Stell av nyfødt

Vi fikk ett crash-kurs i babystell på sykehuset; hva de anbefalte, med hva og hvordan :) var mannen som tok første skift, da jeg fremdeles var under obs. De viste først hvordan det skulle gjøres og var med på gang nr to, så han skulle få prøve seg frem :)
Tipper de gjør det spnn de fleste steder :)
Tar man ikke engang bort det verste med dopapir? :)

Hehe jeg må bare spørre, aldri gjort det før
 
Vi fikk ett crash-kurs i babystell på sykehuset; hva de anbefalte, med hva og hvordan :) var mannen som tok første skift, da jeg fremdeles var under obs. De viste først hvordan det skulle gjøres og var med på gang nr to, så han skulle få prøve seg frem :)
Tipper de gjør det spnn de fleste steder :)
Tror også de hjelper de som spør :-)
 
Er noe jeg er redd for :nailbiting:
Må bare komme over det :p
Går heldigvis over. Dog skal sies at jeg var over gjennomsnittet forsiktig npr jeg skulle bære opp/ned trappen. Noe som ellers virker naturlig ble en daglig challenge [emoji14]
 
Går heldigvis over. Dog skal sies at jeg var over gjennomsnittet forsiktig npr jeg skulle bære opp/ned trappen. Noe som ellers virker naturlig ble en daglig challenge [emoji14]
Har ikke trapp her, så får øve hos mine foreldre slik at jeg ikke ender opp med trappeskrekk :hilarious:
 
Her kommer jeg med de dumme spørsmålene mine

Men hvorfor bruker folk tørre engangskluter? Erstatter disse dopapir? Eller er de til vask?

Hva er galt med våte engangskluter?
De er tørre når man kjøper dem, og så væter man dem med vann og/eller olje når man bruker dem.
Engangskluter kastes etter, ja, en gangs bruk, så derfor er de greiest til bleieskift.
 
Vi bruker engangskluter/kompresser med vann til bleieskift, og gaskluter til kroppsvask :) Hadde på forhånd bestemt meg for å ikke kjøpe gaskluter da de såg så ekle og ubehagelige ut, men de ble helt annerledes etter vask :) Gulpeklut brukte vi omtrent aldri sisr da storebror gulpa type 5 ganger totalt, men vi hadde helt enkle standard gulpekluter i backup :)
Vi brukte også gaskluter til bading. Storebror var prematur og litt skvetten av seg, så han måtte pakkes godt inn i kluter når han skulle bades for ikke å føle seg utrygg. Gaskluter blir ikke så tunge når de blir våte, og tørker fortere.
 
Er noe jeg er redd for :nailbiting:
Må bare komme over det :p
Jeg var livredd for babyer før jeg fikk min egen, turte ikke å holde dem i frykt for å ødelegge noe :D
Også kom min lille kylling, da, på størrelse med en halv baby (41 cm og 1,7 kilo). Jeg var vettskremt.

Hvis du er engstelig for bæringen, så anbefaler jeg å bruke bæretøy i starten. Det holder ungen tett inntil kroppen din, og overgangen blir ikke så stor fra sånn som du er vant til å bære barnet, i/på magen.
 
Jeg var livredd for babyer før jeg fikk min egen, turte ikke å holde dem i frykt for å ødelegge noe :D
Også kom min lille kylling, da, på størrelse med en halv baby (41 cm og 1,7 kilo). Jeg var vettskremt.

Hvis du er engstelig for bæringen, så anbefaler jeg å bruke bæretøy i starten. Det holder ungen tett inntil kroppen din, og overgangen blir ikke så stor fra sånn som du er vant til å bære barnet, i/på magen.
Takk for råd :Heartred

Det var en liten en du fikk, kan forstå at det var veldig skummelt.

Skal få en bæresele av en i familien som jeg kan bruke :)
 
Takk for råd :Heartred

Det var en liten en du fikk, kan forstå at det var veldig skummelt.

Skal få en bæresele av en i familien som jeg kan bruke :)
Gikk seg til veldig fort, da. Det er virkelig noe annet når det er din egen. Man blir fort kjent og finner sine egne metoder.
 
Back
Topp