Steinerbarnehage?

Jeg hadde valgt steinerbarnehage dersom det var den nærmeste barnehagen, eller nærmeste jeg fikk plass i... Har ikke satt meg så mye inn i filosofien deres, men tror den er basert på kristne verdier... Det er ikke noe negativt for meg, og de har også godt rykte...

Har hørt om den når eg har vert på barnehagekomferanser, veldig godt rykte på seg:)

Det lurer jeg på også.

Søkte på en assistent jobb i en steinerbarnehage, og fikk Nei fordi jeg ikke hadde kjennskap til steinerpedagogikken. Jeg spurte om det var sååå forskjell fra "vanlige" barnehager og da fnøys daglig leder av meg.

[8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Det lurer jeg på også.

Søkte på en assistent jobb i en steinerbarnehage, og fikk Nei fordi jeg ikke hadde kjennskap til steinerpedagogikken. Jeg spurte om det var sååå forskjell fra "vanlige" barnehager og da fnøys daglig leder av meg.

[8D]

haha... litt dårlig forberedt til intervjuet[:D]? Jeg ville ikke ansatt en som søkte en jobb og ikke hadde kjennskap til det spesielle med denne jobben[8D][:D]

I Steinerbarnehagen ligger utgangspunktet for oppdragelse og læring i barnets naturlige tilbøyeligheter på det aktuelle alderstrinnet. Den viktigste læringen hos små barn går gjennom sansene og gjennom å etterligne det de opplever. Alle sanseinntrykkene barna tar opp i seg, bearbeides i leken. Når opplevelsene forvandles gjennom fantasiens bruk, utfolder barnet sin skaperkraft. Og i barnehagepedagogikken er det nettopp barnets skapende evner vi ønsker å fremelske, evner som er nødvendige for senere å bli frie, selvstendige mennesker.
Barn kommer til verden som individualister og er hele tiden i utvikling – med sine evner og interesser, men også med sine begrensninger. Og de vil gå sine egne veier! For å støtte opp om denne prosessen har de bruk for
•  kompetente voksne forbilder,
•  kjærlige og trygge relasjoner, og
•  sin egen tid til utvikling.

Back
Topp