Hvor langt på vei i dag: 24+0
Igjen til termin: 115 dager
Kjønn: Gutt
Trimester: 2
Neste kontroll: 7. september. Første rutinekontroll hos jordmor, bare vært hos fastlegen frem til nå.
Innkjøp: ikke så mye enda. En heldress og et sett med body og bukse i ull. Har arvet en del tøy i de minste størrelsene, og skal få enda mer klær + masse utstyr fra ei venninne. Vet hvilken vogn og bilstol vi skal kjøpe, samt en del annet utstyr, men syns det har vært litt tidlig å kjøpe det enda.
Bevegelser: Masse! Og det er så kos
Utålmodig: ja, veldig! Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut helt til midten av desember, og kanskje helt inn i jula. Gleder meg sånn til å møte mini, men jeg får smøre meg med tålmodighet, og han får holde seg i magehuset til han er stor nok til å møte verden!
Navn: blir ikke bestemt før han er her, men vi har noen favoritter
Vektøkning: 3 kg fra uke 12 til 22. Vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid, men tror jeg gikk opp en del de første 12 ukene.
Vann i kroppen: tror det, blir veldig hoven i beina utover dagen, samt i fingrene
Melk i brystene: nei, ikke som jeg har oppdaget enda
Strekkmerker: nei, ingen enda, smører meg med både olje og kremer flere ganger om dagen
Hodet ned: det er så mye bevegelser, så tror hode er alle veier.
Tungt: ja, det begynner å bli litt tungt
Kynnere: ja, når jeg går får jeg det etter bare noen hundre meter, får det også hvis jeg gjør kjappe bevegelser
Hodet festet: nei
Matkick: det varierer veldig, har vært mere ting jeg ikke har hatt lyst på
Plager: en kranglete rygg og ømt bekken, vært veldig trøtt, kynnere når jeg går, halsbrann og hovne bein.
Humør: opp og ned, men for det meste er jeg i veldig godt humør
Hvor mange dager igjen - høygravid: 75
Fødselsforventninger: Alle andre får det til, så da skal jeg å klare det! Jeg har ikke så mye forventninger egentlig, tar det som det kommer, ut må han jo. Ikke så glad i å være i sentrum, men regner med at det skal gå greit den dagen, og at det ikke er noe jeg kommer til å tenke så mye på der og da. Gleder meg faktisk!