Stellebord-dilemma!

Jeg tenker å lage meg stellebord over doet av en plate som kan slåes opp på veggen. Over der blir det en hylle med kurver som jeg har bleier osv i :) lager selv så den passer bedre enn de store man kjøper :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det var ikke dumt! Det er jo mye mer praktisk når man har et lite bad!
Vi skal også halvveis lage vårt eget stellebord, av kommode og vinvegghylle.

Blir nok bra! :)

Vet ikke helt hvor dette dilemma hører hjemne, så skriver bare her :)
Vi har et veldig smalt bad, derfor tror vi det blir veldig trangt med et stellebord på badet. Tenker at det har vært best å ha det på barnerommet, sånn rent plassmessig. Men lurer på om det blir veldig upraktisk? Vet ikke hva som er mest vanlig, men ser jo den at det har vært greit å ha tilgang på vann i umiddelbar nærhet. Men så tenker jeg at bare vi er vant med dette fra første dag så går det sikkert greit. Er det noen meninger og erfaringer der ute? Så shoot :)
Er førstegangsforeldre så ingen erfaring på slike praktiske ting.

Vet ikke hva som skjedde, quota ditt og det siste innlegget, kom sikkert borti noe..

Men i hvertfall, her er det jeg skrev øverst, sånn ca:

Vi har et veldig lite bad, og skal ha stellebord på gangen, rett uttafor badet da det blir mest praktisk for vår del. Vi lager vårt eget stellebord av kommode og en stor vinhylle som henges på veggen/settes ned på ene sida av kommoden, og så lager vi en kant rundt av lister så babyen ikke kan falle ned.

Det mest praktiske er selvsagt å ha dette på badet med tilgang til vask osv, for noen ganger tar jo ikke bleia imot alt, evt om det er litt dårlig mage osv så trengs det å skylles av litt. MEN! Alt er jo en vanesak og hva man gjør ut av det, så alt går, og det går bra :)

Vet ikke hva som skjedde, quota ditt og det siste innlegget, kom sikkert borti noe..

Men i hvertfall, her er det jeg skrev øverst, sånn ca:

Vi har et veldig lite bad, og skal ha stellebord på gangen, rett uttafor badet da det blir mest praktisk for vår del. Vi lager vårt eget stellebord av kommode og en stor vinhylle som henges på veggen/settes ned på ene sida av kommoden, og så lager vi en kant rundt av lister så babyen ikke kan falle ned.

Det mest praktiske er selvsagt å ha dette på badet med tilgang til vask osv, for noen ganger tar jo ikke bleia imot alt, evt om det er litt dårlig mage osv så trengs det å skylles av litt. MEN! Alt er jo en vanesak og hva man gjør ut av det, så alt går, og det går bra :)
Har tenkt litt og tror vi går bortifra å kjøpe stellebord, men heller bare kjøpe en vanlig kommode og legge en stellematte, eller hva det nå heter, oppå den :) Blir det for dårlig plass til ting og tang kjøper jeg bare en liten kommode til ellernå tenker jeg, men tror den jeg har sett meg ut blir perfekt :)
Klart er det mer praktisk med vann i nærheten, men jeg tenker at det finner vi ut av hvordan vi løser det, har jo våtservietter også så man tar det verste. Det kan umulig bli det største problemet som kommer opp :)

på slutten av bleietiden flyttet vi til nytt hus og da gadd jeg ikke å ta med stellebordet. La bare stellematten på gulvet og hadde det jeg trengte i skuffene på badet. Funket veldig bra:)

Her blir det stellematte på gulvet eller benken på bade og komode på vaskerommet med stellemappe der også. Har ikke plass på bade. Syns å det å kjøpe en stellekomode er dyrt, så vanlig komode og balje vil fungere det også :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenker at det er så masse ting man faktisk ikke trenger ,å det er rett og slett butikkene som legger opp til at alt må kjøpes og alt må trenges, men det er bare noe tull, mye av det de selger er jo rett og slett skadelig for barnets motoriske utvikling, slik som gåstoler( de barnet sitter oppi og skyver seg fram med) sittestoler for små babyer, hoppehuske,og sikkert mye annet tull også... har selv 3 barn , og gått i den fellen å kjøpt for mye tull man aldri hadde trengt. Stelle kan man gjøre hvor som helst, bare å tilrettelegge det, så går det fint !

Vi har tenkt å kjøpe stellebord for å sette på badekaret. Det er en løsning for oss med små bad (uten vaskemaskin eller andre flater som er store nok). :) De har slike stellebord på de flest baby/barnebutikker.

hm ikke tenkt den tanken at vi kan ha stellekommode på soverommet til babyen... Badet vårt er ikke så lite men har et hjørnebadekar som tar en del plass..... Har en liten krok som vi evt kan ha stellekommode i men en skal også komme mellom denne kommoden og badekaret og bort til toalettet som er i kroken, så kan ikke være for stor kommode... har enda ikke sett på noen så vet ikke heilt hvordan di evt vil passe inn på mål...

i kroken i dag har vi et lite skap vi har håndklær i. kan evt ha ei stellematte oppå her kanskje men skapet er smalt og vet ikke hvor mye vekt det tåler......

Jeg skal ordne en treplate over vaskemaskin og tørketrommel og kjøpe en stellematte der:) ikke mye plass her heller :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har plass på badet..men blir ett stykke bort til vasken. Men vet jo selv at ved vanlig bleieskift bruker vi våtservietter og så bruker vi klut til morgenstell og kveldstell. Jeg vil ikke ha det på soverommet. Av erfaring (ved gutt) så kan disse tisse langt mens de ligger på.stellebordet..
Vi hadde ikke badekar...men balje da det er bedre mht arb.stilling.synes stellekommodene er litt lave og badekaret enda lavere...

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Kjøp stelle bord med badekar under? Det skal jeg :-) genial oppfinnelse. Kanskje litt lav men lag eget stelle bord? Da kan du få det slik du vil.

Kjøp stelle bord med badekar under? Det skal jeg :) genial oppfinnelse. Kanskje litt lav men lag eget stelle bord? Da kan du få det slik du vil.
Har sett på det men da må man ha tilgang til å koble vann til det, så det blir ikke det. Har funnet en kommode i fin høyde jeg skal kjøpe og legge en stellematte oppå den, da tror jeg det blir bra :D

Hei. Jeg har også et spørsmål. Vi venter førstemann i desember. Tenker å ha stellebord på vaskerommet. Har satt opp kjøkkeninnredning. Og tenkte ei matte oppå benken. Benkeplata er 63 cm dyp. Blir dette fort for kort? Eller...

Hei. Jeg har også et spørsmål. Vi venter førstemann i desember. Tenker å ha stellebord på vaskerommet. Har satt opp kjøkkeninnredning. Og tenkte ei matte oppå benken. Benkeplata er 63 cm dyp. Blir dette fort for kort? Eller...

Det kommer jo an på hvor høy du er og hva som passer best for din rygg tenker jeg :) Jeg har funnet en kommode som jeg skal bruke som stelleplass, den er 90 cm og jeg syns det er perfekt. Jeg er 160 cm høy. Blir det for lavt syns du så går det sikkert an å bygge opp med noe :)

Må tenke litt på samboeren min også da, derfor er den litt høy, men syns selv 90 cm virker som en fin høyde for meg også :)

Skal ha sånn man kan slå sammen over doen vi:) Har veeeldig lite bad og det er enten der, eller inni dusjen:P

Er ikke glad i stellebord jeg, så er blir det stellematte på gulvet og bading i badekar.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp