Status?

Guttemamma

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Hvordan står det til?

Her er jeg 22 uker på vei, 50% sykmeldt, bekkenløsning og kjenner masse spark fra lillegutt. Koser meg egentlig :)

Jobba 100% i april og litt i mai, men var så sliten og sur på alle her hjemme at det ble ei stor lettelse å kunne ta det litt mer med ro. Har endelig fått opp vekta etter en fire måneders spybølge, så nå er jeg på startvekt igjen. Føles godt :)

Her er det også en liten gutt som sparker og også uke 22 (22+3 i dag) :D Jeg jobber 100 % og er egentlig ikke noe plaget av noe.. Stedet jeg jobber er IA og har opplegg med oppfølging av gravide. Får stadig beskjed om at jeg ikke må stresse, at jeg skal ta det rolig og at jeg gjerne må ta ekstra pauser :) Blir godt passet på, selv om jeg ikke føler noe stort behov for tilrettelegging :) Høres kjedelig ut med bekkenløsning :( God bedring til deg!

E 23+6 og har ei aktiv turnjenta i magen:-D Magen bula her og der når ho helde på:) Jobbe 50% natt endå. Men e for øyeblikket sjukemeldt ut veko pga gallesteinsanfall. Har og ein UVI som dei oppdaga på sjukehuset som eg får antibiotika for! E veldig slakk om dagen og har nett sove tre tima på sofaen, sjøl om eg sov i heila natt:p Bortsett frå detta har egentlig formen vore tipp topp dei siste vekene! Lite oppkast og kvalme, men vekto står stilt!

Er 20 + 6. Jobber fullt, men med tilrettelegging da bekkenet har begynt å melde seg... Lillegutt i magen er veldig aktiv, mammaen er for det meste trøtt. :p Matlysten er definitivt tilbake og vekta står på et kg mer enn startvekt.

Her er jeg 21 uker i dag ♡ Veslemor i magen er veldig aktiv og gir med mange ganger daglig beskjed om at hun er der :-)

Jobber 100% og har ingen spesielle plager. Får en del nedpress etter å ha stått eller gått lenge, men det løser seg ved at jeg setter meg ned i noen minutter!

22+3

2kg opp

Litt motløs for tia, føler jeg går evig gravid. Jobber fullt og er generelt helt tom da jeg kommer hjem til hus og barn, jammen godt sambo har perm nå!
Lite spark fra magen, pga foranliggende livmor, greit med tanke på nattesøvn dog :)

Jordmor i morgen, håper hun er grei. :)

20+5
jobber 100% men må jobbe saktere enn vanlig for å unngå kynnere. Merker det veldig i korsrygg og bekken de dagene jeg har stått/gått mye, så prøver å huske på å legge inn litt flere sittepauser. og blir veldig trøtt hvis jeg har gjort for mye

Jeg er 22 uker i morgen:) Mye aktivitet og dansing i magen fra lille jenta:Heartpink
Slet med bekken og darlig form, men er na 100% sykemeldt og frisk. Utenom omgangssyken na:/

23+2 :)
Sykmeldt 100 % Bekkenet er ikke like greitt lenger.
Veslemor i magen er aktiv og det er koselig å kjenne masse bevegelser.
Er fortsatt veldig trøtt, særlig om kvelden. Når ungene er i seng er jeg helt utslitt.
Nedpress og kynnere har jeg mye av selv om jeg tar det med ro. Har litt smerter i blandt også pga morkaka ligger så langt ned. Må prøve å få unna litt husarbeid og det straffer seg vist jeg er litt for flink.
Matlysta er ennå ikke helt på topp. Men spiser lite og ofte. Har lagt på meg ca 5 kg. Men føler meg bra. Koser meg med den voksende magen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

er 23+3. Kjenner aktivitet daglig, men varierer på styrken pga morkaka som er lavliggende..
Jobber, er bare tillkallingshjelp så varierer på mengde. noe som passer bra for tror ikke kroppen hadde klart så mye mer enn 3 dager i uka uansett.. Enten blir jeg stiv og støl av sitting eller vondt av å gå.. og en del kynnere om jeg går fortere enn sakte :p smerter i skuldre, rygg og korsryggen og nedover rompa og låra...

Er 22+4 i dag. Kjenner masse liv, veldig koselig :) gått opp ca 4kg og begynner å kjenne litt i bekkenet og ryggen hvis jeg trener eller er sliten.

Jobber 100%. Jeg jobber turnus så utnytter langhelger og fridager til det fulle. Synes tiden går veldig sakte, men teller ned til 17. Mai, langhelg og etter hvert sommerferie :)

22+1 idag :) vært sykemeldt siden 7 jan 100%. Venter nå svar på svskaps penger :) blir fort trøtt og sliten :) lille huleboer sparker å turner, har morkaka forran men kjenner mye liv forde :) bekkenet er å forblir min uvenn fremover :p støvsugde idag å det var ikke bra å gjøre, så vaska likegreit gulvet også for jeg ligger strekk ut uansett pga bekkene hva jeg gjør..

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Uke 23+3 idag. Og lillesnuppa i magen er veldig aktiv, morsomt å se det utenpå magen også ;-) Formen er fin, men har bekkenløsning, så er sykemeldt og klarer dessverre ikke så mye. Reiser på ferie neste uke, så gleder meg veldig :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

24+2 i dag og har gått opp rundt 5 kg.

Bekkenet har kranglet siden uke 5 og jeg er 80 % sykemeldt på grunn av det. Har i tillegg en haug med kynnere og til tider mye nedpress. Er konstant sulten/har lyst på noe og energinivået er ganske lavt, men ellers er alt fint :)

Magetrollet er utrolig aktivt for tiden og sparker og spreller som bare det. Virker som h*n ligger veldig langt nede som nok også forklarer nedpresset. Skal til jordmor til mandag og ser frem til det :)

24+1 og er 40% sykemeldt pga smerter i bekkenet/ryggen. Jeg kjenner masse liv fra lillegutt i magen, og det er veldig kos. :) Matlysten er mye bedre enn den har vært.

24 uker i dag :) 2 kg opp fra startvekt og mini i magen turner jevnlig :) Jobber 100%, men har litt problemer med bekkenlåsning og må ta det litt roligere enn jeg pleier, både mtp aktivitet på jobb og trening ellers. Skal forsøke å sykle til jobb noen uker nå og se hvordan det går (sykling føles ofte bedre enn å gå), men er litt skeptisk til trafikken i Oslo sentrum. De få sykkelstiene som er er i stor grad preget av vegarbeid og folk kjører/sykler som maniacs rundt meg! :confused:

Uke 32 her, gikk nettopp fra 50-100% sykmelding. Har hatt plager ift bekkenlåsning siden uke 14 med forverring den siste tiden. Synes enkle gjøremål nå begynner å bli ganske tungt, og det har vært dårlig med oppfølging/tilrettelegging og forståelse på jobb. Kjipt å være sykmeldt, da jeg hadde store ambisjoner om å holde meg i jobb tiden ut, men også god å være hjemme å ta ting i mitt eget tempo. Spent på ukene framover, håper de går fort :)

Cathrine

Jeg har vært sykemeldt siden oktober 2013 pga hjerneblødning. Fant ut i desember vi var gravide noe vi har prøvd på lenge, men kroppen slappet mer av da jeg filk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid. Så i begynnelsen av svangerskapet var egentlig det beste for var ikke kvalmen eller noen ting, merket ikke at jeg var gravid. Men rundt uke 12 kom bekken problemer og har veldig svai i ryggen som ikke gjør det så mye bedre. Så blir nok 100% sykemeldt ut svangerskapet mtp hjerneblødning og bekken problemer. Er 24+3 nå etter kl 24.00 :p

Sent from my iPhone using BV Forum

21 uker i dag <3
50 % sykemeldt frem til 27 mai og da skal jeg prøve meg tilbake i mine 50% på jobb , trenger pengene :P
Og lillebror er meget aktiv , elsker å kjenne han sparke og dulte i magen <3

Back
Topp