten i tillegg på toppen. Så vi har fått anbefalinger om å kjøpe et slikt gammeldags stellebord som du slår sammen i tillegg til å ta selve stellet på, og ha kommoden ved siden av til oppbevaring av bleier, klær og stellesaker. Hva vil dere anbefale?

Vi har brukt/bruker hensvik stellebord/skap fra ikea.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090 til storebror.
Var suuperfornøyd med det når han var mindre. Good plass til alle tingene lett tilgjengelig. Når han vokste og begynte å snu seg og ville reise seg mm var det bare slitsomt fordi det er så lett å klatre på....itillegg til den stellematten vi hadde fra babydan var litt for kort så vi ble stående så innoverbøyd. Men det var mest praktisk siden vi ikke kunne ha stellebordet på badet der vi bodde før.

NÅ går jeg for et godt gammeldags et:
http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=2080&katid=28

og håper det blir bedre. Lettere når matta ligger i ro, samtidig som det har endel oppbevaringsplass. Og ikke minst hjul! Nå har vi stort bad og jeg vil kunne trille stellebordet til vasken og unngå så mye våtservietter det har blitt med nr 1!

En kommode til tøy mm vil du trenge uansett, men veldig deilig å kunne ha litt produkter, kluter evt håndkler, bodyer, strøpebukser, gulpekluter og pysjer innen rekkevidde er min erfaring.

Vi skal ha malm kommode med stellematte på toppen. Var og kiket på den på Ikea her om dagen, og den virket helt kurant å ta stellet på. Vi har rett og slett ikke plass til et stellebord på badet sammen med kommoden.

nate 85 skrev:
Vi skal ha malm kommode med stellematte på toppen. Var og kiket på den på Ikea her om dagen, og den virket helt kurant å ta stellet på. Vi har rett og slett ikke plass til et stellebord på badet sammen med kommoden.

Kjempebra plass i skuffene og alt på den, så likte den veldig godt :-) Vi har plass til et i tillegg, så lenge det kan slåes sammen når det ikke er i bruk. Og er jo veldig greit å kunne ha kommoden ved siden av for å sette frem det jeg trenger under stellene

Dette har vi også tenkt på. Lurer på hva vi ender opp med til slutt. Veldig lyst på noe kommode-greier. Ønsker ikke av den "gammeldagse" sorten, men det er kun min smak. Alle har jo ulike meninger. Har vært inne på "Hemnes-kommoden" men er ikke helt sikker, kunne tenkt meg at det var stelletopp på den og jeg finner ikke noe stellebordtopp til den. Er livredd for at babyen skal ligge for lite beskyttet, da dusjen står mellom vasken og der stellebordet blir. Og jeg bør kunne få bløtet kluten mens jeg steller. 

wendymora skrev:
Vi har brukt/bruker hensvik stellebord/skap fra ikea.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090 til storebror.
Var suuperfornøyd med det når han var mindre. Good plass til alle tingene lett tilgjengelig. Når han vokste og begynte å snu seg og ville reise seg mm var det bare slitsomt fordi det er så lett å klatre på....itillegg til den stellematten vi hadde fra babydan var litt for kort så vi ble stående så innoverbøyd. Men det var mest praktisk siden vi ikke kunne ha stellebordet på badet der vi bodde før.

NÅ går jeg for et godt gammeldags et:
http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=2080&katid=28

og håper det blir bedre. Lettere når matta ligger i ro, samtidig som det har endel oppbevaringsplass. Og ikke minst hjul! Nå har vi stort bad og jeg vil kunne trille stellebordet til vasken og unngå så mye våtservietter det har blitt med nr 1!

En kommode til tøy mm vil du trenge uansett, men veldig deilig å kunne ha litt produkter, kluter evt håndkler, bodyer, strøpebukser, gulpekluter og pysjer innen rekkevidde er min erfaring.

Hvor høy er dere? Litt teit å spørre om, men min samboer er 1.84 høy og da blir ting lett for lave og han blir stående bøyd. Jeg er bare 160 cm så for meg spiller det ingen rolle.  Vi målte hvor stor plass vi har til stellebord nå og det eneste stellebordet som går innimellom dusjen og doen er "Hensvik". Virker jo veldig praktisk da, og en kan jo bare gå over til stellematte på gulvet når babyen blir større :) 

Vi har en stellekommode på rommet pga lite bad. Men jeg tror jeg kommer til å stelle mest på gulvet på badet (med tjukk stellematte selvfølgelig). Hadde tenkt å kjøpe vegghengt stellebord til badet, men flere av mine venninner mente dette var helt unødvendig. De hadde brukt stellebordet helt i begynnelsen, men så fort poden ble større og begynte å snu og vende på seg, gikk de over til gulvet i frykt for at den lille skulle rulle ned mens man snudde seg etter noe.

Dette ble langt...poenget mitt er at vi prøver gulvvarianten på badet også har vi stellekommode på rommet.

Septembertwins skrev:
nate 85 skrev:

Kjempebra plass i skuffene og alt på den, så likte den veldig godt :-) Vi har plass til et i tillegg, så lenge det kan slåes sammen når det ikke er i bruk. Og er jo veldig greit å kunne ha kommoden ved siden av for å sette frem det jeg trenger under stellene

Vi har et oppheng med lommer som vi skal ha opp på veggenn over stellebordet. Der har vi plass til bleier og stellesalver etc, med andre ord; det vi trenger under et stell :)

nate 85 skrev:
Septembertwins skrev:
nate 85 skrev:

Vi har et oppheng med lommer som vi skal ha opp på veggenn over stellebordet. Der har vi plass til bleier og stellesalver etc, med andre ord; det vi trenger under et stell :)

Hvor har dere funnet det?

Vi har malm-kommoden med stellematte på=)
Fungerer kjempebra! Har delt inn den øverste skuffen til kluter, bleier, "toalettsaker" osv..
Supert både til mine 1,63 og gubbens 1,80=)

Septembertwins skrev:
nate 85 skrev:
Septembertwins skrev:
nate 85 skrev:

Hvor har dere funnet det?

Vi kjøpte det på Spar kjøp da snuppa var lita, men vet at blant annet Sia Kids har et lignende :)

Ei venninne av meg brukte Malm komoden fra ikea som stellebord. Hun var veldig fornøyd.
Vi brukte stellebord fra barnas hus. Dette kan vi ikke bruke denne gangen siden vi pusser opp badet og skal ha badekar/dusj så blir ikke plass. Så må få tak i stellebord som står oppå badekaret.

Vi har malm kommode med 3 skuffer. Denne har vi skrudd bein på i tillegg og da ble høyden helt perfekt!
Det eneste man må passe på er å ikke åpne alle 3 skuffene samtidig, da velter den...

Ser at noen over her skal stelle på gulvet på badet! Vær obs om du sliter med bekkenet eller ryggen, da blir dette kjempetungt!!

Vi har også den kommoden (4 skuffer)! Mange synes den er for høy til å stelle på, men den har fungert supert for både meg på 160 og mannen på 190..  Eneste nå når jr er over 2 år er den ikke fullt så grei lenger emoticon  Men han blir svært sjelden stelt oppå der uansett!

Kjempegod plass til både klær og bleier++ til 2 barn!
Her blir den med glede brukt igjen til lillebror når han kommer til verden og som vanlig kommode etter bleieslutt. emoticon

Vi innreder vaskerom fra Norema, blir montert om noen uker. Skal ha benkeplate over vaskemaskinen og tørketrommel, og overskap/hyller over. Stellematten kommer til å være her. Har også vask her, selvfølgelig.
Badet er for lite. Hadde opprinnelig tenkt å ha det på barnerommet, men der har vi ikke vann, så dette blir nok best for oss! Blir nok en Malmkommode på barnerommet også, for klærne til lillegutt :)

Back
Topp