Statusoppdatering :)

- Termin: 10. April
- På vei: 35+1
- Igjen til termin: 36 dager
- Trimester: 3
- Neste kontroll: 6. Mars
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Både og. Gleder meg veldig til å møte og bli kjent med den lille, men nå føler jeg at tiden går så fort at jeg ikke rekker å gjøre noen ting før han plutselig står på dør! :p Også skal det bli veldig godt å få kroppen tilbake og slippe alle disse vondtene som hører en graviditet til.
- Nye innkjøp: Tinkafukroker, ekstra trekk til stokke newborn seat og adapter til bilstol og vogn.
- Utstyr så langt: Vi har kjøpt inn alt, bortsett fra babycall..
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Netflix (hehe)..
- Mage: Begynner å bli stor nå, men føler likevel at den ikke er i det største laget.
- Vektendring: Jeg hadde ikke helt oversikt over startvekten, men har gått opp ca 3 kg fra september.
- Melk i brystene: Ja, men ikke så mye som tidligere i svangerskapet faktisk.
- Aktivitet i magen: Litt opp og ned.. Mulig han er en veldig rolig baby? Ville gjerne kjent litt mer aktivitet, det er jo så koselig å kjenne <3
- Tungt: Jaaa, vedig!! Bare det å snu seg i senga er blitt en utfordring:rolleyes:
- Kynnere: Ofte, og de er som regel vonde. Magen blir jo megastram!
- Hodet festet: Litt usikker, får nok svar på det i morgen.
- Barnerom: Nesten klart! Må bare få rydde litt og vaske over.
- Matkick: ikke egentlig.
- Plager: Mye vondt i magen, kraftige kynnere.. Kjenner også at livmoren jobber godt om dagen. Sliter også med bekkenløsning.
- Humør: Kommer helt an på søvnen egentlig. Noen dager er alt helt på topp, mens andre dager er jeg veldig sliten og litt grinete.
- Sykehusbagen: Den må jeg kanskje pakke snart?
- Høygravid: Yes!
- Tanker om fødselen: Gruer meg veldig.. Prøver å kikke på fødeavdelingen og lese meg opp for å forberede meg litt, men jeg blir vel egentlig bare mer engstelig. Jeg er førstegangs så jeg har ingen aning om hva jeg går til! I tillegg skal sambo jobbe borte helt fram til termin, så det hadde jo vært typisk om han er på jobb når det hele starter...
- Medisiner: Ingen
- Tilskudd: D-vitamin
 
Syns det var et godt forslag med ukentlig oppdatering :) :)

- Termin: 4. april
- På vei: 36+1
- Igjen til termin: 29 dager, men kanskje igangsettelse allerede på neste kontroll [emoji3]
- Trimester: 3
- Neste kontroll: mandag 13.mars
- Kjønn: jente
- Utålmodig: nei
- Nye innkjøp: mannen har gått bananas og kjøpt ny bugaboo donkey
- Utstyr så langt: Alt bortsett fra stelleplass og speil til bilen. Må få satt inn setebeskytter og bilsete i løpet av uken
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: kniping og forum [emoji23]
- Mage: veldig stor, men syns ikke bakfra [emoji57]
- Vektendring: litt usikkert, men ca 11
- Melk i brystene: jupp
- Aktivitet i magen: ja
- Tungt: denne uken er mye bedre enn de tre foregående...trolig pga jeg ikke har jobbet
- Kynnere: kontinuerlig siden uke 20 eller no
- Hodet festet: tror ikke det
- Barnerom: er bebodd av storebror, hun skal ikke inn der før om et halvt års tid
- Matkick: ingen
- Plager: litt vondt i korsryggen
- Humør: mye bedre den siste uka :) begynner å få tilbake energien + at mannen tar storebror på natten
- Sykehusbagen: klar
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: puste, puste, bevege seg, håper det går smootere enn forrige gang
- Medisiner: ingen
- Tilskudd: ingen

a82ef3572575e3631ca9d974c1550a14.jpg
 
Syns det var et godt forslag med ukentlig oppdatering :) :)

- Termin: 4. april
- På vei: 36+1
- Igjen til termin: 29 dager, men kanskje igangsettelse allerede på neste kontroll [emoji3]
- Trimester: 3
- Neste kontroll: mandag 13.mars
- Kjønn: jente
- Utålmodig: nei
- Nye innkjøp: mannen har gått bananas og kjøpt ny bugaboo donkey
- Utstyr så langt: Alt bortsett fra stelleplass og speil til bilen. Må få satt inn setebeskytter og bilsete i løpet av uken
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: kniping og forum [emoji23]
- Mage: veldig stor, men syns ikke bakfra [emoji57]
- Vektendring: litt usikkert, men ca 11
- Melk i brystene: jupp
- Aktivitet i magen: ja
- Tungt: denne uken er mye bedre enn de tre foregående...trolig pga jeg ikke har jobbet
- Kynnere: kontinuerlig siden uke 20 eller no
- Hodet festet: tror ikke det
- Barnerom: er bebodd av storebror, hun skal ikke inn der før om et halvt års tid
- Matkick: ingen
- Plager: litt vondt i korsryggen
- Humør: mye bedre den siste uka :) begynner å få tilbake energien + at mannen tar storebror på natten
- Sykehusbagen: klar
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: puste, puste, bevege seg, håper det går smootere enn forrige gang
- Medisiner: ingen
- Tilskudd: ingen

a82ef3572575e3631ca9d974c1550a14.jpg
Så koselig bilde! Har nesten ikke noen bilder av meg som gravid. Tror virkelig jeg skal passe på å få knipset noen nå den siste tiden. Koselig å ha i ettertid. Spesielt bilder hvor man er aktiv med noe og ikke bare står foran et speil og knipser bilde av magen.
 
Så koselig bilde! Har nesten ikke noen bilder av meg som gravid. Tror virkelig jeg skal passe på å få knipset noen nå den siste tiden. Koselig å ha i ettertid. Spesielt bilder hvor man er aktiv med noe og ikke bare står foran et speil og knipser bilde av magen.
Og hyggelig at du likte forslaget om ukentlige oppdateringer :)
 
- Termin: 18.04.17
- På vei: 34+3
- Igjen til termin: 42 dager
- Trimester: 3.
- Neste kontroll: Jordmor 21.03 (36 ukers kontroll)
- Kjønn: Jente
- Utålmodig: Ikke i det hele tatt :)
- Nye innkjøp: Rettelse, Eneste innkjøp: Babyjournalen
- Utstyr så langt: Vi har det meste fra forrige gang, men skal ut og handle inn det resterende til helgen :)
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Forum, bekkenøvelser, tja..
- Mage: Passe stor
- Vektendring: 9 kg
- Melk i brystene: ja
- Aktivitet i magen: fra morgen til kveld, kjenner det blir trangere det inne
- Tungt: ikke så langt :)
- Kynnere: mye, men ingen vonde
- Hodet festet: Ikke som jeg vet
- Barnerom: Hun skal sove inne med oss inntil videre (med andre ord, innen mannen er villig til å ofre treningsrommet :p)
- Matkick: Solo super og mango
- Plager: Ingen
- Humør: tipp topp
- Sykehusbagen: ikke klargjort enda, tenker å pakke den om en ukes tid eller så
- Høygravid: 2 dager igjen
- Tanker om fødselen: svært optimistisk og spent
- Medisiner: Metformin eller sukkerpiller (deltager i forskningsprosjekt for gravide med pcos)
- Tilskudd: Folat, multivitamin, jern
 
Termin: 06.04.17
- På vei: 36+1
- Igjen til termin: 30 dager
- Trimester: 3.
- Neste kontroll: Jordmor, vekstkontroll og ernæringsfysiolog 8.3.2017 (i morgen...). Endokrinolog neste uke.
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Lei av å gå ned i vekt, lei av å være sliten pga vekttap, lei av å måtte ha så mye fokus på maten.. Måtte han komme ut snart...
- Nye innkjøp: Ikke den siste uka...
- Utstyr så langt: Mangler noen håndduker, bleier, salver og det meste til fødebaggen for min del...
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Siste uke med vanntrening...
- Mage: Vokser!
- Vektendring: -en del kg fra startvekt... Forrige uke var det -1.2kg på en uke.. Spent på hva målingen sier i morgen...
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Stort sett til faste tider.-
-Tungt: Ja...
- Kynnere: mange, vonde..
- Hodet festet: Tror ikke det
- Barnerom: Tas til sommeren
- Matkick: Ingen. Kvalm og uvel før mat, etter mat og bare ved tanken på mat..
- Plager: Svangerskapsdiabetes og bekkenløsning..
- Humør: Kunne jaggu vært bedre, menmen..
- Sykehusbagen: Burde kanskje vært klargjort nå snart.. Får shoppe litt til helgen..
- Høygravid: Ja
- Tanker om fødselen: :smiley-angelic003:scared007
- Medisiner:
Ingen
- Tilskudd: Gravidtilskudd + dobbel dose d-vitaminer.
 
- Termin: 14. April
- På vei: 35+0
- Igjen til termin: 38 dager
- Trimester: 3
- Neste kontroll: 15.mars hos jordmor
- Kjønn: gutt
- Utålmodig: Nei ikke i det hele tatt:)
- Nye innkjøp: en grå cardigan i strl 56 og overmadrass til sprinkelsengen
- Utstyr så langt: har det meste på plass!
- Mage: Stor
- Vektendring: pluss 14,5 kg
- Melk i brystene: nei
- Aktivitet i magen: kjenner han ganske ofte gjennom dagen, og når jeg våkner på natten.
- Tungt: litt kanskje?

- Kynnere: veldig lite.
- Hodet festet: ja! Og jeg er annengangs.
- Matkick: kaffe :eek: må begrense meg da, blir 2 kopper om dagen.
- Plager: halsbrann
- Humør: blir fort irritabel, men ganske bra ellers:)
- Sykehusbagen: nei, men har laget ferdig liste, er egentlig bare å legge det i bagen.
- Høygravid: JA!
- Tanker om fødselen: grugleder meg:rolleyes:
- Tilskudd: gravidkosttilskudd
 
-Termin: 31.03.17
- På vei: 37+0
- Igjen til termin: 24 dager
- Neste kontroll: Onsdag om en uke, mulig igangsetting
- Trimester: 3
- Kjønn: Jente
- Utålmodig: Ja, vil gjerne ha hu ut nå
- Nye innkjøp:
- Utstyr så langt: Alt i boks!
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter:
Seng, sofa og Netflix :p
- Mage:
Stor. Vokst 3 cm siste uka
- Vektendring:
Opp 16 kg
- Melk i brystene: Ja
- Aktivitet i magen: Ja masse

-Tungt: Ja, føler meg som en hval
- Kynnere: Ofte, men ikke like vonde
- Hodet festet: Tror det. Bekkenet kjennes litt bedre ut
- Barnerom:
Står klart, til bruk på dagtid
- Matkick: Kun luktekick :p
- Plager: Vondt i symfysen, magen, brennende utslett i ansiktet
- Humør:
Bedre syns jeg
- Sykehusbagen: Vært klar i 6 uker
- Høygravid:
Ja
- Tanker om fødselen: Veldig avslappet, men litt nervøs på tanken om igangsetting
- Medisiner:
Levaxin
- Tilskudd: Magnesium, b-vitamin og omega 3
 
-Termin: 21.04.17
- På vei: 34+0 (33+6 i følge gammal regning)
- Igjen til termin: 45
- Trimester: Tredje
- Neste kontroll: 13. mars hos jordmor, men skal på kurs i morgen 8. mars på helsestasjonen i regi av jordmor og registrere farskapet i samme slengen <3
- Kjønn: Gutt :Heartblue
- Utålmodig: Ja og nei, gleder meg veldig til å møte lille og er lei av å sitte inne i sofaen å vente, men samtidig er det litt skummelt og spennande å bli foreldre for første gang og veit han må holde seg inne så lenge så mulig så klarer å vente :D
- Nye innkjøp: Alt av hovedutstyr er kjøpt nytt, siste vi har kjøpt er bilstol (Besafe Izi go modular).
- Utstyr så langt: Trur vi har alt på plass, mangler hyller til klesskapet så eg får sortere kleda litt betre, samt litt ekstra strømpebukser og ammebh til meg sjølv.. Så mangler vi myggnetting til vogna og ønsker oss babycall :)
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gikk på svømming, men måtte gi meg pga. fremkalla kynnera.. Så nå er det forum :p
- Mage: Ja, men ikkje den største. Men endelig i helga fått rund babymage form :D
- Vektendring: +5 kg (overvektig fra før)
- Melk i brystene: Trur det, har komt 2 dråper fra kvart bryst på 2 ulike dagar, men kan ikkje skvise ut noko enda i alle fall.
- Aktivitet i magen: Varierer fra dag til dag, men masse når pappaen koser med den :)
- Tungt: Ikkje eigentleg, men bekkenet og kroppen verker...
- Kynnere: Ja, mykje.
- Hodet festet: Trur ikkje det, han beveger mykje på seg enda og var ikkje festa ved sist kontroll.
- Barnerom: Ja, vi har eit rom til overs og tenker å ha stellebordet der, så har innreda det mens vi var så godt i gang :D
- Matkick: Ingen så langt, men berre lyst på snop (sjokolade, marsepan osv) og ikkje matlyst i det heile tatt :p
- Plager: Sover lite, veldig bekkenløsning og låsning tydeligvis, sterke kynnere og mensmurringer..
- Humør: For det meste bra, men blir lett hissig om ikkje sambuer høyre på meg :p Har òg dagar kor eg blir litt deppa, men går over heldigvis :) Men han klager ikkje, hadde trudd eg skulle bli mykje verre ;)
- Sykehusbagen: Laga liste og gått igjennom med sambuer så han veit ka eg vil ha om ikkje eg får pakka sjølv, men ikkje komt så langt som til å pakke enda :p
- Høygravid: 5 dagar igjen til eg er høggravid :D
- Tanker om fødselen: Spent, men lest meg opp om alternativa så tenker eg er så forberedt som eg kan bli. Tar det som det kjem og stoler på at legane veit kva dei driver med :)
- Medisiner: Delvis, har reflux så tar når det er krise men prøver å holde meg unna.
- Tilskudd: Nycoplus mamma + kalsium
 
Termin: 8.April
På vei: 35+6
Til termin: 32 dager
Trimester: 3.
Neste kontroll: Kombikontroll i ved svangerskapspoliklinikk en i Kristiansand, i morgen 8.mars
Kjønn: Jente
Utålmodig: egentlig ikke, syns ukene fyker!!
Nye innkjøp: Ullbodyer, stellematte, kluter, håndklær, babydan dunpose
Utstyr så langt: alt er i hus, brettet og strøket og klart!Svangerskapsrelaterte aktiviteter: blodsukkermåling!!!
Mage: stor mage, tror den har sunket litt
Vektendring: +6-7 kg
Melk i brystene: Gulblank råmelk, men ikke sånn at det lekker nevneverdig
Aktivitet i magen: Ja, mye elting og velting...Tror det er litt trangt inni der
Tungt: ja...og slitsomt
Kynnere: ja, MYYYYYE
Hodet festet: Nei
Barnerom: nei..Blir å sove hos oss i begynnelsen...Senga er klar!Matkick: egentlig, men pga svdia må jeg tøyle meg...MEN drømmer!!
Plager: Bekken og symfyseløsning, søvnløshet og diabetes
Humør: Svinger veldig!! Ofte sliten med kort lunte.... Sykehusbagen: Nei, men har fått hjem alt som skal oppi :) Høygravid: JA
Tanker om fødselen: Grugleder meg, mye flashbacks om vondter, og gruer meg sykt til etterriene! Lei meg for å måtte dra til krsand for å føde
Medisiner: Insulatard
Tilskudd: Jern
 
På tide å oppdatere litt igjen ;)

- Termin: 4. april
- På vei: 37+2
- Igjen til termin: 22 dager, men settes i gang på onsdag....altså i morgen! De var for opptatt i dag [emoji38]
- Trimester: 3
- Neste kontroll: onsdag 15.mars
- Kjønn: jente
- Utålmodig: nei
- Nye innkjøp: bilsetebeskytter
- Utstyr så langt: Alt bortsett fra speil til bilen. Må vaske babyleker i dag :)
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: kniping og forum [emoji23]
- Mage: enorm! Målte i dag og var 97cm rundt. Jordmor sa at i gamle lærebøker var man fødeklar på 100cm :)
- Vektendring: 12kg
- Melk i brystene: jupp
- Aktivitet i magen: ja
- Tungt: faktisk ikke så ille.
- Kynnere: kontinuerlig siden uke 20 eller no
- Hodet festet: kan rikkes litt, så nesten fester
- Barnerom: er bebodd av storebror, hun skal ikke inn der før om et halvt års tid
- Matkick: ingen
- Plager: litt vondt i korsryggen, anpusten, varm
- Humør: på topp :) Sex og søvn gjør underverker
- Sykehusbagen: klar
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: trodde jeg skulle bli satt i gang i går så brukte mye av gårsdagen på å hvile og forberede meg mentalt, tror jeg er klar nå altså :D Pust og bevegelse, klyster og epidural, så skal det går bra!!!
- Medisiner: ingen
- Tilskudd: ingen
 
På tide å oppdatere litt igjen ;)

- Termin: 4. april
- På vei: 37+2
- Igjen til termin: 22 dager, men settes i gang på onsdag....altså i morgen! De var for opptatt i dag [emoji38]
- Trimester: 3
- Neste kontroll: onsdag 15.mars
- Kjønn: jente
- Utålmodig: nei
- Nye innkjøp: bilsetebeskytter
- Utstyr så langt: Alt bortsett fra speil til bilen. Må vaske babyleker i dag :)
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: kniping og forum [emoji23]
- Mage: enorm! Målte i dag og var 97cm rundt. Jordmor sa at i gamle lærebøker var man fødeklar på 100cm :)
- Vektendring: 12kg
- Melk i brystene: jupp
- Aktivitet i magen: ja
- Tungt: faktisk ikke så ille.
- Kynnere: kontinuerlig siden uke 20 eller no
- Hodet festet: kan rikkes litt, så nesten fester
- Barnerom: er bebodd av storebror, hun skal ikke inn der før om et halvt års tid
- Matkick: ingen
- Plager: litt vondt i korsryggen, anpusten, varm
- Humør: på topp :) Sex og søvn gjør underverker
- Sykehusbagen: klar
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: trodde jeg skulle bli satt i gang i går så brukte mye av gårsdagen på å hvile og forberede meg mentalt, tror jeg er klar nå altså :D Pust og bevegelse, klyster og epidural, så skal det går bra!!!
- Medisiner: ingen
- Tilskudd: ingen
Settes igang samme dag du og jeg da :) masse lykke til [emoji175]
 

  1. - Termin: 07.04.17
    - På vei: 36+6
    - Igjen til termin: 24 dager :nailbiting::wideyed:
    - Trimester: 3
    - Neste kontroll: 23.03 kontroll hos jordmor
    - Kjønn: gutt
    - Utålmodig: nei, men begynner å bli litt lei av å være gravid hele tiden. Samtidig vil jeg ikke at det skal ta slutt enda. Vil nyte magen og det at jeg er gravid litt til. Kunne bare tatt et par dager fri med flat mage :)
    - Nye innkjøp: kjøpt en body, Amme BH
    - Utstyr så langt: tja.. begynner å hjelpe nå. Men mangler fortsatt senga og regntrekk til vogna. Lammeskinn kanskje..
    - Svangerskapsrelaterte aktiviteter: skal på fødselsforberedende kurs på torsdag. Ellers bruker jeg dagene til å avslutte jobben min på en god måte. Kun to dager igjen.
    - Mage: stor! Står rett ut:p Ser ut som jeg har puttet en fotball under genseren. :hilarious:
    - Vektendring: +14
    - Melk i brystene: tja.. lekker innimellom en dråpe, men usikker på om jeg har melk..
    - Aktivitet i magen: han tyteter ut i alle retninger. Plutselig er magen helt skjev og buler ut på et sted. Glad i å strekke på seg, og tydeligvis sterk :joyful:
    - Tungt: tungt og tungt.. jeg klatrer jo fortsatt flere ganger i uka, så skal ikke si det er tungt. Men veldig tungt å komme opp fra liggende til sittende stilling noen ganger. :wtf::p
    - Kynnere: ja, og nå hender det at de kan være ganske vonde også. .
    - Hodet festet: nei, men sitter langt ned
    - Barnerom: kan tas i bruk.
    - Matkick: ingen
    - Plager: nei, slipper veldig billig unna. Takknemlig ovenfor kroppen min som har gitt meg et så flott svangerskap.
    - Humør: :happy:
    - Sykehusbagen: vel.. Nå MÅ jeg komme i gang. Har kjøpt inn litt da.. Amme BH, tannbørster, tannkrem og Shampo. Yoga bukse til å ha på etter fødsel. Ellers.. Nada! Planen om at alt skal være klart til permisjonstartermin begynner å slå litt sprekker..
    - Høygravid: ja
    - Tanker om fødselen: veldig få. Får sikkert noen etter fødselsforberedende kurs på torsdag.
    - Medisiner: ingen
    - Tilskudd: tran :)
 
- Termin: 15. april
- På vei: 35+6
- Igjen til termin: 32 dager.
- Trimester: 3
- Neste kontroll: neste mandag, altså den 20.
- Kjønn: jente
- Utålmodig: mjaa... litt utålmodig, samtidig som jeg ikke helt skjønner at det bor en baby i magen enda.
- Nye innkjøp: bleier. :p
- Utstyr så langt: Alt er fiks ferdig - skal kjøpe sånne kopper å feste i stellebordet idag bare.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: forum og facebook. Og smøring av magen, om det telles.
- Mage: den vokser som den skal den. akkurat passelig størrelse synes jeg.
- Vektendring: 2 kg opp.
- Melk i brystene: nei, de hakke skjønt så mye enda.
- Aktivitet i magen: ja, massevis. kom en hel fot ut av siden igårkveld. freaky.
- Tungt: nei, det går utrolig greit enda. jækla slitsomt å måtte dele på ribbeina sine bare.
- Kynnere: aner virkelig ikke. magen blir hard iblant, men vet ikke om det er kynnere.. har iallefall ikke noe plager med det.
- Hodet festet: sist var det "knapt festet" som jordmor skrev i journalen, så vi får se om en liten uke om hun sitter helt fast nå. kjenner hodet langt ned iallefall, kjennes ut som den bollemusa iblant!
- Barnerom: rommet er klart og vi er så fornøyde. samtidig så brukes det som gjesterom, hun skal jo være inne hos oss en stund først.
- Matkick: nesh. er oftere sulten og spiser godt for tiden, iallefall fra ettermiddagen og utover. fortsatt dårlig med matlyst på morgenen.
- Plager: nei, det var disse blodtrykksfallene da.. det er ikke så gøy, men begynner å kjenne tegnene godt og kan roe ned tidlig.
- Humør: humøret er veldig bra egentlig. sover godt, kjeder meg litt på dagtid, men men.
- Sykehusbagen: pakket og klar.
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: ingen spesielle tanker enda, håper kroppen setter igang av seg selv når det er på tide og at jeg kan føde vaginalt.
- Medisiner: ingen
- Tilskudd: omega 3, magnesium, jern og d-vitaminer. litt skrøpelige prøver for noen uker tilbake, så dette må jeg ta ut svangerskapet.
 
- Termin: 02.05.17
- På vei: 33+2
- Igjen til termin: 49
- Trimester: 3
- Neste kontroll: Glukosebelastning i morgen.. Vekstkontroll i neste uke.
- Kjønn: Jente.
- Utålmodig: Nei, ikke egentlig:)
- Nye innkjøp: Hvitt sengesett med blonder.
- Utstyr så langt: Vogn, bedside crib, vugge, tripp trapp stol, newborn seat, bilstol, dyner, puter, sengesett, vognpose, brystpumpe, flasker, ammeinnlegg, utstyr til stellebordet, litt klær og hjemmestrikk.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Yogaen ble avsluttet i forrige uke.. Skal prøve å fortsette hjemme i stua:)
- Mage: Litt liten.. Ingen strekkmerker.. Veldig glad i magen<3
- Vektendring: +7kg
- Melk i brystene: Nei.
- Aktivitet i magen: Masse.
- Tungt: Litt..
- Kynnere: En del.
- Hodet festet: Ja, ganske sikkert.
- Barnerom: Krok på soverommet vårt. Utstyr klart, men ikke pakket opp..
- Matkick: Nei.
- Plager: Begynner å kjenne litt i rygg/bekken..
- Humør: Ganske så godt om dagen:)
- Sykehusbagen: Ikke pakket..
- Høygravid: Om 9 dager.
- Tanker om fødselen: Grugleder meg - men gleder meg mest, tror jeg. Har fått skrevet fødselsbrev:)
- Medisiner: Ingen.
- Tilskudd: Tran.
 
- Termin: 17.04.17
- På vei: 35+5
- Igjen til termin: 33
- Trimester: 3
- Neste kontroll: i morgen (på sykehuset) lege neste uke
- Kjønn: gutt
- Utålmodig: ja!!!!!
- Nye innkjøp: ny bil slik at hele familien og hunden får plass :)
- Utstyr så langt: Vogn, bedside crib, vugge, bilstol, dyner, puter, sengesett, vognpose, brystpumpe, flasker, ammeinnlegg, utstyr til stellebordet, litt klær og hjemmestrikk.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ruging 24/7 [emoji23]
[/B] magen: stooor, men ingen nye strekkmerker :)
- Vektendring: +8kg
- Melk i brystene: ja
- Aktivitet i magen: Masse.
- Tungt: Litt..
- Kynnere: hele dagen. Ingen på natta
- Hodet festet: Ja
- Barnerom: storesøster har flyttet ut, storebror inn og det er klart når lillebror er klar for det.
- Matkick: Nei.
- Plager: kvalme (med oppkast innimellom) ellers er bekkenet bedre nå som hodet er festet og halsbrannen er borte
- Humør: Ganske så godt om dagen :)
- Sykehusbagen: Pakket og klar
- Høygravid: ja :)
- Tanker om fødselen: skal ha ks. Begynner å kjenne litt nerver
- Medisiner: lamictal.
- Tilskudd: Tran og jern
 
- Termin: 31.3 ("min termin" var 3.4)
- På vei: 38+1 (hvis sv.skap regnes 40+3)
- Igjen til termin: 2 uker og 2 dager!
- Trimester: 3
- Neste kontroll: 24.3
- Kjønn: jente
- Utålmodig: ja og nei. Føler meg stor og vaggende o har litt plager, men prøver samtidig å nyte friheten og pusle litt med hobbyer
- Nye innkjøp: Har det meste klart, mangler stelleveske og stelleunderlag
- Utstyr så langt: med unntak av et par ting er det meste på plass, tror jeg ... en del nyinnkjøpt og noe arvet.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gravidyoga
- Mage: Stor!
- Vektendring: +15kg
- Melk i brystene: råmelk
- Aktivitet i magen: hun vrir seg en del fra side til side, kjenner henne stort sett jevnt og trutt, men ingen adhd-baby ...
- Tungt: litt
- Kynnere: ja, tidvis litt i meste laget og vonde.
- Hodet festet: nesten
- Barnerom: Blir nok ikke å ordne til noe spesielt med det første
- Matkick: spiser bra :D
- Plager: ja, bekken, kynnere, korsryggvondt, mensmurringer, halsbrann.
- Humør: ganske så bra
- Sykehusbagen: pakkes når fødselen starter, har aldri klart å være særlig tidlig ute. Når jeg skal på ferie pakker jeg som regel minuttene før.
- Høygravid: ja
- Tanker om fødselen: overraskende lite angst ...
- Medisiner: nei
- Tilskudd: jern pga lav hb
 
- Termin: 20.04
- På vei: 35+4
- Igjen til termin: 34
- Trimester: 3
- Neste kontroll: 27.mars
- Kjønn: jente
- Utålmodig: nei, vet ikke om det har gått helt opp for meg at det snart kommer en baby. Føler jeg har allverdens med tid.. Kanskje på tide å starte å vaske vugga, klær, pakke fødebagen osv.. :eek:
- Nye innkjøp: Lenge siden jeg har kjøpt noe nå... Kanskje tripp trapp stolen med newborn set var det siste jeg kjøpte...

- Utstyr så langt: Har mye etter søsken, så det jeg mangler og vil ha er babynest.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingen, forum som noen skriver:p
- Mage: Stor og lav!! Kjenner den på låra samme hva jeg gjør! Så den er ganske "i veien".
- Vektendring: +17 kg :confused:
- Melk i brystene: Ja
- Aktivitet i magen: Masse!
- Tungt: Ja, kan vel si det slik...
- Kynnere: Jepp, mye og tidvis tak i korsryggen
- Hodet festet: Nei, hun ligger tidvis med hode i lysken og står høyt i bekkenet..
- Barnerom: Nope, det vil bli litt omrokkering etterhvert. Så kanskje det ordnes i løpet av vinteren .
- Matkick: Ingen spesielle, men kiwi er veldig godt, men det er vel ikke så "galt" at jeg crawer etter det:D
- Plager: Bekken-/symfyseløsning, ubehagelige kynnnere, åreknuter

- Humør: Spørs hvor vond og sliten jeg er, men som regel så er humøret som vanlig.
- Sykehusbagen: Nei, den bør snart tenkes på...
- Høygravid: ja

- Tanker om fødselen: gleder meg, samtidig som det se vemodig å tenke på at dette er siste gang ..
- Medisiner: nei
- Tilskudd: nei
 
- Termin: 11.04.
- På vei:36+5
- Igjen til termin: 25 dager.
- Trimester: 3.
- Neste kontroll: 22 mars hos jordmor.
- Kjønn: jente.
- Utålmodig: ekstremt! Jeg er så klar for å få babyen ut nå.
- Nye innkjøp: bedside crib.
- Utstyr så langt: tror vi nesten har alt vi trenger.. mangler tripp trapp stol med new born seat.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter:kniping!
- Mage:stor, tung, i veien hele tiden og helt stram.
- Vektendring:18kg +
- Melk i brystene: vet ikke?
- Aktivitet i magen:veldig mye!
- Tungt: veldig tungt!
- Kynnere: mye kynnere om dagen, og de siste nettene har jeg også hatt det konstant.
- Hodet festet: ikke helt.
- Barnerom: så klart det kan bli Alt er vasket og puttet på plass og malt!
- Matkick: sjokolade! Maarud salt og pepper potetgull! Jordbær.
- Plager:kynnere
- Humør:ganske dårlig nå som jeg nesten ikke sover om natta. Ellers ganske bra!
- Sykehusbagen: pakket og klar.
Mangler bare klær til meg og kjæresten.
- Høygravid: veldig!

- Tanker om fødselen: rolig. Tar det som det kommer. Kjæresten er mere nervøs enn meg.
- Medisiner:ingen
- Tilskudd:jernmangel.
 
Back
Topp