Steking av mat.

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Når kan man begynne å steke maten til de små?

Ææh, skal de ikke ha stekt mat?!? :o

Jeg ga ovnsbakt laks til Felix i går (uten salt og krydder seff) med potet og gulrot -eller går ikke det under steking kanskje :s

De skal helst ikke ha stekt mat nei. Men går bra med ovnstekt:) kan også steke på pannen på lav temperatur.

Okei. Så hvis jeg steker kjøttdeig eller kylling på svak varme i pannen så går det bra???

De skal helst ikke ha stekt mat nei. Men går bra med ovnstekt:) kan også steke på pannen på lav temperatur.
Hvorfor skal man steke på lav temperatur? Man kan da vel lage mat som normalt?

Dette har ikke jeg hørt noe om heller... Så lenge det er gjennomstekt er det vel greit?

Ukens middager bør by på variasjon i kostholdet, både når det gjelder ingredienser og tilberedningsmetoder. Man bør helst velge kokt eller ovnsstekt mat til hele familien, sjeldnere stekt. Litt olje eller myk margarin kan brukes ved ved tilberedning. Steking ved høye temperaturer bør unngås.

Dette sier helsedirektoratet fra 1årsalder

Dette har ikke jeg hørt noe om heller... Så lenge det er gjennomstekt er det vel greit?
Det står i en brosjyre fra Helsedirektoratet faktisk. Tror ikke det er mange som er oppmerksomme på det. Står heller ikke hvorfor de ikke kan spise stekt mat.

Er jo ikke bra for oss heller å ha mye stekt mat. B.la pga det er kreftfremkallende.

Oi skal de ikke ha stekt mat? Jeg stekte fiskepinner til vesla her om dagen. Hun fikk bare spise innmaten da riktignok, tok av det som var rundt så hun spiste jo ikke stekeskorpe liksom..

Oi skal de ikke ha stekt mat? Jeg stekte fiskepinner til vesla her om dagen. Hun fikk bare spise innmaten da riktignok, tok av det som var rundt så hun spiste jo ikke stekeskorpe liksom..
Det anbefales å unngå stekt mat. Men kan ikke tro det gjør noe en gang i blant;)

Jeg bruker å sette fiskepinner i ovnen. Du kan gjøre det neste gang. Blir også mindre fett :p

Mye sunnere å bake i ovnen. Jeg gjør det med kyllingfilet.
Man kan ta det meste av kjøtt i ovnen istedenfor i panna, men kjøttdeig må man jo steke i panna.

Back
Topp