Stellebord/kommoder

Lillegull<3

Flørter med forumet
Noen som kan anbefale noe? ;)
Prøvde å google tidligere, og da kom jeg over ett forum der det var diskutert for og i mot om stellekommoder. Jeg hadde egentlig bestemt meg for stellekommode helt til jeg leste alle imot-kommentarene.... Så nå ble jeg veldig i tvil her :/ Noen som har noen tips? Evt hvor man får kjøp utstyr som er bra men samtidig ikke i den høyeste prisklassen? 
Føler jeg googler meg litt ihjel for å finne ut av hvor det finnes babybutikker i nord tr.lag og tr.heim... (så tips her også tas i mot med stoor takk :)) 

Vi har stellekommode fra forrige babyperiode og syntes det var veldig praktisk. Nå som vi har flyttet vil stellekommoden måtte være såpass langt fra vasken at jeg er veldig usikker på om vi kommer til å benytte oss av det denne gangen. Har ikke bestemt oss helt enda.
Det jeg liker med tanken på stellebord/kommode er at man har alt man trenger lett tilgjengelig, det er jo veldig viktig å ikke gå i fra babyen mens det ligger på stellebordet. Og så har man en perfekt "arbeidshøyde".

Det er sikkert kjempekjekt med stellekommode om man har plass til det, deilig å ha alt lettere tilgjengelig.
Her vi bor nå er det en stellebenk oppa vaskemaskina, men i forrige leiligheten hadde vi sånn sammenleggbart fra IKEA, det var vi veldig fornøyde med. Barnet ligger veldig trygt og godt oppi der. Det eneste jeg har å utsette på det er at det var hakket for lavt for oss, men det kan hende det er en standardhøyde altså..

Vi har stellekommode og kunne ikke klart meg uten! Der har jeg alt på en plass; bleier, klær, kluter, hygieneartikler +++ Vi har en stor kommode med ett skap og 3 skuffer og når vi ikke trenger den mer på badet så kan vi bruke den som en vanlig kommode.  

Når jeg er hos foreldrene mine så har vi sammenleggbart stellebord og det fungerer fint. Den store forskjellen er at stellet må planlegges litt mer med hva en trenger og jeg synes det er tungvint å "rydde opp etter stellet"(slå opp og igjen bordet).

Ja det er jo alle de praktiske fordelene med stellekommde som veies mye opp for å velge den da. Men jeg må nok tenke litt til ;) Skal flytte til en leilighet jeg kun har sett på tegning til nå, så det er vanskelig å se for se hvordan badet blir. Derfor også litt vanskelig å planlege hva som er best og verst liksom... 
Men ett slikt sammenleggbart er uaktulet! Jeg føler ikke de er trygge.. 

Vi har ikke plass på badet, og skal kjøpe badekar til sommeren, så da blir det et steølebord som kan stå oppå der :) der vi bodde før skrudde vi opp stellebord på veggen over badekaret, men nå vil vi gjerne ha dette andre slik at vi får balje i riktig høyde helt i starten :)

vi har lite med plass, og jeg ville ha stelleplassen ved vasken.
Sp vi kjøpte bare en sånn stellematte med høye kanter og la oppå vaskemaskinen.Fungerer kjeme greit! :)

vi hadde stellekommode med badekar oppi pluss at det var hjul på den. Superfornøyd helt til hjulene bare knakk av en dag!! Så nå er den ikke så praktisk, for jeg kan ikke rulle den bort til vasken eller dusjen for å tappe ut badevann eller ha vann til å vaske med.. nå er den mer bare en kommode... så får se hvordan dette skal løses. er jo kanskje mulig å skru på nye hjul som tåler litt mer.

jeg skal ha brio moon lux stellebordet... :) Hadde tenkt å ha stellematte oppå vaskemaskin, hadde tl og med kjøpt en benkeplate, så vi hadde dobbelt så stor (rote)plass.. Maskinen står i et avlukke.. men så fikk vi tørketrommel av svigers, så da får jeg akkurat plass til brio moon sitt, ved badekaret/dusjen :)) 
forrige gang hadde jeg vegghengt over vaskemaskinen. det var jeg kjempefornøyd med!!

Akkurat det samme som skjedde med vår!

oblix skrev:
vi hadde stellekommode med badekar oppi pluss at det var hjul på den. Superfornøyd helt til hjulene bare knakk av en dag!! Så nå er den ikke så praktisk, for jeg kan ikke rulle den bort til vasken eller dusjen for å tappe ut badevann eller ha vann til å vaske med.. nå er den mer bare en kommode... så får se hvordan dette skal løses. er jo kanskje mulig å skru på nye hjul som tåler litt mer.

Vi hadde bare stellematte oppå vaskemaskiner forrige gang og sammenleggbar badebadlje (lite bad). Over vaskemaskin har vi to hyller vi kunne ha bleier og noen skift liggende+++ og dette funka veldig bra for oss;) lykke til med jakten!

Har vurdert stellematte på vaskemaskin også, men så begynte jeg å tenke på hvordan det er for babyen når den sentrifugerer...? :p Jeg har vært borti litt av hvert av vaskemaskiner også - alt fra de som står stille til de som bokstavlig talt hopper bortover gulvet :p sååå, her er det for og imot for absolutt alt, hehe ;) 
Men så må jeg også tenke på hvor denne vaskemaskinen kommer til å bli stående på badet, da det bli skråtak helt innerst. BF e jo en del høyere enn meg, og han var ganske opptatt av hvor bl.a doen kom til å bli stående (ja, dere skjønner sikkert hvorfor :p)
Så alt er liksom så vanskelig når jeg ikke vet noe enda om hvordan det blir til slutt når alt er ferdig bygd.. Off, blir litt oppgitt av meg selv til tider :p 

Men er det noen som har noen tips om babybutikker i nord tr.lag og i tr.heim? 

Hva er farlig med sammenleggbart?

Har aldri følt at det har vært utrygt.. det klapper jo ikke akkurat sammen sånn uten videre..

Lillegull<3> skrev:
Må man, så må man :p 

Da kan du isåfall ta stellematta ned på gulvet :) vi hadde stellematta på vaskemaskinen i den gamle leiligheten vår, fungerte helt supert! .. Og når jeg var i dusjen flytta jeg matta ned på gulvet, så lillegutt lå trygt i nærheten :)

Blir nok et slikt stellebord:

i lånte et lignende, men det var sammenleggbart. De jeg har snakket med som har hatt kommode, har ikke vært fornøyd.

Har sett disse, men de ser ikke så stabile ut..? Nå har jeg jo ikke utforsket de da, så det er bare min tro og skepsis som kommer fram her :p 

Uff, synes jeg høres negativ ut på alle innlegg her :p men jeg vil bare ha det beste for lille gullet mitt <3 

Lillegull<3 skrev:
Har sett disse, men de ser ikke så stabile ut..? Nå har jeg jo ikke utforsket de da, så det er bare min tro og skepsis som kommer fram her :p 

Uff, synes jeg høres negativ ut på alle innlegg her :p men jeg vil bare ha det beste for lille gullet mitt <3 

:)

Hvis vi hatt et mye større bad hadde vi ganske sikkert valgt en stellekommode, det virker veldig praktisk.
På det forrige badet vårt var det kun plass til sammenleggbart, men det funka for oss :)

Dere velger såklart det dere er mest komfortable med :)

Basson stellebord :) super fornøyd med det.. Praktiske hyller under og nok plass til bleier med mer :)

Back
Topp