Stellebord-dilemma!

marijanne

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Vet ikke helt hvor dette dilemma hører hjemne, så skriver bare her :)
Vi har et veldig smalt bad, derfor tror vi det blir veldig trangt med et stellebord på badet. Tenker at det har vært best å ha det på barnerommet, sånn rent plassmessig. Men lurer på om det blir veldig upraktisk? Vet ikke hva som er mest vanlig, men ser jo den at det har vært greit å ha tilgang på vann i umiddelbar nærhet. Men så tenker jeg at bare vi er vant med dette fra første dag så går det sikkert greit. Er det noen meninger og erfaringer der ute? Så shoot :)
Er førstegangsforeldre så ingen erfaring på slike praktiske ting.

Vi har stellebordet på soverommet hennes.d et går kjempefint det. Nør hun skal bades, skjer det to etager ned da vi ikke har plass til det på det lille badet vårt. Så da tar vi av alt oppe utenom bleia, går ned og bader, så går vi opp med håndle rundt oss. Det har gått bra hittil. Er 4mnd

Vi har stellebordet på soverommet hennes.d et går kjempefint det. Nør hun skal bades, skjer det to etager ned da vi ikke har plass til det på det lille badet vårt. Så da tar vi av alt oppe utenom bleia, går ned og bader, så går vi opp med håndle rundt oss. Det har gått bra hittil. Er 4mnd
Her er badet i naborommet, så da må det jo gå greit! :) Takk for tilbakemelding :)

Jeg har samme "problemet" så vi skal ha stellebord på soverommet til babyen, i tillegg kommer jeg til å kjøpe bare en ekstra stellematte jeg kan ha under vasken til bæsjebleiene ;) åsså heller bruke stellebord til resten av stellet;)

<3 venter en vinterbebi <3

Er førstegangs selv, men vi skal ha stellekommoden på barnerommet. Rommet er rett over badet, så regner med at det går helt greit. :)

Jeg har samme "problemet" så vi skal ha stellebord på soverommet til babyen, i tillegg kommer jeg til å kjøpe bare en ekstra stellematte jeg kan ha under vasken til bæsjebleiene ;) åsså heller bruke stellebord til resten av stellet;)

<3 venter en vinterbebi <3
Tenkte også å ha en ekstra matte på badet, ha den på vaskemaskinen ellernå, greit å ha hvis jeg må ha to hender til noe tenker jeg :)

Trodde å ha stellebord på barnerommet var kjeeempedomt, men ser jo at det er mange som har det likt :D

Her har jeg en stor flaske med vann og en termos med varmtvann og tørrservietter. Blander til 40grader og tar vann på papiret slik at det blir klut. Slik får vi tatt kveldstellet de dagene vi ikke bader. Et tips for de som ikke har vasken ved siden av :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Trodde det skulle lukte, men kaster etter bæsjebleie/forsegler bæsjebleia

Det tenker jeg at vi også kommer til å gjøre. Har jobbet mye i helsevesenet og der gjorde vi alltid det, så den er check! ;)

Til mine to første hadde vi vaskemaskinen som stellebord med stellematte oppå. Vet om flere som har den løsningen og det fungerer utmerket. Ville heller hatt det enn å ha det i et annet rom. Slippe å dra "stellet" utover hele huset :-)

Mamma til storebror og lillesøster
<3

vi har også lite og smalt bad, så vi velger å ha stellematte på vaskemaskinen, da er jo dusj å vask i nærheten om det skulle bli nødvendig :) så skal vi bare ha kommode med klær på vårt soverom som er nede i første etasje, åsså bare en kurv eller noe på badet med bleier :) synes det høres upraktisk ut med stelleplassen der det ikke er vann å slik i nærheten, men det er meg ;)

Vi har valgt den løsningen at vi har kjøpt stor og lang IKEA kommode, slik at vi har plass til den største stellematten oppå kommoden:) Også har vi kjøpt en liten badebalj eller hva det heter, som skal ha ved siden av på kommoden under stellet :0) For da har vi alt ifra stelleprodukter, til bleier, også har vi klær i den kommoden:) Ved siden av kommoden står sprinkelsenga så vist man må evt. Bytte vannet, så kan jeg legge babyen tilbake i senga i mens :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi hadde også det problemet. Vi tok stellematta oppå vaskemaskinen.. Funket fint det ;)

Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3

Jeg ville nok heller hatt stellematte på vaskemaskinen og brukt det til bleieskift, for jeg synes det er utrolig greit å ha vann innen rekkevidde når jeg steller. Men det er jo en smakssak og det er mange det fungerer bra for å stelle på rommet også, så er vel bare å prøve seg frem og finne ut hva DU liker best??

Jeg ville nok heller hatt stellematte på vaskemaskinen og brukt det til bleieskift, for jeg synes det er utrolig greit å ha vann innen rekkevidde når jeg steller. Men det er jo en smakssak og det er mange det fungerer bra for å stelle på rommet også, så er vel bare å prøve seg frem og finne ut hva DU liker best??
Tror bare vi må prøve på det. Egentlig har vi jo ikke noe alternativ, siden badet er for lite :P Vi tørker klær der også, så vil ikke ha mulighet å bruke badet med stellebord i tillegg.. Tenker egentlig at det var greit å få litt tips til hvordan man gjør det beste utav å ha det på barnerommet :)

Hadde samme problem, men kjæresten min som har barn fra før av har med erfaring at det går kjempefint på gulvet med varmekabler eller på vaskemaskinen:))

Sent from my iPho

Hadde samme problem, men kjæresten min som har barn fra før av har med erfaring at det går kjempefint på gulvet med varmekabler eller på vaskemaskinen:))

Sent from my iPho
Tenker det går bare godt, takk for svar :)

Man MÅ ikke ha stellebord. En kommode eller ei vaskemaskin med stellematte oppå fungerer gull de fleste kaster jo ut stellebordet når barnet blir såpass stor og urolig , typ rundt 6 Mnd. Jeg syns stellebord er unødvendig. Å hadde absolutt ikke villet ha stelleplass andre plasser enn badet.

Back
Topp