Stell....

elkva

Glad i forumet
til babyen. Tenkte at jeg skulle begynne å handle inn kremer,kluter, bleier, ting til bading o.s.v Men det er så veldig mange kremer ol. å velge i. Blir så usikker på hva trenger jeg bleieskift, bading etc. Noen som har noen tips til meg??

En trenger i utgangspunktet ikke så mange kremer og styr - mange barn klarer seg stort sett uten..
Når det gjelder bleieutslett kan jeg anbefale den som er i apotekpakken (fåes også i stort)

Den har gjort jobben sin på alle JRjr sine stump-sår[;)]
Ellers kommer en veldig langt med rent vann og potetmel[;)][:D]

Babyolje og sinksalve er ihvertfall noe man bør ha.

Jeg liker ikke Natusan sine produkter, for de har kommet ganske dårlig ut på en del tester når det gjelder skumle stoffer i produktene sine. Jeg skal prøve ut Babyline denne gangen.

Ellers bør du ha q-tips, tupfere (til å rense navelen med), en del skaffer inn kompresser (10x10 cm). Disse er myke, rene og kan kastes etter bruk.

Det beste for små stumper er vann og luft ved stell, så ikke kjøp inn for mange såper o.l. Ellers får du nesten se an hvordan hud den lille har. Er den veldig tørr kan det nok være greit å smøre med en krem el.l., men det kan være nok med litt babyolje i badevannet.

Dette er mine tips. Håper du ble litt klokere.[:)]

har hørt coop sine produkter er bedre enn natusan pga div. stoffer som er i natusan sine produkt[:)]

ORIGINAL: majasj86

har hørt coop sine produkter er bedre enn natusan pga div. stoffer som er i natusan sine produkt[:)]

Coop sine vaskeservietter blei vertfall kåra til de beste.

eg har kjøpt babyline sine bad og hår shampo. far til ei på termin i feb(trur eg det var) jobba innen hudpleie og anbefalte denne serien fordi det skulle vere lite parfyme og andre tilsettnnings stoffer. har derimot ingen skrupler mot å bytte ved tegn på at det ikkje er det beste for mitt nurk. ellers så trur eg at tomse har rett i at en trenge ikkje så masse i begynnelsen, får heller sjå kordan det utvikler seg[:D]

Kjøper man babyline i vanlige butikker, alle? Vet jeg har sett serien da...[&:]

ORIGINAL: elkva

til babyen. Tenkte at jeg skulle begynne å handle inn kremer,kluter, bleier, ting til bading o.s.v Men det er så veldig mange kremer ol. å velge i. Blir så usikker på hva trenger jeg bleieskift, bading etc. Noen som har noen tips til meg??

De viktigste produktene du bør ha til barnet din er:
Hudolje som tilfører huden fett slik at hudens fuktighet bevares. Huden blir glatt etter bruk, så vær forsiktig når du håndterer barnet.
  • - Kan brukes i badevannet for å beholde huden myk og smidig
  • - Kan brukes før babysvømming for å beskytte huden mot klor i vannet
  • - Kan brukes til babymassasje
  • - Fjerner effektivt rester av gammel salve

Babysjampo som er mild til hårvask, og som ikke irriterer øynene.
Stellekrem eller stellesalve som beskytter babystumpen mot urin og avføring. Kremen eller salven påsmøres i tynt lag ved hvert bleieskift.
Sårsalve/sinksalve til bruk på rød og irritert hud og vanlig bleieutslett. Salvene virker lett uttørrende og sårtilhelende. Salven skal påsmøres i tynt lag ved hvert bleieskift til rødheten er forsvunnet
Våtservietter til bleieskift når du er på farten

Vil sterkt anbefale en salve som heter Inotiol! Kjempe god for såre stumper.
Coop sine vaskeservietter lukter jo helt for jæv.. [:-]

Jeg har brukt me aponti og babyline sine produkter, når det gjeller såre stumper så vil jeg anbefale doktor eilletseren barnesalve,vet ikke om man får køpt den over alt,  men ville vært rart om den ikke ble det. den er veldig fin og har olje i seg, sitter ikke uten på huden som zink salven gjør men trekker seg inn i huden til barenet. den kan bruket på alle og overalt, den forsvinner av seg selv. zink salven får man nesten ikke av og einer seg best til sår kanter syns jeg[;)] men vi har forskjellige erfaringer, og denne er jeg meget fornøyd med både på jobb og hjemme[;)]

Leste at våtserviettene til Rema 1000 ble en av de beste.. Har ikke lukta på de da[;)] Billig og bra er Ikke å forakte!

ORIGINAL: seilø

Jeg har brukt me aponti og babyline sine produkter, når det gjeller såre stumper så vil jeg anbefale doktor eilletseren barnesalve,vet ikke om man får køpt den over alt,  men ville vært rart om den ikke ble det. den er veldig fin og har olje i seg, sitter ikke uten på huden som zink salven gjør men trekker seg inn i huden til barenet. den kan bruket på alle og overalt, den forsvinner av seg selv. zink salven får man nesten ikke av og einer seg best til sår kanter syns jeg[;)] men vi har forskjellige erfaringer, og denne er jeg meget fornøyd med både på jobb og hjemme[;)]

Har du kjøpt denne på apotek?

Takk for mange gode råd ...blir forvirret av alle produktene jeg ...
Har i utgangspunktet tenkt at jeg skulle kjøpe  fra Seba Med serien i stelleprodukter ,men kanskje er det bare fordi jeg har blitt hjernevasket etter noen sommerjobber på  apotek [8|]

coop sine våtservietter ble beste i test i fjor, men ikke i år. Sto visst i foreldre og barn. Sink salve skal egentlig kun brukes på sårkanter, det fordi den skal holde fuktigheten bort fra den friske huden, men selve såret skal jo være fuktig så der skal man ikke ha sink. Men sinksalve må fjernes med olje, den sitter godt. Kan liksågodt bruke A creme eller annen krem

Leste på nettet her om dagen, test av alt sånt. Bare gå på tv2 hjelper deg sine sider, der har de full oversikt [:D]

ORIGINAL: jealie24

Leste på nettet her om dagen, test av alt sånt. Bare gå på tv2 hjelper deg sine sider, der har de full oversikt [:D]

samma her!! gjorde det samme (men det var kanskje fjordårets tester??) god oversikt både på tv2 hjelper deg sidene og fbi (forbrukerinspektørene, nrk1) sine sider!!

Jeg fant hvertfall ut at noen produkter er best i natusan serien, noen i babyline serien og litt sånn!!
Uansett, kjempegreit å høre hva dere erfarne mødre har brukt tidligere osv!!
Har dere noen tips for salver osv. for en baby som mest sannsynlig kommer til å ha veldig sensitiv hud!??!!

ORIGINAL: Bennie

samma her!! gjorde det samme (men det var kanskje fjordårets tester??) god oversikt både på tv2 hjelper deg sidene og fbi (forbrukerinspektørene, nrk1) sine sider!!

Jeg fant hvertfall ut at noen produkter er best i natusan serien, noen i babyline serien og litt sånn!!
Uansett, kjempegreit å høre hva dere erfarne mødre har brukt tidligere osv!!
Har dere noen tips for salver osv. for en baby som mest sannsynlig kommer til å ha veldig sensitiv hud!??!!

Rent Vann - og masse frisk luft[;)][:D]

Gutten vår har ikke hatt så sensitiv hud, men har heller ikke brukt noe særlig hudprodukter.
Trenger ikke såpe for å bli reine, for de blir jo ikke så skitne heller akkurat når de er så små..
En våt klut (gassklut/vaskeklut/andre myke kluter) er det beste vaskemiddelet for sensitiv babyhud iallefall[;)]

Salver og sånn?
Vi har trengt veldig lite, men er fornøyd med SebaMed sin stellekrem - både som forebyggende og som salve til sår hud..
(vi har brukt veldig lite salve som forebyggende også, kun når vi har sett tendenser til at det begynner å bli rødt)

ORIGINAL: Pivi

Leste at våtserviettene til Rema 1000 ble en av de beste.. Har ikke lukta på de da[;)] Billig og bra er Ikke å forakte!
jepp de ble det, de å de på coop. leste det i foreldre& barn. skremmende å lese om all dritten som var i de mest kjente merkene, spesielt apoteket sine!! og natusan! ennå et bevis på at billig (kan) være bra! og se etter miljømerking...jeg tror jeg går for rema sine ass..!!

ORIGINAL: lenis

ORIGINAL: Pivi

jepp de ble det, de å de på coop. leste det i foreldre& barn. skremmende å lese om all dritten som var i de mest kjente merkene, spesielt apoteket sine!! og natusan! ennå et bevis på at billig (kan) være bra! og se etter miljømerking...jeg tror jeg går for rema sine ass..!!

Så de jeg også - men REMA her har ikke annet enn Pampers servietter - og de er jo både dyre og fulle i hormonforstyrrende og annet dritt[:'(][:'(][:'(]

Strengt talt trenger du ikke noe mer enn bleier, en krem/salve hvis babyen er sår i rompa, q-tips til navlestell og våtservietter/kluter til og vaske babyen med til og begynne med. Resten er bedre og kjøpe senere hvis du finner ut at du trenger noe mer.

Back
Topp