Stellebord kriise

Mammatil2:)

Blir kjent med forumet
:p Jeg har så lite bad så skulle hatt stellebord/kommode med max mål 70 cm lang og 50 dyp. Høyde er ikke så farlig. Noen som har vært bortig dette? :D

Last edited:
Du kan jo kjøpe sånn du kan henge på veggen? Tar jo ca ikke plass:)

70 cm lang? Den vil du jo ikke få brukt lenge. Høres litt upraktisk ut.. Hva med å bare stelle på gulvet?

Jeg brukte så og si aldri stellebordet vårt, og kommer kun til å kjøpe stellematte denne gangen :-)

Greit med stellebord i begynnelsen. Litt tungt for kroppen hvis man må ned på gulvet, men går jo an å finne andre løsninger også da.

Må du ha stellebordet på badet? Eller går det an å det på vaskerommet/barnerommet eller et annet sted? :)

Må du ha stellebordet på badet? Eller går det an å det på vaskerommet/barnerommet eller et annet sted? :)
Jeg har faktisk brukt babyrommet som amme og stellerom den første tiden. Behagelig temperatur og ammestol til å sitte i om nettene :)

Vi har verdens minste bad (faktisk 2 av de) der vi bor nå. Så vi må stelle på barnerommet. Kommer til å holde det varmt og godt så lenge bebisen sover inne hos oss.

Da hadde jeg bare kjøpt en stellematte og en kurv til å ha bleier osv i. Så du kan stelle på senga, i stua, på badegulvet, på barnerommet osv. Har ei venninne som gjorde det slik at babyen lå i hjørnet i sofaen og hun hadde et bord med en kurv inni for bleier, våtservietter osv. Hun brukte aldri stellebordet sitt utenom hjemmebesøket av helsesøster.

Sjekk målene på den billigste fra ikea. Vi pusset opp badet nettopp og valgte kjøkkenbenkmodul på 56*80 med skuffer under, ved siden av et høyskap.

Stellematte/bord trenger ikke være så langt, etterhvert er det mest praktisk at ungen ligger med beina i lufta og spreller uansett. Vi hadde stelleplass på tørketrommel der vi bodde før, funket greit til hun nærmet seg 2 år, og da var det nesten lettere å bruke trusebleier og skifte stående med dobesøk ved hvert skift. Da fikk vi det verste i do ;)

Vi kjøpte en trådhylle fra ikea med hjul, og en stellematte oppå. Det passer rett inn ved siden av dusjen, og det går fortsatt helt fint at stellematte er litt større enn topplata :-)

Åjåjåj takk for fine svar :D Kan ikke skru opp slik for å ha på veggen,har selfølgelig et vindu der:p Og vaskemaskin er i underetasjen.. Men er selfølgelig en mulighet å ha det på barnerommet,men ser for meg det er tungvindt å ikke ha vann i nærheten? Hmm..fant en kommode på skeidar, 74 × 49, tror d blir den..iværtfall et års tid ;);)

Jeg har heller ikke plass til stellebord, kanskje inne på soverommet. Hadde heller ikke stellebord med eldste, så regner med at jeg skal klare meg med stellematte nå også :)

Sniker litt fra feb 14 ;) jeg har stellebordet på barnerommet, har en bolle stående der som jeg bytter vann i hver morgen. Fungerer helt fint, og har vært daglig i bruk i snart 14 måneder :)

Back
Topp