Stellebord på badet?

Bkno4

Blir kjent med forumet
Jæjæ, det er kanskje litt væl tidlig å tenke på det her, men nå trenger jeg ro i sjela;

Dere som har barn fra tidligere, lønner det seg med stellebord inne på badet, eller er det greit å feks. ha det på soverommet/barnerommet?

Vi har såå lite bad og kan ikke se for meg noe kurrant løsning... Tips? :D

Har for lite bad, så hadde på barnerommet. Det ble brukt 2 gang om dagen cirka(morgen og kveld) og solgt da han var 6mnd. Skal sies at barnerommet er i andre etasje, og jeg orket ikke å gå opp hver gang jeg skulle skifte bleie. Hadde en liten håndduk og en eske med bleier,våtservietter og inotyol under stuebordet ved sofaen(hvor jeg så og si bodde med baby de første mnd :p)

Jeg kunne aldri stelt på rommet, da baby gjerne skal ligge litt kjørlig rom. Hadde blitt for kaldt på rommet, pluss at jeg liker å ha vask i nærheten til kompressklut og olje (våtservietter er kalde og gir sår stump i lengden)..
Derimot så har vi knøtt lite bad, men steller på gulvet. Altså Har vi stellematte på gulvet, med en liten plastkrakk. Når vi ikke bruker matten setter vi den opp langs veggen. Slipper å bekymre meg for at hun skulle rulle ned på gulvet pluss at det er varme fra varmekablene ;)

Jeg kunne aldri stelt på rommet, da baby gjerne skal ligge litt kjørlig rom. Hadde blitt for kaldt på rommet, pluss at jeg liker å ha vask i nærheten til kompressklut og olje (våtservietter er kalde og gir sår stump i lengden)..
Derimot så har vi knøtt lite bad, men steller på gulvet. Altså Har vi stellematte på gulvet, med en liten plastkrakk. Når vi ikke bruker matten setter vi den opp langs veggen. Slipper å bekymre meg for at hun skulle rulle ned på gulvet pluss at det er varme fra varmekablene ;)
Mente vel egentlig ikke soverommet der vi sover, helt enig i at det blir for kaldt!

Vi har stellebord på småen sitt rom. bruker tørre kluter og en kopp med vann. Bytter vann og kopp ofte. Steller på gulvet når vi er på besøk hos besteforeldre og jeg syns det er tungt å må ned på gulvet

Hva med vegghengt stellebord? Jag lurer på om vi dropper stellebord denne gangen... Har ikke helt tänkt färdigt. Alternativt ordnar en lösning på vaskerommet. Kan legge stellematte oppå vaskemaskinen, där är og tillgang på vann och varmekabler som holder temp :)

Vi har det på soverommet vårt, bruker kun våtservietter og ingen av mine har noen gang hat er snev av sår rumpe.

Veldig fornøyd med løsningen :)

Eg brukte vaskemaskinen og hadde stellematten oppå der, med en korg :) visst vaskemaskinen var på tok eg berre stellematten på gulvet. Fungerte greit :)

Vi har en god og solid stellematte oppå vaskemaskinen som ble bare brukt fram til 1 åringen begynte å snu på seg, men etter bad eller dusj så prøver vi å tørke henne litt der før vi setter oss ned på gulvet og smører inn og kler på henne.
Synes det er unødvendig å kjøpe dyre stellebord når sofaen og seng fint kan bli brukt til å stelle de små litt :)

Vi kommer ikke til å kjøpe stellebord denne gangen, men bruke vaskerommet. Der har vi en lang benk og vask. Det er også vannbåren varme der.

Vi hadde vegghengt sist, og nå har mannen laget nytt vegghengt vi skal bruke :) knøttliten bad, men for kaldt på vårt soverom og babyens soverom blir ikke ferdig før h*n blir født :) skal uansett ikke sove der før h*n runder året.

Tror vi skal ha et stellebord på badet oppe der vi har soverom som blir til morgen, kveld og badestell. Så har vi et bad nede der vi oppholder oss mest, og tenker å ha ei stellematte og litt småtteri på benken der til vanlig bleieskift på dagen.

Jeg og syntes det der var vanskelig. Solgte tilslutt våres stellebord, endte uansett opp med å stelle med håndkle på sofaen :)

Vi har vegghengt på badet. Plass til både ekstra body, bleier, kremer, etc alt vi trenger. Helt genialt. Får det i den høyden man vil også. Jeg er lang, så godt å ha det i justerbar høyde.
Samt at det er godt med varme etter bad i balje etc. Vet selv hvor kaldt det er å komme ut av dusjen. :flower

Vi har stellemadrassen på kommoden på badet, bruker tørre stellekluter som fuktes i vann og olje. Legger stellemadrassen på gulvet for tiden, blir raskere kvalm av å stå lenge..
Våtservietter tar jo sprittusj, så bruker det kun når vi ikke er hjemme.

Hva med et sammenleggbart stellebord på både som man kan ha stående i dusjen for eksempel og flytte unna ved behov?

Takk for mange gode svar! Vi må nok prøve oss frem litt, men ser for meg at vi må bytte hele baderomsinnredningen med den benken som vasken er i mot en høyere kommode vi kan stelle oppå, og da evt enkeltstående vask ved siden av.. Ikke lett :wacky:

Back
Topp