Stellebagen!

Tina_81

Forelsket i forumet
Det lurer jeg på ;)
Hva skal man kjøpe inn å ha i stellebagen?
Kan dere legge inn noen tips, så kan jeg lage en liste her ettterhvert.
Da begynner jeg å legge inn, så får dere ytre deres meninger om innholdet etterhvert ;)

HVA SKAL MAN HA I STELLEBAGEN: (det viktigste)
- Bleier
- Våtservietter/engangskluter til både rumpe og ansikt/hender
- krem til sår stump
- amme/gulpekluter
- 1 til 2 ekstra skift (topp til tå etter årstid)
- ekstra smokk
- håndkle/engangs stelleunderlag

~ ~ ---------- ~ ~

Kopiert deler av innlegget til TWEAK, mange gode tips her :
Jeg brukte de små prøvetubene på olje, stellekrem og lignende som en får i gratispakkene :-)
Små punger eller poser til å legge småting oppi er genialt i stellevesken! Da er det lettere å lete frem tingene i farta og med en hånd. Det er enkelt å sy eller også kjøpe en såkalt bleiepose med plass til bleier og våtservietter og evt. stellekrem, den kan ligge i stelleveska og så bare triver en den med seg i farta.
Kjøp ei stelleveske som kan stå av seg selv, om den velter så flyter jo alt gjerne ut og vips så er det kaos der du må ha den ene hånden på en sprellende baby.

Bleier, håndkle, våtservietter el engangskluter, stellekrem hvis sår stump, minst ett ekstra skift fra topp til tå, amme/gulpekluter, ekstra smokk dersom babyen bruker det, varme sokker og en tynn ulljakke. Sikkert mer og, men det var det jeg kom på i farten! Dersom man ikke ammer må man selvsagt ha med flaske og mme i tillegg.

Det jeg hadde i storebror sin var;

Klesskift ( etter hvilke årstid )
Bleier
Silulen
Ekstra smokker
Brystskjold siden jeg måtte bruke det når jeg ammet
engangs stelleunderlag
Lite håndkle
Våtservietter
Leke / rangle
Engangs ammeinnlegg
bind
Helsekortet til babyen

Jeg brukte de små prøvetubene på olje, stellekrem og lignende som en får i gratispakkene :-)
Små punger eller poser til å legge småting oppi er genialt i stellevesken! Da er det lettere å lete frem tingene i farta og med en hånd.

Det er enkelt å sy eller også kjøpe en såkalt bleiepose med plass til bleier og våtservietter og evt. stellekrem, den kan ligge i stelleveska og så bare triver en den med seg i farta. Også når barnet blir større så er dette en smart ting å ha!

Et helt klesskift, vaskekluter som gulpekluter og så 1-2 større gulpekluter til å ha på skulderen til raping. De små vaskeklutene er supre til å tørke smågulp på haka. Siklesmekker funker også til smågulp.

Leker, smokker, lommebok og diverse putter en oppi etter behov. Kjøp ei stelleveske som kan stå av seg selv, om den velter så flyter jo alt gjerne ut og vips så er det kaos der du må ha den ene hånden på en sprellende baby. Lommer i stelleveska er veldig fint men med småposer til å legge ting og tang i så klarer en seg fint med mindre lommer også. :-)

jeg er førstegangs og har pakket dette :

klær str 50:
2x bukse
2x body
1x cardigan (str 54)

klær str 56:
1x sparkebukse (hentedress)
1x sett bukse/jakke
2-3 x body (ene er fotballdrakta til laget til gubben, til avisbilde sier han ;)  )
1x bukse
1x heldress med korte armer/bein (sommerdress)

1x hansker
2 x luer
2x sokker

våtservietter til rumpe og en pk til ansikt/hender
zinksalve
fuktighetskrem
puppekrem
bleier (6 stk str 1, libero/pampers)
2x gulpeklut
smokk + snor
3x ammeinnlegg (engangs)

TRUR det var alt jeg hadde :P
Skal sies at denne er pakket for besøk, samt for å ha med på sykehuset med hennes klær, ergo 2 str :P

Ja, det er du sannelig ikke alene om å lure litt på:)
Jeg har ikke kommet så langt som til stellevesken ennå, vet ikke en gang hvilken vi skal velge. Det er da så utrolig mye å velge mellom!

Mange gode tips fra Tweak her, som jeg ikke har tenkt på tidligere. Tror jeg skal se innom denne tråden litt senere også:)

Lett at da fort blir alt for masse i den bagen huske eg ;-D
Klær, bleier, kremer, bind får man jo på sjukehuset.
Og det er god plass til bytting og ellers alt du vil trenga :)
Og så låg da eindel å lesa på i nattbordskuffen og huske eg, så alle dei bladene eg hadde med- blei aldri åpna ;)
Mi lista blir sjåande sånn ut :

Kamera
Ladar
Klær og stellemappa
Reisesett til meg og baby

Veldig,veldig enkelt!! :-D

Kjeme eg på nåke meir underveis, så e jo faren på hjul fram og tilbake kver dag ;)

mollee skrev:
Og så låg da eindel å lesa på i nattbordskuffen og huske eg, så alle dei bladene eg hadde med- blei aldri åpna ;)

Kamera
Ladar
Klær og stellemappa

Kjeme eg på nåke meir underveis, så e jo faren på hjul fram og tilbake kver dag ;)

Dette blir bra til fødebagen :-) Men stelleveska som en drar med seg når en skal ut av huset med babyen bør inneholde litt andre ting ;-)
Vi får lage lister over hva som er lurt å ta med i begge deler!

Fra nyfødt til 5 mnder:

-Bleier, våtservietter , salve og liggeunderlag
-Vann til meg , imsdalsflaske( blir himla tørst av å amme)
-2 helskift til babyen
(en gang måtte EG kjøpe nye klær etter cafebesøk for han lille satt på fanget og bæsja grønn  babybæsj gjennom sine klær og på min singlet)

-gulpekluter
-ammeinnlegg
-smokker
-håndsprit

Fra 5 mnder tok jeg med grøtpulver kokt vann i termos, og skje og plastbolle til han lille hvis eg ble lengre borte.

Tweak skrev:

mollee skrev:

Kamera
Ladar
Klær og stellemappa

Dette blir bra til fødebagen :-) Men stelleveska som en drar med seg når en skal ut av huset med babyen bør inneholde litt andre ting ;-)
Vi får lage lister over hva som er lurt å ta med i begge deler!

hehehe! Synsa to like tråder, men la aldri merke te at det stod stellebagen. Sånt kan det gå ;) ;) trallala...

Back
Topp