Stellebord - bør vi ha det?

Akkurat det harvi og vurdert. Eller stellematte på gulvet, for de blir alltids aktive nok og det er greit å vite at de evt ikke faller ned...
Stellematte på gulvet begynte vi med da lille nærma seg 2. For da var alle bleiene up n go og vi bytta uansett alle tissebleier mens hun sto fra hun var før året. Og bæsjebleier var så sjeldne at når hun går i bhg uansett blir det uansett bare ett skift i uka eller noe på den stellematte på gulvet hjemme.

MEN da hun var liten baby hadde jeg aldri orka det. 10 bæsjebleier om dagen. Å skulle sitte på gulvet og styre med det hele tida hadde vært veldig dårlig ergonomisk. Hadde sikkert fått vondt her og der. Stellebordet er absolutt ikke noe bomkjøp etter min erfaring. Er noe man heller kan vurdere å ha to av, spesielt i hus. Et på rommet det baby sover og ett på badet. Vi skal ikke det, men det er nok ikke dumt

Stellematte på gulvet begynte vi med da lille nærma seg 2. For da var alle bleiene up n go og vi bytta uansett alle tissebleier mens hun sto fra hun var før året. Og bæsjebleier var så sjeldne at når hun går i bhg uansett blir det uansett bare ett skift i uka eller noe på den stellematte på gulvet hjemme.

MEN da hun var liten baby hadde jeg aldri orka det. 10 bæsjebleier om dagen. Å skulle sitte på gulvet og styre med det hele tida hadde vært veldig dårlig ergonomisk. Hadde sikkert fått vondt her og der. Stellebordet er absolutt ikke noe bomkjøp etter min erfaring. Er noe man heller kan vurdere å ha to av, spesielt i hus. Et på rommet det baby sover og ett på badet. Vi skal ikke det, men det er nok ikke dumt

Nei, vi er alle forskjellige etter hva som passer oss og hva man har plass til. Alternativt kan man sette stellebordet på et annet rom for eksempel soverommet :)

Vi har ikke stellebord og synes det fungerer kjempefint men det er fordi vi har benk på vaskerommet innenfor badet vi kan ha stellematte på. Hadde vi ikke hatt det, ville jeg hatt stellebord. Man bruker såpass mye tid på stell at stellematte på gulvet ikke var et tema.

Stellebord er gull verdt synes jeg. Min fødsel endte i hastekeisersnitt, så å måtte drive å løfte baby opp og ned fra gulvet de første dagene er jeg glad jeg slapp. Vi vurderte å ha stellebord på barnerommet, men endte med å ha det på badet. Man kan jo kjøpe en boks for våtservietter og så bare ha kluter med vann i boksen så slipper man å ha tilgang på vask ved stellebordet :)

Vi skifter alle bleier på stellebordet, ville ikke vært det foruten :)

Vi bruker Algot sitt hyllesystem på begge bad. Rævva bilde, måtte croppe fra instagram.

d662d50aa139049304057dcdaa4fe02c.jpg

Vi har brukt stellebordet helt frem til frøkna her ble to år. Det var helt nødvendig for oss, spesielt for mannen i huset som sliter med dårlig rygg. Men når man har vært på besøk borte hos andre som ikke hadde stellebord så har det jo fungert helt fint å bytte på en stellematte på gulvet eller i sofaen!

Hadde aldri klart å stelle på gulvet hjemme. Holder på å tørne når jeg må gjøre det hos mine foreldre. Tungt å sitte, må reise meg opp og ned flere ganger for å nå tak i vasken for å vaske med klut etc..
Hjemme har vi ikke stellebord i den forstand, men en kommode på badet med stellematte oppå. Veldig viktig for meg å kunne ha en hånd på barnet samtidig som jeg kan få tak i vann med den andre.
Vet om flere som har stellebord på barnerommet. Kan det være et alternativ?

Back
Topp