ste-besteforeldre

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Det er vel sikkert mange her som har steforeldre, som meg.
Lurer bare på hva barna deres kaller ste-besteforeldrene for, og hvor oppdaterte de er om hvem som er hvems foreldre? (har jo mye med alder å gjøre såklart)

Tenker jeg kommer til å innføre disse kallenavna her:
morfar og bestemor Vanja (som er min stemor gjennom mange år),
og mormor og bestefar Hans Christian.
Svigers vil jeg selv ha kalt farmor og farfar, er så mye enklere å skille da, men de på den siden er vant til å kalle alle for bestemor og bestefar. Blir helt feil for meg, men de ser selv [8D]

[hr]

Må vel føye til at jeg har et veldig godt forhold til mine steforeldre, stemor og pappa har vært sammen i rundt 13 år tror jeg, og hun er definitivt en slags surrogatmamma for meg. Stepappa er mer ny, men liker ham veldig godt og ser på ham som en del av familien.

her blir det bare ved navn etterhvert, ettersom det er jo ikke slekt[:)]

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

her bruker vi bare navnet på stebesteforeldre

Vi og.

Jeg har ikke den fjerneste aning om hva jeg skal kalle noen jeg!
For her har Thale mine foreldre, og de er bestemor og bestefar.
Hun har også en farmor som hun har møtt og som vil ha kontakt[:)]
Farfar har hun aldri møtt, da han bor i oslo.. Hver av disse har nye samboere..
Så har jeg en samboer, hvor sambos far har mye kontakt med Thale[:)] Han er da gift på nytt..
Så har vi sambos mor som også bor i oslo, som snart flytter sammen med ny samboer[8|]

[8|][8|][8|]
Noen som har det mer inviklet enn dette??

Jeg hadde også stebestemor da jeg vokste opp, da var det bestefar xxxx og xxxx[;)]

ORIGINAL: shannon

Jeg har ikke den fjerneste aning om hva jeg skal kalle noen jeg!
For her har Thale mine foreldre, og de er bestemor og bestefar.
Hun har også en farmor som hun har møtt og som vil ha kontakt[:)]
Farfar har hun aldri møtt, da han bor i oslo.. Hver av disse har nye samboere..
Så har jeg en samboer, hvor sambos far har mye kontakt med Thale[:)] Han er da gift på nytt..
Så har vi sambos mor som også bor i oslo, som snart flytter sammen med ny samboer[8|]

[8|][8|][8|]
Noen som har det mer inviklet enn dette??

Jeg hadde også stebestemor da jeg vokste opp, da var det bestefar xxxx og xxxx[;)]

hehe, stebesteforeldre og stefars foreldre, joa [8D]

Her sier ungene

bestemor og xxxxx
bestefar og xxxxx

De bruker med andre ord fornavnet på mine steforeldre.

Bruker kun navnet på stebesteforeldre. De er jo ikke besteforeldrene, så synes ikke det er riktig å kalle de noe annet.
Jeg har vokst opp med det selv, farfar døde da jeg var liten - men farmors nye mann kaller vi for navnet hans.

Har kun 1 og det er gubben til mormor, han kalles for navnet sitt[8D]

mannen min har to barn fra før, jenta på 7 har bodd hos oss litt over ett år, og har et utrolig godt forhold til mine foreldre (de har det begge to altså) hun var bare 3 mnd når jeg og mannen ble sammen, så hun kaller dem for bestemor og bestefar.. min stesønn på 10 kaller dem for Kjell og Maj ("kosenavn"/forkortelse av navnet dems)

jeg har aldri hatt noe forhold til min ekte bestefar på farssiden så farmors mann har vi alltid kalt for Far! [:)]

hans farmor og farfar er ikke så veldig involvert.. så de har han ikke noe navn på, men jeg omtaler dem som det de er - farmor og farfar.
Darlingens foreldre har gått under navn, men etter press fra den ene søstra hans, så ble det til BestaAnne i jula, og så er det litt histen og pisten med BestefarKjetil og Kjetil..
Syns det er greit at han etterhvert kaller dem Besta og Bestefar, mtp at det kommer fler barn her etterhvert.. blir rart om han skal kalle dem ved navn, og søsknene hans skal kalle dem for Besta og Bestefar...

Da æ har godt forhold te bægge mine steforeldre, syns no æ det mæst naturlige e å kaill dæm for bestemor og bestefar æ da... også mamma'n og pappa'n min for mormor og morfar. Sambo's foreldre vil også bli kalt bestemor og bestefar, så vart ett lite dilemma dær!
Meeen..så bestemt stemora mi sæ for at hu va aillt for ung te å bli kaillt bestemor??[:-] Så spørs om det bare bli navnan her....
Ska OG sies at det til syvende og sist som regel e ongan som bestemme sånn... dæm klare å finn egne kaillenavn ofte!!æ kaille jo mormora mi for mora, uten at nånn har fått mæ te å si det!![;)]

Mine foreldre blir kalt mormor og morfar. Stefar blir kalt bestefar. Vet ikke helt hva vi skal kalle stemor, foreløpig er det navnet. Hun ville ikke kalles bestemor for det syntes hun at hørtes så gammelt ut. Sambos foreldre kalles farmor og farfar.

Snuppa mi har bare en stebestemor og hun kalles med fornavn, men saa har vi ikke noe naert forhold til gubbens far uansett.
Mine foreldre er bestemor og bestefar. Gubbens foreldre er Gigi og Gramps.
Da jeg vokste opp hadde jeg farmor, farfar, mormor og morfar. I tillegg adopterte jeg Besta (naboen vaar), mor og far (foreldrene til tanta mi), and Gigima (amerikansk tante til pappa).
Synes mor og far er greie navn aa bruke paa ekstra familie jeg da.

Her er det Beste og Besten-H**** og Besten og Besta-K****
Gubbens foreldre er Bestemor og Bestefar.

samme her! gutten min er 15 mnd. og vet nok ikke hvem som er foreldrene til hvem ennå[:)]

Morfar
Mormor og Pellefar (mammas samboer kalles Pelle,så siden han ikke er tassens ordentlige bestefar kaller vi han Pellefar)
Bestemor og bestefar (er egentlig gubbens stefar,men vi kaller han bestefar)

Vi har 3sett med besteforeldre. Mamma og min stefar er mormor og morfar. Svigermor og den nye mannen hennes (de har vært sammen i 15år) er farmor og farfar. Svigerfar er Bestefar, men dama hans er bare navnet. Dette er bare naturlig når hun ikke bor sammen med svigerfar og så nok ikke på seg selv som bestemor til våres unger! Selv om hun kommer på besøk gir gave osv.
Synes det var greit fordelt jeg!![:D]

bestefar [:)] er den bestefaren hun kommer til å ha mest kontakt med så.. den biologiske faren min ser vi ca 1-2 ganger i året så, men kaller han bestefar også da..

Siden jeg har hatt mer kontakt med min stefar en far,blir ste-bestefaren til jenten mine  bestefar.

ellers er det farfar/farmor  og navnet på deres nye ektefeller.[:)]

Back
Topp