Stavanger vs Sandnes

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Vi stikker og legger oss inn på hotell i Sandnes 2 netter neste mnd.
Vi skal ha en dag i Kongeparken, men utenom det har vi ingen planer.

Vi er absolutt ikke kjent noen plasser utenom på Forus, nermere bestemt Ikea :p

Vi har tuslet gjennom Stavanger by 1 gang for ca 10 år siden, og jeg mener og huske at jeg syns det var en kjempefin by.
Så jeg tenker litt at vi stikker der en dag. Men så tenker jeg Sandnes da, aner jo ingenting om hva som er der. Er det mye flott og se der, det er et sentrum der sant :p

Hvor skal vi dra????

Er jeg, sambo, guttungen på 14, guttungen på 10, vesla på 4 og lillemannen på 7 mnd :)

Vesla og 10 åringen har veeeeeldig lyst og gå et sted en kan bade da, jeg tenker Sola stranden, rett og slett for den har jeg hørt om :p
Men da er vi avhengig av været. Finnes det noen innendørs badeland eller noe rundtom?

bor selv i sandnes kommune,men er aaaldri i sandnes sentrum, skal jeg til byen betyr det stavanger. :)

mye kjekt i byen

geoparken,nede ved havna og oljemuseet
barnemuseet på sølvberget
breiavannet-mate fugler
masse kjekke lunchplasser

men vil dere ha enda mer for barna er jo kvadrat kjøpesenter som har capella play en fin ide!

bade på hellestø,der er det bare ufattelig nydelig!!!

ohBaby! skrev:
bor selv i sandnes kommune,men er aaaldri i sandnes sentrum, skal jeg til byen betyr det stavanger. :)

mye kjekt i byen

breiavannet-mate fugler

men vil dere ha enda mer for barna er jo kvadrat kjøpesenter som har capella play en fin ide!

Tusen takk for alle tips!!

Har nesten planlagt hele turen vår der du :p

Neida, men da blir det nok Stavanger :)
Capella play? Er det lekeland eller noe? Har ikke så lyst og tvinge 14 åringen på lekeland hehe
Men vi får nå se :)

*UtspyttaLaban* skrev:

ohBaby! skrev:

mye kjekt i byen

breiavannet-mate fugler

Capella play? Er det lekeland eller noe? Har ikke så lyst og tvinge 14 åringen på lekeland hehe

ja,er lekeland,han er nok for gammel for det ja. :)  men ungene får jo en flott dag i konegparken,så da tåler de en dag i byen med litt avbrekk!!

barnevennlige spisesteder

Egon-inn med vogner og alt.

Bølgen&moi-ikke så dyrt som folk tror. og barna får tegne på dukene!(og det er i samme bygg som oljemusset og rett utenfor er geoparken)

ostehuset,fantastisk god mat for alle

hansenhjørnet-uteservering med lette retter,og sånn er det forresten i hele vågen i sommer. men nok ikke så barnevennelig etter 18.. mye øl øl øl

I Sandnes har du Viten Fabrikken da, den er kjekk for heeeeele familien, selv 14åringen...

http://www.jaermuseet.no/anlegga-vare/vitenfabrikken

Eller så kommer jeg ikke på noe spessielt å gjøre i sandnes for å være helt ærlig, og jeg har bodd og oppholdt flere timer i sentrum hver eneste dag :P
 De har en fin liten skatepark rett ved siden av Ruten (rutebilstasjonen), Gågata kan være koselig og tusle en tur innom :)  
 Kulturhuset har ofte forestillinger for både barn og voksene forsåvidt...

ehhhhhhhmmm.... Er nok mere og se i stavanger ja :)  

må si mæi enig her ja. Bor også i Sandnes, men e Stavanger som e byen. Ikke mye å se i Sandnes. 
Jenta mi elske å gå å leke i geoparken, det e det store.
Ser du har fådd mange gode tips om kor du bør gå å spise og sån.Men vil bare si at e du glad i sjokolade, så anbefale æi på det sterkeste å ta turen innom Sjokoladepiken. De har værdens beste kakao:) ( Ligg i fargegata)
Soma gård e  jo også kjæmpegøy for ongan, men kan tru at det fort blir kjedelig for 14 åringen.
Håpe dåkker får en fin fin tur:)

ohBaby! skrev:

*UtspyttaLaban* skrev:

ohBaby! skrev:

mye kjekt i byen

breiavannet-mate fugler

ja,er lekeland,han er nok for gammel for det ja. :)  men ungene får jo en flott dag i konegparken,så da tåler de en dag i byen med litt avbrekk!!

barnevennlige spisesteder

Egon-inn med vogner og alt.

Bølgen&moi-ikke så dyrt som folk tror. og barna får tegne på dukene!(og det er i samme bygg som oljemusset og rett utenfor er geoparken)

ostehuset,fantastisk god mat for alle

hansenhjørnet-uteservering med lette retter,og sånn er det forresten i hele vågen i sommer. men nok ikke så barnevennelig etter 18.. mye øl øl øl

Tusen takk igjenn!!

Dette må noteres ned

Rekekreke skrev:
I Sandnes har du Viten Fabrikken da, den er kjekk for heeeeele familien, selv 14åringen...

http://www.jaermuseet.no/anlegga-vare/vitenfabrikken

Eller så kommer jeg ikke på noe spessielt å gjøre i sandnes for å være helt ærlig, og jeg har bodd og oppholdt flere timer i sentrum hver eneste dag :P
 De har en fin liten skatepark rett ved siden av Ruten (rutebilstasjonen), Gågata kan være koselig og tusle en tur innom :)  
 Kulturhuset har ofte forestillinger for både barn og voksene forsåvidt...

ehhhhhhhmmm.... Er nok mere og se i stavanger ja :)  

Takk for tips!

Men ser ut til at Stavanger vinner her ja

laise skrev:
må si mæi enig her ja. Bor også i Sandnes, men e Stavanger som e byen. Ikke mye å se i Sandnes. 
Jenta mi elske å gå å leke i geoparken, det e det store.
Ser du har fådd mange gode tips om kor du bør gå å spise og sån.Men vil bare si at e du glad i sjokolade, så anbefale æi på det sterkeste å ta turen innom Sjokoladepiken. De har værdens beste kakao:) ( Ligg i fargegata)
Soma gård e  jo også kjæmpegøy for ongan, men kan tru at det fort blir kjedelig for 14 åringen.
Håpe dåkker får en fin fin tur:)

Thank u!!!

Badeland har vi ikke lenger

Men Sandnes har også Norges lengste gå-gate. Fint er det i "Gadå" også... :)

*UtspyttaLaban* skrev:

Vi har tuslet gjennom Stavanger by 1 gang for ca 10 år siden, og jeg mener og huske at jeg syns det var en kjempefin by.
Så jeg tenker litt at vi stikker der en dag. Men så tenker jeg Sandnes da, aner jo ingenting om hva som er der. Er det mye flott og se der, det er et sentrum der sant :p

Hvor skal vi dra????

Er jeg, sambo, guttungen på 14, guttungen på 10, vesla på 4 og lillemannen på 7 mnd :)

Vesla og 10 åringen har veeeeeldig lyst og gå et sted en kan bade da, jeg tenker Sola stranden, rett og slett for den har jeg hørt om :p
Men da er vi avhengig av været. Finnes det noen innendørs badeland eller noe rundtom?

Ble det Residence dere booka eller?

Miss Fat skrev:

det var jo interessant :P tviler på at den er norges lengste.. tar jo 10 minutt å gå frem og tilbake i den gågata ;)

*yummymummy* skrev:

Miss Fat skrev:

det var jo interessant :P tviler på at den er norges lengste.. tar jo 10 minutt å gå frem og tilbake i den gågata ;)

e norges lengste UTEN kryssende vei ;) men langt fra norges lengste slik

vitenskapsmuseet e gøy i sandnes for alle aldre :)

*yummymummy* skrev:

Miss Fat skrev:

Googla etter fakta:

http://no.wikipedia.org/wiki/Langgata_%28Sandnes%29

"Gågatedelen er Norges lengste gågate"

Når tid neste mnd er det du skal dra? Hvis det er på slutten av mnd har jo Stavanger både gla mat festivalen og Tall ships race å by på, så da vil det ikke være noe mangel på ting å se og gjøre! :) Ellers får vi håpe du får finere vær enn det vi har om dagen ;)

Solsikke2011 skrev:
Når tid neste mnd er det du skal dra? Hvis det er på slutten av mnd har jo Stavanger både gla mat festivalen og Tall ships race å by på, så da vil det ikke være noe mangel på ting å se og gjøre! :) Ellers får vi håpe du får finere vær enn det vi har om dagen ;)

19 Juli reiser me :)

Er ikkje då matfestivalen er vel? Har egentlig ikkje lyst og treffe på den, ser for meg kaos og alt for masse folk :p

Dollysmurfen skrev:

Jeg bor så og si på Forus! :) 

Stavanger er den fineste byen med mest å gjøre og mest å se. 

Har faktisk bare vært i Sandnes sentrum ved kanskje 3-4 anledninger selv om jeg har bodd her i over 2 år. Drar alltid til Stavanger om jeg skal finne på noe. :)

Å igjenn, så leter jeg etter *Liker* knappen

*UtspyttaLaban* skrev:

Solsikke2011 skrev:

19 Juli reiser me :)

Er ikkje då matfestivalen er vel? Har egentlig ikkje lyst og treffe på den, ser for meg kaos og alt for masse folk :p

Desverre er du litt "uheldig" da.. hehe.. glad maten er nemlig fra 20-23 Juli. Kan forstå hva du mener med litt mye kaos og folk.. Kan nokk bli litt mye mennesker.. Men hvis dere går på dagen så er det jo ukedag, ergo; mange som er på jobb! så kanskje man slipper litt kaos! :) Også er det hele selvsagt litt vær avhengig!

Miss Fat skrev:

*UtspyttaLaban* skrev:

Hvor skal vi dra????

Ble det Residence dere booka eller?

Oy, dette svaret har jeg ikke lagt merke til :p

Ja ble Residence, hele familien på 6 personer inne på 1 rom

Back
Topp