Stellebord, -matte, -kommode...

Y_lill

Glad i forumet
Sidan dette er fyrste gong for oss må me gå heile innkjøpsrunden på store ting. Har funne eit par favorittar av barnevogner som skal prøvekjørast, bilsetet er bestemt - skal berre bestillast, men stellebord...

Har mest lyst på stellekommode pga oppbevaringsplass. Tenker og at det kan vera greit med eit innebygd badekar, iallfall i begynnelsen.

Nokon som har erfaringar å dele? Eller andre fyrstegongarar som lurer eller har bestemt seg? Er veldig klar for gode råd og tips!!

Jeg venter mitt første barn (21 uker på vei), og vi skal legge stellematte på oppvaskmaskin pga lite plass på badet. Hylle over til det nødvendigste.

ikke helt sikker selv enda, men har sett på et stellebord med hyller på ikea der det er mulig og ta av stellebordet og bruke den som møbel på barnerommet senere. synes det var en arti løsning. er ikke noen bademuligheter på denne, men tenkte rett å slett å ha en balje til det :)
 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090/

Vi har bestemt oss for å ha en stellekommode og kanskje litt hyller over hvis vi trenger mer plass etterhvert, det vil jo tiden vise

2 gangs mamma her :)
vi har stellebord med badekar.
syens det er kjempe praktisk! da har du alt tilgjengelig og badekar i ståhøyde.
så om du har plass til det på badet hadde eg absolutt gått for det!
vi brukte vårt til ho var over 1 år :) når ho var for lang til å ligge i det (noke som skjedde ganske fort) satt ho i det. Til slutt satt ho i det med litt knekk i knea :) hehe
men ho stor kosa seg, så da såg vi ikkje heilt behovet for å kjøpe nytt..

Vi har kjøpt stellekommode med badekar :) Er også førstegangs og syntes det ser veldig snedig ut med en stellekommode.

3.gangsf her. vi hadde til første mann stellebord på badekar, det va helt okei, men savnet vasken, så på nr 2 så hadde vi stellematte først på vaskemaskin og badekar på stativ, så kjøpte vi stellekommode når vi flyttet til huset vårs, å det har jeg ikke angret en dag på. det er stødig, det har badekar i og når det ble for lite så tok vi det vekk å har bleiene i øverste skuff lett tilgjengelig.  mellomste er 1,5 år å vi bruker det ennå. men alle er vi forskjellig så dere må jo også se hva dere vil ha, hva som er praktisk for dere osv.. har ei venninne som nesten ikke bruker stelle kommoden sin, de skifter kun på gulvet å det har de gjort siden han var par måneder gammel.. 

Har stellekommode, har hatt den samme til de to eldste også. Da er det plass til klær, bleier etc i kommoden, og alt er lett tilgjengelig. Veldig praktisk. Ikke minst er kommoden stødig, og det er greit med badekaret "innebygd".

Vi skal ha stellematte på vaskemaskinen. Har ikke så god plass til stellebord. Så tenker vi å kjøpe en kommode og ha klærne til mini i på soverommet hans :)

vi tenkte å kjøpe oss en stellekommode fra ikea. Også har vi fått en sammeslåbar badebalje som vi bare kan legge under;) + at det er god plass til bleier osv på de to hyllene under stellebordet;)
GULLIVER Stellebord, hvit Bredde: 82 cm Dybde: 54 cm Høyde: 93 cm

Jorlin86 skrev:
ikke helt sikker selv enda, men har sett på et stellebord med hyller på ikea der det er mulig og ta av stellebordet og bruke den som møbel på barnerommet senere. synes det var en arti løsning. er ikke noen bademuligheter på denne, men tenkte rett å slett å ha en balje til det :)
 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090/

Den der har eg og sett på, ikkje så dum!

Klesklypa skrev:
2 gangs mamma her :)
vi har stellebord med badekar.
syens det er kjempe praktisk! da har du alt tilgjengelig og badekar i ståhøyde.
så om du har plass til det på badet hadde eg absolutt gått for det!
vi brukte vårt til ho var over 1 år :) når ho var for lang til å ligge i det (noke som skjedde ganske fort) satt ho i det. Til slutt satt ho i det med litt knekk i knea :) hehe
men ho stor kosa seg, så da såg vi ikkje heilt behovet for å kjøpe nytt..

Du hugsar ikkje kvar du fann det? Har ikkje funne så mange sånne, men tykkjer dei høyres absolutt greiast ut!

Cmilla skrev:
Vi har kjøpt stellekommode med badekar :) Er også førstegangs og syntes det ser veldig snedig ut med en stellekommode.

Kvar fekk de tak i?

KaNina_2sønner skrev:
3.gangsf her. vi hadde til første mann stellebord på badekar, det va helt okei, men savnet vasken, så på nr 2 så hadde vi stellematte først på vaskemaskin og badekar på stativ, så kjøpte vi stellekommode når vi flyttet til huset vårs, å det har jeg ikke angret en dag på. det er stødig, det har badekar i og når det ble for lite så tok vi det vekk å har bleiene i øverste skuff lett tilgjengelig.  mellomste er 1,5 år å vi bruker det ennå. men alle er vi forskjellig så dere må jo også se hva dere vil ha, hva som er praktisk for dere osv.. har ei venninne som nesten ikke bruker stelle kommoden sin, de skifter kun på gulvet å det har de gjort siden han var par måneder gammel.. 

Hvilken har dere kjøpt?

*Shining Star* skrev:
Har stellekommode, har hatt den samme til de to eldste også. Da er det plass til klær, bleier etc i kommoden, og alt er lett tilgjengelig. Veldig praktisk. Ikke minst er kommoden stødig, og det er greit med badekaret "innebygd".

Definitivt eit pluss med stødig møbel. Hugsar du kvar du kjøpte den?

Eg har tvillingstellebord. Genialt hvis man har stor plass. Jeg bruker det til 2 åringen enda. Veldig greit nå som jeg er gravid igjen, å ha henne i høyden. Det er det en hylle under og skap. Der er det plass til alt undertøy og natt tøy. Den kan du bruke som kommode etterpå for du kan bare ta av den store toppen. Det er veldig greit med stort stellebord, så du kan legge barnet slik som du vil. Jeg tror den ble kjøpt på IKEA men er ikke sikker...

Lovlybaby skrev:
Eg har tvillingstellebord. Genialt hvis man har stor plass. Jeg bruker det til 2 åringen enda. Veldig greit nå som jeg er gravid igjen, å ha henne i høyden. Det er det en hylle under og skap. Der er det plass til alt undertøy og natt tøy. Den kan du bruke som kommode etterpå for du kan bare ta av den store toppen. Det er veldig greit med stort stellebord, så du kan legge barnet slik som du vil. Jeg tror den ble kjøpt på IKEA men er ikke sikker...

Må vera litt økonomisk med plassen, er ikkje så veldig stort bad. Men trur ein tur på  IKEA er nødvendig. Får bevepna meg med måleband og gå i gang  Stor plass hadde jo unekteleg vore supert...

Blir nok dette på badet (bade oppe er lite) Roba
til bade nede er bygget. Også har vi en kommode på rommet oppe for evt skift på kveld/natten. 
Da har vi denne fra før av: (Hc Andersen)

Froni skrev:
Blir nok dette på badet (bade oppe er lite) Roba
til bade nede er bygget. Også har vi en kommode på rommet oppe for evt skift på kveld/natten. 
Da har vi denne fra før av: (Hc Andersen)

Den kommoden var jo supersøt! Det einaste eg gjerne ville hatt var eit badekar i tillegg... hmm... her må det vurderast på ny

Back
Topp