ste-besteforeldre

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

her bruker vi bare navnet på stebesteforeldre

jepp det er det som er vanelig for meg

Mine barn kaller min manns foreldre for "Mor *navn*" og "Far *navn*". De vil ikke bruke farmor og farfar, fordi de har farmor og farfar (eller, farfaren er død da) i Algerie, men de bruker ikke farmor om farmoren da, de bruker det arabiske/algeriske ordet bare.

Poden sier:

Bestemor og bestefar (bestefar er min stefar)
Bestepappa og bestelignendenavn (Pappa og hans partner)

Ja, svigermor har farmorlignende navn. (våre kallenavn er litt gjennomsiktig om jeg skulle skrive dem direkte, da ville jeg plutselig ikke vært så anonym da)

Blodsbånd har ingen ting med besteforeldrerollen syns jeg ;-)

Tilføyer at mamma har vært gift i 27år, og pappa har hatt samme kjæreste i over 20år, så det ville kanskje vært anderledes om dette var helt nye forhold. Men di er nå i alle fall besteforeldre på lik linje som resten, vi skiller ikke, og ikke poden heller.

Her heter samboeren til mamma Bestefar. Vil være den enste bestefaren barna mine vil kjenne[:)] Ellers er det Oma og Opa på farssiden[:D]

Min stemor kaller vi bestemor, men hun er litt mindre bestemor enn de andre besteforeldrene, altså i hvor mye hun involverer seg. Men har gjort det slik for at alle skal være inkludert og en del av familien. Har alltid vært et vanskelig punkt at hun ikke helt har inkludert meg og min helbror sånn som hennes egen sønn, min halvbror. Så siden det har vært så vanskelig med inkludering fra den siden og sånn, har vi gått inn for at det skal inkluderes. Hun har jo vært med hele snuppas liv. Pappa og stemor har vært sammen i 14 år tror jeg det er, så synes egentlig ikke det er noe rart.

Min stefar gjennom ca 22 år er bestefar for snuppa. Vi sier bestefar for noe annet ville være veldig rart for oss. Han er jo "pappaen" min.

for Odin er det mormor og morfar, og Besten og Besto. Mens for eldstejenta mi er det litt mer innviklet[8D] Foreldrene til sambo kaller hun for Besto og Besten, syns det er rart om hun skal kalle de med fornavn,når søskenbarnet og Odin kaller de Besto/Besten. Hun har siden første gang hun møtte de også kalt de for det,siden kusinen(som hun kjente fra før) også gjorde det.
Men på farssiden sin har hun Farmor og Besten(nye mannen til farmor) også har hun Farfar og Monica(nye konen til farfar). [:D]
Også har hun såklart mormor og morfar hun også[;)]

først hadde vi tenkt å kalle de mormor og bestefar, morfar og bestemor, farmor, farfar og bestemor - men etter 2 mnd fannt vi ut at d ble ALT for tungvindt og alle ville være bestemor og bestefar....så da ble de d, men skiller de ved å slenge på navn ell bosted bak, eks Bestemor og Bestefar Ugla (hvor de bor), ell Bestemor A**-E*******

stemor til samboer er bestemor
stefar til samboer er bestefar ....... (navnet)

min stefar og stemor blir kalt for det de heter bare. grunnen er at de ser vi ikke så ofte.

Her går det i bestemor og bestefar og mormor og morfar[;)]
bestemor og bestefar er stemoren min og pappa, å mormor og morfar er mamma og stefaren min[;)]
enkelt å greit, hehe

min pappa døde 43 dager før leon kom, så stefaren min blir kaldt besten ja! jeg har alltid kalt faren hans besten, i mangel på ekte besteforeldre da alle er døde!

Sambo sine ste oreldre er "ferske", altså de ble samme etter sambo ble voksen.. Så de kalles med fornavn. Hadde vært noe annet om de hadde vært inni bildet siden smbo var liten tror jeg..
Mine foreldre er sammen, men ser for meg at om jeg hadde hadd steforeldre fra jeg var liten som jeg hadde hadd et godt forhold til, så ville de også gått under tittel, mor,far,bestemor,bestefar eller noe.....

Her har mamma og pappa hatt samme ny-samboer siden dæm vart skilt for 19 år sia...
Så d e veldig naturlig for mæ at d blir

Mormor og Bestefar
Morfar og bestemor

Sambo sine e ikke skilt å e farmor og farfar...

vi har også "ste"besteforeldre...men vi har latt størstemann til en viss grad bestemme selv hva han vil si..(han blir 7år)og har i mange år hatt stålkontroll på hvem som er med hvem og hvor de bor og hvem som er mamma og pappa til hvem.
(så her har vi besta&bestefar,bestefar&bestemor-med traktorn(noe han sier..hihi)mommo&beste-werner,goffa og karin.)

Her har vi farmor (svigermor)
Mormor og moffa (min mamma og hennes samboer gjennom 15 år)
Bestefar og mimmi (min pappa og hans kone, sammen i 15 år de å)

Snuppa vet ikke hvem som er "de ekte" enda, like glad i alle 5![:)]

Mine foreldre: Beste(bestemor) og bestefar
Sambos foreldre: Bestemor Marit ... Farfar og Farmor(stemor til sambo)
Min sambos xsvigermor heter forsåvidt også Bestemor *navn* hos oss.
Det gjelder for alle barna. Vi har ett utrolig godt og nært forhold.
Så min sønn kaller henne bestemor uten slektskap.
Min stedatter sier også bestemor/bestefar til mine foreldre + oldemor/oldefar til mine besteforeldre.
Samme gjelder onkler og tanter. Begge søskene "deler" på alle...

her har vi:
farmor og farfar (bf sine foreldre)
mormor og morfar (min mor og hennes mann)
bestefar (min far)
[:)]

men alle oldeforeldrene (6 av de) kaller han olde [8D]

jenta her (sambo sin) kaller mine foreldre ved navn..hun var 4 da vi traff hverandre, så noe annet ville ha blitt rart. men sambo har en bonuspappa som har vært der nesten hele livet og han er farfar.
sånn vil det bli når vi er så heldige å få til en også [:)]*lengte*

Back
Topp